Britský závodník Formule E překonal světový rekord. V novém monopostu elektrické formule dokázal vyvinout dosud nejvyšší zaznamenanou rychlost uvnitř. Jak rychle dokázal jet a v rámci které akce se tak stalo?
Plně elektrický jednomístný závodní vůz GenBeta Formule E stanovil před závěrečnými dvěma závody 9. sezóny, které se konaly o uplynulém víkendu v Londýně, nový rychlostní rekord v budově, když v rukou jezdce týmu NEOM McLaren Formule E Jakea Hughese dosáhl neuvěřitelné rychlosti 218,71 km/h.
Jake se utkal s kolegou z Formule E Lucasem di Grassim ze stáje Mahindra Racing ve formátu duelu. Ten se v sérii obvykle používá pro kvalifikaci. Každý z jezdců tedy dostal tři tréninkové jízdy a jedno finálové závodní kolo. Předchozí světový rekord však byl okamžitě překonán již v první tréninkové jízdě.
Čtěte také: Porsche a Jaguar ukázali novou generaci Formule E. Jaká vylepšení přinese?
Jezdci odstartovali z místa uvnitř arény ExCeL a projížděli 130stupňovou zatáčku rychlostí přibližně 40 km/h. Poté zrychlili po rovince dlouhé 346 metrů. A právě na ní byl tento rekord překonán. Šlo tak o opravdu masivní zrychlení vozu a starý rekord tak byl překonán o 53 km/h.
Nakonec zvítězil Hughes, který letos zažil svou první závodní sezónu ve Formuli E. Nejlepší na tom však je, že ani jeden z jezdců nikdy předtím neseděl ve voze nové generace. Právě nová generace formule má výkon až 400 kW, stará generace disponovala výkonem pouze 350 kW, z něhož však ještě část výkonu byla vyhrazena jen na regenerativní brzdění.
Britský závodník Formule E překonal světový rekord. V novém monopostu elektrické formule dokázal vyvinout dosud nejvyšší zaznamenanou rychlost uvnitř. Jak rychle dokázal jet a v rámci které akce se tak stalo?
Plně elektrický jednomístný závodní vůz GenBeta Formule E stanovil před závěrečnými dvěma závody 9. sezóny, které se konaly o uplynulém víkendu v Londýně, nový rychlostní rekord v budově, když v rukou jezdce týmu NEOM McLaren Formule E Jakea Hughese dosáhl neuvěřitelné rychlosti 218,71 km/h.
Jake se utkal s kolegou z Formule E Lucasem di Grassim ze stáje Mahindra Racing ve formátu duelu. Ten se v sérii obvykle používá pro kvalifikaci. Každý z jezdců tedy dostal tři tréninkové jízdy a jedno finálové závodní kolo. Předchozí světový rekord však byl okamžitě překonán již v první tréninkové jízdě.
Čtěte také: Porsche a Jaguar ukázali novou generaci Formule E. Jaká vylepšení přinese?
Jezdci odstartovali z místa uvnitř arény ExCeL a projížděli 130stupňovou zatáčku rychlostí přibližně 40 km/h. Poté zrychlili po rovince dlouhé 346 metrů. A právě na ní byl tento rekord překonán. Šlo tak o opravdu masivní zrychlení vozu a starý rekord tak byl překonán o 53 km/h.
Nakonec zvítězil Hughes, který letos zažil svou první závodní sezónu ve Formuli E. Nejlepší na tom však je, že ani jeden z jezdců nikdy předtím neseděl ve voze nové generace. Právě nová generace formule má výkon až 400 kW, stará generace disponovala výkonem pouze 350 kW, z něhož však ještě část výkonu byla vyhrazena jen na regenerativní brzdění.