Šéf BMW odstoupí a můžou za to prý i elektromobily

Martin Skořepa

Harald Krüger, který od roku 2015 šéfuje bavorské automobilce, příští rok ve firmě skončí a o další funkční období se nebude ucházet.

Šéf společnosti, která má pod svými křídly značky BMW, Mini a Rolls-Royce, působí v jejích barvách již více než 10 let v čele představenstva, z toho 4 roky ve vedoucí roli jako předseda.

V roce 2016 přišla automobilka o titul nejprodávanější značky luxusních vozů (předběhla ji konkurenční německá značka Mercedes-Benz) a v poslední době měla horší hospodářské výsledky (v Q1 2019 meziročně klesl čistý zisk o téměř 75 % na 588 milionů eur). Na tom, že se vedení rozhodlo smlouvu Krügerovi předčasně neprodloužit (což bývá s ročním předstihem zvykem, ale jelikož nic takového nepřišlo, tak se šéf BMW raději rozhodl skončit dobrovolně), se také mohla podepsat elektromobilita.

Firma totiž v posledních letech zaostávala za konkurencí v elektromobilitě, přitom je to právě BMW, které již v roce 2011 přišlo s novou elektrifikovanou značkou BMW i a následovaly modely i3 (elektromobil) a i8 (plug-in hybrid). Jenže výsledky nebyly přesvědčivé a renomé konkurenčních značek na poli elektromobility se zlepšovalo, na rozdíl od bavorské automobilky. Ukazovala sice krásnou elektrickou budoucnost například v podobě modelu iNext, jenže jen jako futuristický koncept. Chyběly reálné nové modely a reálné výsledky.

Nového šéfa bude hledat dozorčí rada 18. července na plánovaném zasedání.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Martin Skořepa - Redaktor

Odjakživa fandím pokroku technologií, nejen ve světě mobilních zařízení a automobilů. Bez chytrých a užitečných inovací je život jako bez vína, žen, nebo vy víte čeho.


Komentáře


Nejnovější články