Volkswagen ID.Next je dalším futuristickým konceptem. Jak se vám líbí?
- Automobilky často vyrábějí pro čínský trh zcela odlišné modely
- Rozdílů ale většinou bývá více než v případě ID.7 a připravovaného ID.Next
- Volkswagen v Číně spolupracuje se dvěma partnery na velmi podobném lineupu

Autoshow v Šanghaji již představila mnoho zajímavých konceptů i produkčních vozidel. V desetiletí, které je již odsouzeno v rozvoji elektrické mobility, ale není nikdy nových konceptů dost. Vědomi jsou si toho i ve Volkswagenu, kde kromě finální verze sedanu ID.7 představili něco, co se velmi podobá. Máme se snad těšit na ID.7-1?
Odlišný model pro čínský trh? Nejde i nic neobvyklého
Automobilky si často k novým modelů zvou místní experty v daných oborech a nejiné tomu je i v případě Volkswagenu. Zatímco model ID.7 je výsledkem spolupráce Volkswagenu a FAW, nový koncept ID.Next je vyvíjený spolu se společností SAIC Motor. Ze společného projektu vznikly například i modely ID.3, ID.4 X a ID.6 X.
Jestliže jste si nenechali ujít představení nejnovějšího produkčního přírůstku, modelu ID.7, bude vám ID.Next svého „sourozence“ velmi připomínat. I přes zajímavě zvolenou kamufláž je styl vozu nápadně podobný. Jsou tu ovšem důležité rozdíly. Předně bude ID.Next o něco menší a pak půjde o model vyhrazený pouze pro čínský trh. To koneckonců není nic neobvyklého.

Čtěte také: Sportovní crossover a velké SUV. Toyota odhaluje dvojici plně elektrických konceptů
Volkswagen a jeho spolupráce s partnery
Oba partneři Volkswagenu se tak budou zaměřovat pouze na své verze. Zatímco SAIC aktuálně vyrábí modely ID.4 a ID.6 s označením X, FAW stejné vozy označuje přídomkem Crozz. Jak by se tedy mohlo zdát, SAIC vyrábí vozy pro celý svět a FAW pouze pro místní. Není tomu tak. U standardního modelu ID.7 to bude přesně naopak. Nelze tedy jednoduše označit jednu továrnu pouze za místní. Je nejspíše zbytečné v tomto uspořádání hledat více logiky.
Aby se mimočínské automobilky mohly dnes etablovat na lokálním trhu, musí vytvořit partnerství s některou z čínských společností. Čínská administrativa udělal výjimku pouze v případě Tesly. Proto často uvidíte, že například i Toyota v Číně operuje pod jinými názvy společnosti. Jestliže není pro automobilky jiného zbytí, je pak vcelku zřejmé, že vozy jezdící po Číně není možné prakticky nikde jinde spatřit.
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.