Řidič Formule E stanovil nový světový rekord. Budovou proletěl rychlostí přes 218 km/h

  • Nový monopost elektrické Formule stanovil světový rekord
  • Britský řidič Jake Hughes v něm dosáhl nejvyšší rychlosti v budově
  • Jaké rychlosti dosáhl a při jaké příležitosti se tak stalo?
Jack Hughes stanovil nový světový rekord

Jake Hughes stanovil nový světový rekord | foto: Fia Formula E

Britský závodník Formule E překonal světový rekord. V novém monopostu elektrické formule dokázal vyvinout dosud nejvyšší zaznamenanou rychlost uvnitř. Jak rychle dokázal jet a v rámci které akce se tak stalo?

Elektrické formule jsou opravdu rychlé

Plně elektrický jednomístný závodní vůz GenBeta Formule E stanovil před závěrečnými dvěma závody 9. sezóny, které se konaly o uplynulém víkendu v Londýně, nový rychlostní rekord v budově, když v rukou jezdce týmu NEOM McLaren Formule E Jakea Hughese dosáhl neuvěřitelné rychlosti 218,71 km/h.

Jake se utkal s kolegou z Formule E Lucasem di Grassim ze stáje Mahindra Racing ve formátu duelu. Ten se v sérii obvykle používá pro kvalifikaci. Každý z jezdců tedy dostal tři tréninkové jízdy a jedno finálové závodní kolo. Předchozí světový rekord však byl okamžitě překonán již v první tréninkové jízdě.

Formule E GenBeta

Nový monopost Formule E GenBeta | foto: Fia Formula E


Čtěte také: Porsche a Jaguar ukázali novou generaci Formule E. Jaká vylepšení přinese?


Jak závod probíhal?

Jezdci odstartovali z místa uvnitř arény ExCeL a projížděli 130stupňovou zatáčku rychlostí přibližně 40 km/h. Poté zrychlili po rovince dlouhé 346 metrů. A právě na ní byl tento rekord překonán. Šlo tak o opravdu masivní zrychlení vozu a starý rekord tak byl překonán o 53 km/h.

Nakonec zvítězil Hughes, který letos zažil svou první závodní sezónu ve Formuli E. Nejlepší na tom však je, že ani jeden z jezdců nikdy předtím neseděl ve voze nové generace. Právě nová generace formule má výkon až 400 kW, stará generace disponovala výkonem pouze 350 kW, z něhož však ještě část výkonu byla vyhrazena jen na regenerativní brzdění.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Řidič Formule E stanovil nový světový rekord. Budovou proletěl rychlostí přes 218 km/h

  • Nový monopost elektrické Formule stanovil světový rekord
  • Britský řidič Jake Hughes v něm dosáhl nejvyšší rychlosti v budově
  • Jaké rychlosti dosáhl a při jaké příležitosti se tak stalo?
Jack Hughes stanovil nový světový rekord

Jake Hughes stanovil nový světový rekord | foto: Fia Formula E

Britský závodník Formule E překonal světový rekord. V novém monopostu elektrické formule dokázal vyvinout dosud nejvyšší zaznamenanou rychlost uvnitř. Jak rychle dokázal jet a v rámci které akce se tak stalo?

Elektrické formule jsou opravdu rychlé

Plně elektrický jednomístný závodní vůz GenBeta Formule E stanovil před závěrečnými dvěma závody 9. sezóny, které se konaly o uplynulém víkendu v Londýně, nový rychlostní rekord v budově, když v rukou jezdce týmu NEOM McLaren Formule E Jakea Hughese dosáhl neuvěřitelné rychlosti 218,71 km/h.

Jake se utkal s kolegou z Formule E Lucasem di Grassim ze stáje Mahindra Racing ve formátu duelu. Ten se v sérii obvykle používá pro kvalifikaci. Každý z jezdců tedy dostal tři tréninkové jízdy a jedno finálové závodní kolo. Předchozí světový rekord však byl okamžitě překonán již v první tréninkové jízdě.

Formule E GenBeta

Nový monopost Formule E GenBeta | foto: Fia Formula E


Čtěte také: Porsche a Jaguar ukázali novou generaci Formule E. Jaká vylepšení přinese?


Jak závod probíhal?

Jezdci odstartovali z místa uvnitř arény ExCeL a projížděli 130stupňovou zatáčku rychlostí přibližně 40 km/h. Poté zrychlili po rovince dlouhé 346 metrů. A právě na ní byl tento rekord překonán. Šlo tak o opravdu masivní zrychlení vozu a starý rekord tak byl překonán o 53 km/h.

Nakonec zvítězil Hughes, který letos zažil svou první závodní sezónu ve Formuli E. Nejlepší na tom však je, že ani jeden z jezdců nikdy předtím neseděl ve voze nové generace. Právě nová generace formule má výkon až 400 kW, stará generace disponovala výkonem pouze 350 kW, z něhož však ještě část výkonu byla vyhrazena jen na regenerativní brzdění.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."