Řízení firemního elektromobilu přináší obří výhodu. Proč budete mít větší výplatu?
- Zaměstnanci využívající služební elektromobil se budou mít lépe
- Stát jim sníží daň z užívání a navýší jim tím plat
- Užívání firemního vozu k soukromým účelům patří k oblíbeným benefitům

Společnosti dostávají nový podnět od státu proč měnit své flotily vozidel za elektrické, nebo alespoň plug-in hybridní. Nejen, že mohou uplatnit dotace, lépe se budou mít i jejich zaměstnanci. Díky užívání elektromobilů a hybridních vozů dostanou více peněz na své výplatní pásce.
Větší výplata za řízení elektromobilu
Říkáte si jak je to možné? Pokud zaměstnavatel umožní svým zaměstnancům bezplatně užívat služební vůz i k soukromým účelům, je ze zákona povinen zaměstnancům takový nehmotný benefit dodanit. Většinou je tato taxa ohodnocena jedním procentem z pořizovací ceny vozidla. Jako motivaci pro výměnu vozu za ekologičtější ale stát nyní tuto sazbu sníží o padesát procent na pouhého půl procenta.
V praxi to znamená, že zaměstnanci přijde o něco vyšší částka po odečtu daní a poplatků, takzvaně dostane více čistého. Příklad hovoří za vše. Pokud by společnost díky dotacím pořídila v Česku populární elektromobil Škoda Enyaq iV za jeden milion korun, zaměstnanci by na výplatní pásce měsíčně přistálo o 1 300 korun více.

Čtěte také: Česko rozdává štědré dotace na elektromobily! Ale vy se k nim nedostanete
Dotace pro zaměstnavatele, nový benefit pro zaměstnance
Zaměstnavatel tak má dvojitou motivaci pro pořízení ekologického vozu. A jak takový ekologický vůz poznáte? Velmi zjednodušeně řečeno se jedná o takové vozy, které dosáhnou na oprávnění používat registrační značku s prefixem EL. Hranice je tedy stanovena na maximální limit produkce emisí CO2 do 50 g/km.
Ze strany státu se tak jedná o další nepřímý benefit podporující elektromobilitu a snahu o rozšíření ekologického vozového parku v České republice. Nakonec bude záležet pouze na motivu a ochotě zaměstnavatele, zda tento příjemný bonus zaměstnancům přinese. Podle dat finanční společnosti RSM ale není bezplatné užívání služebního vozu u nás výjimečné. Tento trend tedy má vcelku slušnou šanci na úspěch.
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.