Není žádným překvapením, že si Volkswagen v posledních měsících chystal půdu pro oficiální přivítání nového příslušníka elektrické řady ID. Po menších modelech a vyšších vozech SUV je nyní řada na voze vyšší střední třídy, od kterého se očekává masové nasazení. O modelu ID.7 jsme již něco slyšeli, nyní si to vše potvrdíme.
Model Volkswagen ID.7 se má stát komfortním cestovním sedanem. Aby své dálkové ambice naplnil, nabídne podle metodiky WLTP dojezd až 700 kilometrů. Jeho délka se blíží pětimetrové hranici, díky které se bude řadit mezi vlajkové modely značky v řadě sedanu a limuzín. V Evropě nebudeme ani příliš dlouho čekat na uvední na trh. První zájemci se jej dočkají ještě tento rok. Američané musí počkat o něco déle, zde bude uveden na trh v průběhu příštího roku.
Sedan bude postaven na omlazené platformě MEB. Ta slibuje především úspornější motorové jednotky a lepší tepelný management bateriové soustavy. Model ID.7 bude pohánět elektromotor o výkonu 210 kW. Zařadí se tak na první příčku celé elektrické modelové řady. K motorizaci bude možné zvolit z více kapacit úložiště energie. Dalším esem v rukávu Volkswagenu je navýšený maximální nabíjecí výkon. Na odpovídající nabíječce bude možné do vozu posílat až 200 kW elektrické energie.
Čtěte také: Volkswagen ID.7 odhalen! Elektrická limuzína nadchne extrémním dojezdem
Výhodou elektrického pomohu je bezesporu i možnost snížit převisy karoserie a umožnit posádce uvnitř vozu komfortnější posezení. Vůz v kabině pojme pohodlně až pět cestujících. Díky svým tvarům karoserie umožňuje snažší obtékání vzduchu a vůz tak nabídne výborný aerodynamický koeficient 0,23. I to je další aspekt, který umožnil navýšit potenciál dojezdu vozu na jedno nabití.
Již ve standardní nabídce si posádka užije velkého displeje infotainmentu o úhlopříčce 15 palců. Head-up displej nově zobrazí i informace v rozšířené realitě. Přímo na hlavní obrazovce si může řidič navolit osobní zkratky, jako například ovládání klimatizace nebo často používané funkce. Dotykové plochy pod displejem pomáhají s regulací hlasitosti. Volkswagen tímto novým uspořádáním reaguje na požadavky svých dlouholetých klientů.
V příplatkové výbavě se objeví vcelku známé prvky mezi které můžeme zařadit masážní sedadla, panoramatickou střechu s elektrochromatickým zatmíváním. Nových možností se dočkal i hlasový asistent. Pokud by vám nestačila pokročilá vícezónová klimatizace, máte možnost poprvé využít i možnosti přidaných funkcí pro přední řadu sedadel. Kromě vyhřívání a chlazení nabídne i vysoušení a masážní funkce. Milovníci hudby ocení špičkový audio systém Harman Kardon s výkonem 700 W rozdělených do čtrnácti reproduktorů.
Cestovní asistenční systémy se také dočkali drobných vylepšení. Při jízdě na dálnici může řidič využít rozšířeného balíčku Travel Assist, který umí pomoci i se změnou jízdního pruhu. Aktivní parkovací asistent není u vozů podobné třídy ničím nevídanných a stejně tak jej můžete očekávat i v modelu ID.7. Ten bude nově možné naprogramovat na samočinné parkování na vzdálenost až padesát metrů. Řidič přitom nemusí ani sedět ve voze. Vše může pohodlně ovládat z mobilní aplikace.
Sedan ID.7 je dalším z desítky vozů, které Volkswagen v následujících třech letech uvede na trh. Letos se zájemci mohou těšit na inovovaný městský model ID.3, velké rodiny potěší zahájení prodeje ID.Buzz s delším rozvorem. Očekávaným vrcholem pak má být malý hatchback ID.2all s cenovkou pod 25 tisíc eur. Především čeští zájemci budou zajisté s napětím čekat, zda se bude ID.7 časem vyrábět i v praktické variantě kombi.
