Rekord elektromobilu s přívěsem? Ve světle spalovacích aut působí až zoufale

  • Dnešní moderní elektromobily jsou v mnoha ohledech lepší než spalovací vůz
  • Existují však případy, ve kterých se ani auto na elektrický pohon nevyplatí
  • Příkladem za všechny budiž absurdní rekord s přívěsem
Audi e-tron Sportback vyráží s karavanem e.Home Coco

Audi e-tron Sportback vyráží s karavanem e.Home Coco | foto: Andreas Becker, auto-motor-und-sport.de

V historii našeho magazínu jsme už psali o několika rekordech s elektromobily. Častokrát se jednalo o jakési potvrzení jejich funkčnosti v reálných podmínkách či životaschopnosti vůči klasickým spalovacím vozům. Byť je auto na elektrický pohon v mnoha aspektech lepší než konvenční vůz, tak i zarytý elektromobilista musí uznat, že na nějaké věci zkrátka zatím nestačí. Příkladem za všechny budiž nový absurdní rekord s přívěsem.

Přívěs a elektromobil? Ano, ale i ne

S perličkou přichází německá firma Erwin Hymer Group, pod kterou spadá značka Dethleffs. Inženýři vyvinuli poměrně unikátní řešení přívěsu pro elektromobily, který chce udělat tečku za nedostatečným dojezdem. Jde na to však úplně jiným směrem, než by bylo zdrávo.

Místo snahy o co nejefektivnější hrací ústrojí nebo nejlepší možnou aerodynamiku se rozhodli, že do běžného přívěsu akorát přisadí obrovskou 80 kWh baterii ve spojení s elektromotorem, který má pomáhat s rozložením sil. Díky této kombinaci sice dokážou snížit spotřebu vozu, ale zároveň si zadělávají na různé komplikace a nepochopitelné nabíjení.

Značka Dethleffs si nevybrala zrovna nejúspornější elektromobil

Značka Dethleffs si nevybrala zrovna nejúspornější elektromobil | foto: Andreas Becker, auto-motor-und-sport.de


Čtěte také: Solární elektromobil Lightyear One nemusíte téměř nabíjet a ujede přes 700 km


Přívěs se jménem e.Home Coco může díky modifikacím vážit dle odhadů minimálně tunu a jeho cena bude astronomická. Vývojáři zároveň nejspíš nepočítají s tím, že většina zákazníků má svůj přívěs mimo sezónu pouze zaparkovaný, a tak dojde k rychlejší degradaci baterií. Firma argumentuje tím, že si z něj majitel může udělat pojizdný Powerwall, ale realita bude někde jinde.

Poslední kapkou pro potencionálního kupce může být i samotné nabíjení, přičemž na nabíječku musí v případě potřeby připojit nejen vůz, ale i samotný přívěs. Kdyby se takto vydalo několik Čechů do Chorvatska, tak si nikdo z nás nenabije.

Jak tedy celý pokus dopadl?

Vraťme se ovšem zpátky k absurdnímu rekordu. Značka Dethleffs tvrdí, že jejich zkušební elektromobil Audi e-tron Sportback dokázal s přívěsem urazit 386 kilometrů. Během jízdy vůz naštěstí tolik nešetřili, a tak se průměrná rychlost zastavila na hodnotě 62,4 km/h. Samotný elektrovůz pak spotřeboval 21,2 kWh/100 km a přívěs 19,2 kWh/100 km. Nejde tedy o žádnou efektivní podívanou.

