Rychlonabíječky budou v EU povinné každých 60 km, schválil Evropský parlament

  • Cestování elektromobilem po Evropě se značně usnadní
  • Nabíjet bude možné každých 60 kilometrů. A vysokou rychlostí
  • Evropská transitní síť má být pokrytá do roku 2027
Nabíjení elektromobilu

Nabíjení elektromobilu, ilustrační

V Evropském parlamentu se opět hovořilo o budoucnosti elektrické dopravy. To, co se ještě nedávno interpretovalo jako koncept, bylo dnes schváleno. Balíček s označením Fit for 55 byl tak obohacen o sbírku nových pravidel, která mají pomoci snížit skleníkové plyny o 55 % do roku 2030. Majitelům elektromobilů se opět zlehčí život.

Nabíjení elektromobilů v EU bude podstatně rychlejší

Nejzásadnější novinkou sbírky je navýšení počtu nabíjecích stanic pro elektromobily na stěžejních tazích napříč celou Evropou. Tato trans-evropská transportní síť (TEN-T) bude mít povinně nabíjecí stanice po šedesáti kilometrech pro osobní vozy o výkonu nejméně 150 kW.

Regulace myslí i na elektrifikaci transportní přepravy. Celá nabíjecí lokalita musí podle nových pravidel EU souhrnně poskytnout výkon 400 kW. Tato hodnota se má navíc od roku 2027 ještě o polovinu zvýšit. Limit 600 kW se pak bude vztahovat na jednu stanici, pokud nabídne více přípojných bodů.

TEN-T Evropa

Grafika významných evropských silničních tahů


Čtěte také: Nová směrnice v EU odstartuje elektromobilovou revoluci. Co poslanci vymysleli?


V některých místech může být problém

Pomalé nabíjení na dálničních tazích by se tak v dohledné době mělo stát minulostí. Místa, která nabízí výkon 300 kW, která jsou nakonec dělena do šesti stojanů po 50 kW, by se tak měla ze strategické sítě přesunout více do intravilánu.

První fází projektu je navýšit počet nabíjecích stanic na důležitých tazích. Zvláště pokud na určitých místech nejsou po šedesáti kilometrech umístěné odpočívky samotné, bude integrace a výstavba nových nabíjecích míst komplikovanější. Určitě se tedy najdou místa, která budou žádat výjimku.

Podmínky pro nové instalace HPC nabíjecích stanic v EU

Podmínky pro nové instalace HPC nabíjecích stanic v EU

Změny se dočká i vodík. Platby se zjednoduší

Aby se vše netočilo jen okolo elektronů, myslí EU i na další alternativní zdroje pohonu. Proto je součastí nového balíčku i podobná taktika platící pro vodíkové vozy. Čerpací stanice se stlačeným vodíkem mají být v síti TEN-T umístěné v největší vzdálenosti 200 km od sebe. Stanice musí být nadimenzované tak, aby byly schopné denně poskytnout jednu tunu vodíku při tlaku 700 barů.

Všechny připravované stanice, ať budou spadat do libovolné sítě navíc musí umožnit nabíjení bez předešlé registrace a nutnosti použít čip a speciální karty. Vždy musí transparentně zobrazit aktuální cenu za kW energie a umožnit platbu bezkontaktně platební kartou či alternativními metodami. Takový systém pomůže především zahraničním řidičům kteří nemají zahraniční roamingové karty.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Rychlonabíječky budou v EU povinné každých 60 km, schválil Evropský parlament

  • Cestování elektromobilem po Evropě se značně usnadní
  • Nabíjet bude možné každých 60 kilometrů. A vysokou rychlostí
  • Evropská transitní síť má být pokrytá do roku 2027
Nabíjení elektromobilu

Nabíjení elektromobilu, ilustrační

V Evropském parlamentu se opět hovořilo o budoucnosti elektrické dopravy. To, co se ještě nedávno interpretovalo jako koncept, bylo dnes schváleno. Balíček s označením Fit for 55 byl tak obohacen o sbírku nových pravidel, která mají pomoci snížit skleníkové plyny o 55 % do roku 2030. Majitelům elektromobilů se opět zlehčí život.

Nabíjení elektromobilů v EU bude podstatně rychlejší

Nejzásadnější novinkou sbírky je navýšení počtu nabíjecích stanic pro elektromobily na stěžejních tazích napříč celou Evropou. Tato trans-evropská transportní síť (TEN-T) bude mít povinně nabíjecí stanice po šedesáti kilometrech pro osobní vozy o výkonu nejméně 150 kW.

Regulace myslí i na elektrifikaci transportní přepravy. Celá nabíjecí lokalita musí podle nových pravidel EU souhrnně poskytnout výkon 400 kW. Tato hodnota se má navíc od roku 2027 ještě o polovinu zvýšit. Limit 600 kW se pak bude vztahovat na jednu stanici, pokud nabídne více přípojných bodů.

TEN-T Evropa

Grafika významných evropských silničních tahů


Čtěte také: Nová směrnice v EU odstartuje elektromobilovou revoluci. Co poslanci vymysleli?


V některých místech může být problém

Pomalé nabíjení na dálničních tazích by se tak v dohledné době mělo stát minulostí. Místa, která nabízí výkon 300 kW, která jsou nakonec dělena do šesti stojanů po 50 kW, by se tak měla ze strategické sítě přesunout více do intravilánu.

První fází projektu je navýšit počet nabíjecích stanic na důležitých tazích. Zvláště pokud na určitých místech nejsou po šedesáti kilometrech umístěné odpočívky samotné, bude integrace a výstavba nových nabíjecích míst komplikovanější. Určitě se tedy najdou místa, která budou žádat výjimku.

Podmínky pro nové instalace HPC nabíjecích stanic v EU

Podmínky pro nové instalace HPC nabíjecích stanic v EU

Změny se dočká i vodík. Platby se zjednoduší

Aby se vše netočilo jen okolo elektronů, myslí EU i na další alternativní zdroje pohonu. Proto je součastí nového balíčku i podobná taktika platící pro vodíkové vozy. Čerpací stanice se stlačeným vodíkem mají být v síti TEN-T umístěné v největší vzdálenosti 200 km od sebe. Stanice musí být nadimenzované tak, aby byly schopné denně poskytnout jednu tunu vodíku při tlaku 700 barů.

Všechny připravované stanice, ať budou spadat do libovolné sítě navíc musí umožnit nabíjení bez předešlé registrace a nutnosti použít čip a speciální karty. Vždy musí transparentně zobrazit aktuální cenu za kW energie a umožnit platbu bezkontaktně platební kartou či alternativními metodami. Takový systém pomůže především zahraničním řidičům kteří nemají zahraniční roamingové karty.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."