Není žádným překvapením, že si Volkswagen v posledních měsících chystal půdu pro oficiální přivítání nového příslušníka elektrické řady ID. Po menších modelech a vyšších vozech SUV je nyní řada na voze vyšší střední třídy, od kterého se očekává masové nasazení. O modelu ID.7 jsme již něco slyšeli, nyní si to vše potvrdíme.
Model Volkswagen ID.7 se má stát komfortním cestovním sedanem. Aby své dálkové ambice naplnil, nabídne podle metodiky WLTP dojezd až 700 kilometrů. Jeho délka se blíží pětimetrové hranici, díky které se bude řadit mezi vlajkové modely značky v řadě sedanu a limuzín. V Evropě nebudeme ani příliš dlouho čekat na uvední na trh. První zájemci se jej dočkají ještě tento rok. Američané musí počkat o něco déle, zde bude uveden na trh v průběhu příštího roku.
Sedan bude postaven na omlazené platformě MEB. Ta slibuje především úspornější motorové jednotky a lepší tepelný management bateriové soustavy. Model ID.7 bude pohánět elektromotor o výkonu 210 kW. Zařadí se tak na první příčku celé elektrické modelové řady. K motorizaci bude možné zvolit z více kapacit úložiště energie. Dalším esem v rukávu Volkswagenu je navýšený maximální nabíjecí výkon. Na odpovídající nabíječce bude možné do vozu posílat až 200 kW elektrické energie.
Čtěte také: Volkswagen ID.7 odhalen! Elektrická limuzína nadchne extrémním dojezdem
Výhodou elektrického pomohu je bezesporu i možnost snížit převisy karoserie a umožnit posádce uvnitř vozu komfortnější posezení. Vůz v kabině pojme pohodlně až pět cestujících. Díky svým tvarům karoserie umožňuje snažší obtékání vzduchu a vůz tak nabídne výborný aerodynamický koeficient 0,23. I to je další aspekt, který umožnil navýšit potenciál dojezdu vozu na jedno nabití.
Již ve standardní nabídce si posádka užije velkého displeje infotainmentu o úhlopříčce 15 palců. Head-up displej nově zobrazí i informace v rozšířené realitě. Přímo na hlavní obrazovce si může řidič navolit osobní zkratky, jako například ovládání klimatizace nebo často používané funkce. Dotykové plochy pod displejem pomáhají s regulací hlasitosti. Volkswagen tímto novým uspořádáním reaguje na požadavky svých dlouholetých klientů.
V příplatkové výbavě se objeví vcelku známé prvky mezi které můžeme zařadit masážní sedadla, panoramatickou střechu s elektrochromatickým zatmíváním. Nových možností se dočkal i hlasový asistent. Pokud by vám nestačila pokročilá vícezónová klimatizace, máte možnost poprvé využít i možnosti přidaných funkcí pro přední řadu sedadel. Kromě vyhřívání a chlazení nabídne i vysoušení a masážní funkce. Milovníci hudby ocení špičkový audio systém Harman Kardon s výkonem 700 W rozdělených do čtrnácti reproduktorů.
Cestovní asistenční systémy se také dočkali drobných vylepšení. Při jízdě na dálnici může řidič využít rozšířeného balíčku Travel Assist, který umí pomoci i se změnou jízdního pruhu. Aktivní parkovací asistent není u vozů podobné třídy ničím nevídanných a stejně tak jej můžete očekávat i v modelu ID.7. Ten bude nově možné naprogramovat na samočinné parkování na vzdálenost až padesát metrů. Řidič přitom nemusí ani sedět ve voze. Vše může pohodlně ovládat z mobilní aplikace.
Sedan ID.7 je dalším z desítky vozů, které Volkswagen v následujících třech letech uvede na trh. Letos se zájemci mohou těšit na inovovaný městský model ID.3, velké rodiny potěší zahájení prodeje ID.Buzz s delším rozvorem. Očekávaným vrcholem pak má být malý hatchback ID.2all s cenovkou pod 25 tisíc eur. Především čeští zájemci budou zajisté s napětím čekat, zda se bude ID.7 časem vyrábět i v praktické variantě kombi.