Šéf Volkswagenu bije na poplach! Automobilku čekají razantní změny
- Generální ředitel Volkswagenu varoval manažery před těžkými časy
- Nový úkol zní: „Šetřete každé euro!“
- Koupili byste si Volkswagen ID.3, kdyby stál jen 370 tisíc korun? My ano

Generální ředitel automobilky Volkswagen Thomas Schäfer řekl během nedávného interního setkání s vysokými manažery, že automobilce „hoří střecha“. To naznačuje, že se německá značka, která se snaží stát předním výrobcem elektromobilů a zároveň dodávat na globální trhy vozidla se spalovacími motory, nachází ve značných problémech.
Jsou před námi „těžké časy“, říká ředitel koncernu VW
Schůzka přichází po prezentaci smíšených prodejních výsledků. Zatímco se prodeje crossoveru Volkswagen ID.4 ve Spojených státech ve druhém čtvrtletí oproti loňskému roku s 6 690 prodanými vozy zčtyřnásobily, evropský závod Emden v Německu, kde se ID.4 montuje, musel být na konci června na šest týdnů uzavřen kvůli slabé poptávce.
S ohledem na to naznačil Schäfer více než dvěma tisícům manažerů, že příští týdny a měsíce budou „velmi těžké“ a že spoléhá, že budou dosahovat alespoň „malých výher“. Generální ředitel automobilky chce také představit novou sérii takzvaných „výkonnostních programů“, jejichž cílem je ušetřit společnosti během příštích tří let výdaje ve výši 11,2 miliardy dolarů.
„Naše náklady jsou v současnosti v mnoha oblastech příliš vysoké,“ říká Thomas Schäfer a vyzývá k okamžitému zmrazení výdajů, protože značka nadále masivně investuje do nových technologií a infrastruktury pro výrobu elektromobilů, poznamenává server Wards Auto.

Čtěte také: Volkswagen ID.Next je dalším futuristickým konceptem. Jak se vám líbí?
Volkswagen se v Číně podbízí, evropské klienty „bere na hůl“
Problémem jsou také nedostatečné prodeje v Číně, kde byla německá značka nucena snížit cenu svých modelů, aby zůstala konkurenceschopná, což ovšem také znamená nižší zisk. Například cena elektrického hatchbacku Volkswagen ID.3 byla v Číně snížena na pouhých 17 500 dolarů (asi 370 000 korun), čím se dostala zhruba na polovinu evropské ceny, kde začíná přibližně na 36 000 dolarech bez daně (762 000 korun).
Německý výrobce automobilů se v současnosti připravuje na zahájení výroby zcela nového elektrického sedanu ID.7 a také nové generace benzinových modelů Tiguan a Passat. Volkswagen také brzy plánuje uvést na trh řadu dostupnějších elektromobilů, jejichž cena by mohla začínat na 22 000 dolarech (466 000 korun), aby dokázala konkurovat nabídkám konkurenčních automobilek Citroen a Renault.
Autor článku

Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".
Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".