Co si vybavíte, když se řekne Lamborghini? Nechte nás hádat. Na první dobrou ostře řezané káry, nadupané supersporty s pořádnou koňskou silou pod kapotou.
Nebo je to takřka legendární příběh o tom, jak Ferruccio Lamborghini navštívil Enza Ferrariho, protože nemohl vystát spojku u svého Ferrari 250 GT a kvůli sérii výmluv šéfa z Maranella si raději založil vlastní značku?
Ať už je to jakkoliv, jedno je jisté – Lamborgini, to nejsou jen rychlá auta. Podnik toho má v hledáčku mnohem více. A že se nebojí vydat i do méně známých vod opakovaně, dokazuje celou řádku let. No a Ferrari… Zde nemá smysl cokoliv dodávat. Italský podnik je totiž ztělesněnou esencí úchvatných závodních plnokrevníků.
A teď si představte, co se může stát, když se tyhle dvě značky spojí dohromady. Respektive, když se jejich bývalí klíčoví zaměstnanci sejdou pod jednou střechou. Protože přesně to se stalo v případě milánské automobilky Aehra.
Čtěte také: Čínské elektromobily táhnou! Nové Nio ES6 má naprosto rekordní předprodeje
A Hazim Nada, zakladatel a CEO, je na toto nevšední spojení právem pyšný. V tomto kontextu se také několikrát nechal slyšet, že jsou to právě bývalé skvělé mozky z Lamborghini a Ferrari, které nyní jako jeden tým dokáží neuvěřitelné věci. Ostatně výsledek společného úsilí jsme měli možnost vidět i vloni díky jejich prvotině v podobě elektrického SUV.
Elegantní aerodynamicky tvarované kupéčko má přes 5 metrů na délku a dobré 2 metry na šířku. Láká na velkorysý vnitřní prostor, prvotřídní zpracování, vybroušený design (kapota funguje vlastně jako integrované křídlo), trojici elektromotorů s kumulativním výkonem až 804 koní, maximální rychlostí 265 km/h nebo dojezdem 800 kilometrů. A také cenou. Ta by měla oscilovat mezi 3,8 až 4,4 miliony korun.
A třebaže se na tuto novinku čeká s napětím, přičemž zahájení masové produkce bylo avizováno na rok 2025, Aehra už maká na dalším skvostu. Jde opět o elektromobil, avšak tentokrát to bude sportovně laděný sedan, informuje Electrek.
Tým Franca Climattiho, který mimochodem strávil dlouhých 32 let u Ferrari, údajně chystá supersport, jenž by mohl být významným technologickým milníkem. Nada v jednom z nedávných rozhovorů zdůraznil, že největším problémem dnešních elektrických vozů je, že koncepčně stále vychází ze svých spalovacích předchůdců.
To má nová Aehra změnit. Climatti a šéfdesignér (z Lamborghini) Filippo Perini mají v rukávu nejen novou platformu, ale i pár nových postupů, jež mají vést k přímo skokovému progresu; ať už v samotné aerodynamice vozu, jízdních vlastnostech nebo dojezdu.
Co si vybavíte, když se řekne Lamborghini? Nechte nás hádat. Na první dobrou ostře řezané káry, nadupané supersporty s pořádnou koňskou silou pod kapotou.
Nebo je to takřka legendární příběh o tom, jak Ferruccio Lamborghini navštívil Enza Ferrariho, protože nemohl vystát spojku u svého Ferrari 250 GT a kvůli sérii výmluv šéfa z Maranella si raději založil vlastní značku?
Ať už je to jakkoliv, jedno je jisté – Lamborgini, to nejsou jen rychlá auta. Podnik toho má v hledáčku mnohem více. A že se nebojí vydat i do méně známých vod opakovaně, dokazuje celou řádku let. No a Ferrari… Zde nemá smysl cokoliv dodávat. Italský podnik je totiž ztělesněnou esencí úchvatných závodních plnokrevníků.
A teď si představte, co se může stát, když se tyhle dvě značky spojí dohromady. Respektive, když se jejich bývalí klíčoví zaměstnanci sejdou pod jednou střechou. Protože přesně to se stalo v případě milánské automobilky Aehra.
Čtěte také: Čínské elektromobily táhnou! Nové Nio ES6 má naprosto rekordní předprodeje
A Hazim Nada, zakladatel a CEO, je na toto nevšední spojení právem pyšný. V tomto kontextu se také několikrát nechal slyšet, že jsou to právě bývalé skvělé mozky z Lamborghini a Ferrari, které nyní jako jeden tým dokáží neuvěřitelné věci. Ostatně výsledek společného úsilí jsme měli možnost vidět i vloni díky jejich prvotině v podobě elektrického SUV.
Elegantní aerodynamicky tvarované kupéčko má přes 5 metrů na délku a dobré 2 metry na šířku. Láká na velkorysý vnitřní prostor, prvotřídní zpracování, vybroušený design (kapota funguje vlastně jako integrované křídlo), trojici elektromotorů s kumulativním výkonem až 804 koní, maximální rychlostí 265 km/h nebo dojezdem 800 kilometrů. A také cenou. Ta by měla oscilovat mezi 3,8 až 4,4 miliony korun.
A třebaže se na tuto novinku čeká s napětím, přičemž zahájení masové produkce bylo avizováno na rok 2025, Aehra už maká na dalším skvostu. Jde opět o elektromobil, avšak tentokrát to bude sportovně laděný sedan, informuje Electrek.
Tým Franca Climattiho, který mimochodem strávil dlouhých 32 let u Ferrari, údajně chystá supersport, jenž by mohl být významným technologickým milníkem. Nada v jednom z nedávných rozhovorů zdůraznil, že největším problémem dnešních elektrických vozů je, že koncepčně stále vychází ze svých spalovacích předchůdců.
To má nová Aehra změnit. Climatti a šéfdesignér (z Lamborghini) Filippo Perini mají v rukávu nejen novou platformu, ale i pár nových postupů, jež mají vést k přímo skokovému progresu; ať už v samotné aerodynamice vozu, jízdních vlastnostech nebo dojezdu.