V současné době není přívěs připraven na to, aby vyrazil k prvním zákazníkům. Na druhou stranu se dle výrobce osvědčil v tom, že dokáže “ušetřit” vozidlu energii, a tím uměle natáhnout dojezdovou vzdálenost. Nemyslíme si však, že zrovna tato cesta může být tím správným východiskem pro minimalizaci spotřeby. Drahé ano, praktické nikoliv.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Rekord elektromobilu s přívěsem? Ve světle spalovacích aut působí až zoufale

  • Dnešní moderní elektromobily jsou v mnoha ohledech lepší než spalovací vůz
  • Existují však případy, ve kterých se ani auto na elektrický pohon nevyplatí
  • Příkladem za všechny budiž absurdní rekord s přívěsem
Audi e-tron Sportback vyráží s karavanem e.Home Coco

Audi e-tron Sportback vyráží s karavanem e.Home Coco | foto: Andreas Becker, auto-motor-und-sport.de

V historii našeho magazínu jsme už psali o několika rekordech s elektromobily. Častokrát se jednalo o jakési potvrzení jejich funkčnosti v reálných podmínkách či životaschopnosti vůči klasickým spalovacím vozům. Byť je auto na elektrický pohon v mnoha aspektech lepší než konvenční vůz, tak i zarytý elektromobilista musí uznat, že na nějaké věci zkrátka zatím nestačí. Příkladem za všechny budiž nový absurdní rekord s přívěsem.

Přívěs a elektromobil? Ano, ale i ne

S perličkou přichází německá firma Erwin Hymer Group, pod kterou spadá značka Dethleffs. Inženýři vyvinuli poměrně unikátní řešení přívěsu pro elektromobily, který chce udělat tečku za nedostatečným dojezdem. Jde na to však úplně jiným směrem, než by bylo zdrávo.

Místo snahy o co nejefektivnější hrací ústrojí nebo nejlepší možnou aerodynamiku se rozhodli, že do běžného přívěsu akorát přisadí obrovskou 80 kWh baterii ve spojení s elektromotorem, který má pomáhat s rozložením sil. Díky této kombinaci sice dokážou snížit spotřebu vozu, ale zároveň si zadělávají na různé komplikace a nepochopitelné nabíjení.

Značka Dethleffs si nevybrala zrovna nejúspornější elektromobil

Značka Dethleffs si nevybrala zrovna nejúspornější elektromobil | foto: Andreas Becker, auto-motor-und-sport.de


Čtěte také: Solární elektromobil Lightyear One nemusíte téměř nabíjet a ujede přes 700 km


Přívěs se jménem e.Home Coco může díky modifikacím vážit dle odhadů minimálně tunu a jeho cena bude astronomická. Vývojáři zároveň nejspíš nepočítají s tím, že většina zákazníků má svůj přívěs mimo sezónu pouze zaparkovaný, a tak dojde k rychlejší degradaci baterií. Firma argumentuje tím, že si z něj majitel může udělat pojizdný Powerwall, ale realita bude někde jinde.

Poslední kapkou pro potencionálního kupce může být i samotné nabíjení, přičemž na nabíječku musí v případě potřeby připojit nejen vůz, ale i samotný přívěs. Kdyby se takto vydalo několik Čechů do Chorvatska, tak si nikdo z nás nenabije.

Jak tedy celý pokus dopadl?

Vraťme se ovšem zpátky k absurdnímu rekordu. Značka Dethleffs tvrdí, že jejich zkušební elektromobil Audi e-tron Sportback dokázal s přívěsem urazit 386 kilometrů. Během jízdy vůz naštěstí tolik nešetřili, a tak se průměrná rychlost zastavila na hodnotě 62,4 km/h. Samotný elektrovůz pak spotřeboval 21,2 kWh/100 km a přívěs 19,2 kWh/100 km. Nejde tedy o žádnou efektivní podívanou.

V současné době není přívěs připraven na to, aby vyrazil k prvním zákazníkům. Na druhou stranu se dle výrobce osvědčil v tom, že dokáže “ušetřit” vozidlu energii, a tím uměle natáhnout dojezdovou vzdálenost. Nemyslíme si však, že zrovna tato cesta může být tím správným východiskem pro minimalizaci spotřeby. Drahé ano, praktické nikoliv.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."