Volkswagen ID.Next je dalším futuristickým konceptem. Jak se vám líbí?

Matouš Vrchota
  • Automobilky často vyrábějí pro čínský trh zcela odlišné modely
  • Rozdílů ale většinou bývá více než v případě ID.7 a připravovaného ID.Next
  • Volkswagen v Číně spolupracuje se dvěma partnery na velmi podobném lineupu
Volkswagen ID.Next
Volkswagen ID.Next

Autoshow v Šanghaji již představila mnoho zajímavých konceptů i produkčních vozidel. V desetiletí, které je již odsouzeno v rozvoji elektrické mobility, ale není nikdy nových konceptů dost. Vědomi jsou si toho i ve Volkswagenu, kde kromě finální verze sedanu ID.7 představili něco, co se velmi podobá. Máme se snad těšit na ID.7-1?

Odlišný model pro čínský trh? Nejde i nic neobvyklého

Automobilky si často k novým modelů zvou místní experty v daných oborech a nejiné tomu je i v případě Volkswagenu. Zatímco model ID.7 je výsledkem spolupráce Volkswagenu a FAW, nový koncept ID.Next je vyvíjený spolu se společností SAIC Motor. Ze společného projektu vznikly například i modely ID.3, ID.4 X a ID.6 X.

Jestliže jste si nenechali ujít představení nejnovějšího produkčního přírůstku, modelu ID.7, bude vám ID.Next svého „sourozence“ velmi připomínat. I přes zajímavě zvolenou kamufláž je styl vozu nápadně podobný. Jsou tu ovšem důležité rozdíly. Předně bude ID.Next o něco menší a pak půjde o model vyhrazený pouze pro čínský trh. To koneckonců není nic neobvyklého.

Volkswagen ID.7
Volkswagen ID.7

Čtěte také: Sportovní crossover a velké SUV. Toyota odhaluje dvojici plně elektrických konceptů


Volkswagen a jeho spolupráce s partnery

Oba partneři Volkswagenu se tak budou zaměřovat pouze na své verze. Zatímco SAIC aktuálně vyrábí modely ID.4 a ID.6 s označením X, FAW stejné vozy označuje přídomkem Crozz. Jak by se tedy mohlo zdát, SAIC vyrábí vozy pro celý svět a FAW pouze pro místní. Není tomu tak. U standardního modelu ID.7 to bude přesně naopak. Nelze tedy jednoduše označit jednu továrnu pouze za místní. Je nejspíše zbytečné v tomto uspořádání hledat více logiky.

Aby se mimočínské automobilky mohly dnes etablovat na lokálním trhu, musí vytvořit partnerství s některou z čínských společností. Čínská administrativa udělal výjimku pouze v případě Tesly. Proto často uvidíte, že například i Toyota v Číně operuje pod jinými názvy společnosti. Jestliže není pro automobilky jiného zbytí, je pak vcelku zřejmé, že vozy jezdící po Číně není možné prakticky nikde jinde spatřit.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Matouš Vrchota - Redaktor

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.


Komentáře


Nejnovější články