Automobilka Rolls-Royce je v současné době zaneprázdněna svým zcela novým produktem a prvním SUV, modelem Cullinan. Přijde však kromě revoluce v podobě SUV také revoluce elektrická?
Torsten Müller-Otvös, výkonný ředitel společnosti, říká, že ano, a to v následujících deseti letech. Rolls-Royce bude mít vůz na elektřinu, ale na druhou stranu hybridy firma vynechá.
„Rolls-Royce má elektrickou budoucnost. Zatím jsme neplánovali, co přijde jako první, a co přijde kdy, ale víme, že přejdeme na úplný elektrický pohon. Nebudeme dělat hybridy ani nic takového. Naší tezí je plná elektřina. Ta přijde v příští dekádě, krok za krokem.“
Podle citovaného rozhovoru má Rolls-Royce v úmyslu využít technologii BMW Group a prostě ji převzít. Dojezd, výkon a náklady budou pro daný účel dostatečné. Předpokládáme však, že pro tak velké a těžké automobily bude nutná alespoň 200kWh baterie.
„A BMW Group velice ráda pomůže. Jinak bychom nebyly schopni naši značku elektrifikovat. Pokud bychom to měli dělat na vlastní pěst, úplně sami, pak by to bylo složité.“
Před čtyřmi lety Rolls-Royce ukázal první koncept elektromobilu, jenže tehdy ještě Torsten Müller-Otvös tvrdil, že v nejbližší době elektrickou limuzínu očekávat nemůžeme. Jak ovšem vidno, časy se mění.
Zdroj: InsideEVs
Automobilka Rolls-Royce je v současné době zaneprázdněna svým zcela novým produktem a prvním SUV, modelem Cullinan. Přijde však kromě revoluce v podobě SUV také revoluce elektrická?
Torsten Müller-Otvös, výkonný ředitel společnosti, říká, že ano, a to v následujících deseti letech. Rolls-Royce bude mít vůz na elektřinu, ale na druhou stranu hybridy firma vynechá.
„Rolls-Royce má elektrickou budoucnost. Zatím jsme neplánovali, co přijde jako první, a co přijde kdy, ale víme, že přejdeme na úplný elektrický pohon. Nebudeme dělat hybridy ani nic takového. Naší tezí je plná elektřina. Ta přijde v příští dekádě, krok za krokem.“
Podle citovaného rozhovoru má Rolls-Royce v úmyslu využít technologii BMW Group a prostě ji převzít. Dojezd, výkon a náklady budou pro daný účel dostatečné. Předpokládáme však, že pro tak velké a těžké automobily bude nutná alespoň 200kWh baterie.
„A BMW Group velice ráda pomůže. Jinak bychom nebyly schopni naši značku elektrifikovat. Pokud bychom to měli dělat na vlastní pěst, úplně sami, pak by to bylo složité.“
Před čtyřmi lety Rolls-Royce ukázal první koncept elektromobilu, jenže tehdy ještě Torsten Müller-Otvös tvrdil, že v nejbližší době elektrickou limuzínu očekávat nemůžeme. Jak ovšem vidno, časy se mění.
Zdroj: InsideEVs