Solární elektromobil Lightyear One nemusíte téměř nabíjet a ujede přes 700 km

  • Solární elektromobil Lightyear One se pochlubil krásným dojezdem
  • Na testovací trati dokázal urazit 709 kilometrů s 60kWh baterií
  • První exkluzivní série půjde do výroby během roku 2022
Elektromobil Lightyear One během testování

Elektromobil Lightyear One během testování | foto: Lightyear

Elektromobily se stávají čím dál více populární. Spoustu zákazníků ovšem odrazuje od nákupu zejména dojezdová vzdálenost, která bývá častokrát kamenem úrazu. Něco takového chce nyní změnit společnost, která stojí na projektem vozu Lightyear One. Jejich solární auto na baterky dokázalo na poslední testovací trati urazit celkem 709 kilometrů, a to bez použití masivní baterie. V čem tedy spočívá jejich recept na úspěch?

Lightyear One hlásí skvělý dojezd

Test proběhl na trati v Německu, kde prototyp elektromobilu Lightyear One uháněl konstantní rychlostí 85 km/h za účelem plného vybití 60kWh baterie. Celý testovací proces tak trval něco málo přes devět hodin, přičemž řidiči se střídali po dvou hodinách intenzivní jízdy.

Elektromobil Lightyear, zezadu

Elektromobil Lightyear, zezadu | foto: Lightyear


Čtěte také: Mají solární panely na elektromobilech budoucnost?


Solární panely přichází na pomoc

Holandský startup při představení vozu zároveň avizoval, že jejich solární panely dokážou při hezkém počasí zajistit dodatečný dojezd až 72 kilometrů. To se bohužel při testování nepovedlo, protože bylo pod mrakem, a tak dobili “pouze” 40 kilometrů. To představuje kapacitu zhruba 3,4 kWh. Při více slunečném počasí tedy mohlo auto na baterky urazit i o pár kilometrů více.

Společnost Lightyear má nyní v plánu ještě vůz podrobit několika dalším testům tak, aby mohli zahájit v roce 2022 výrobu první exkluzivní série. Konkrétně v tiskové zprávě zmiňují například crashtesty či měření WLTP. Velkovýroba by pak měla být zahájena v roce 2024.

Video

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Solární elektromobil Lightyear One nemusíte téměř nabíjet a ujede přes 700 km

  • Solární elektromobil Lightyear One se pochlubil krásným dojezdem
  • Na testovací trati dokázal urazit 709 kilometrů s 60kWh baterií
  • První exkluzivní série půjde do výroby během roku 2022
Elektromobil Lightyear One během testování

Elektromobil Lightyear One během testování | foto: Lightyear

Elektromobily se stávají čím dál více populární. Spoustu zákazníků ovšem odrazuje od nákupu zejména dojezdová vzdálenost, která bývá častokrát kamenem úrazu. Něco takového chce nyní změnit společnost, která stojí na projektem vozu Lightyear One. Jejich solární auto na baterky dokázalo na poslední testovací trati urazit celkem 709 kilometrů, a to bez použití masivní baterie. V čem tedy spočívá jejich recept na úspěch?

Lightyear One hlásí skvělý dojezd

Test proběhl na trati v Německu, kde prototyp elektromobilu Lightyear One uháněl konstantní rychlostí 85 km/h za účelem plného vybití 60kWh baterie. Celý testovací proces tak trval něco málo přes devět hodin, přičemž řidiči se střídali po dvou hodinách intenzivní jízdy.

Elektromobil Lightyear, zezadu

Elektromobil Lightyear, zezadu | foto: Lightyear


Čtěte také: Mají solární panely na elektromobilech budoucnost?


Solární panely přichází na pomoc

Holandský startup při představení vozu zároveň avizoval, že jejich solární panely dokážou při hezkém počasí zajistit dodatečný dojezd až 72 kilometrů. To se bohužel při testování nepovedlo, protože bylo pod mrakem, a tak dobili “pouze” 40 kilometrů. To představuje kapacitu zhruba 3,4 kWh. Při více slunečném počasí tedy mohlo auto na baterky urazit i o pár kilometrů více.

Společnost Lightyear má nyní v plánu ještě vůz podrobit několika dalším testům tak, aby mohli zahájit v roce 2022 výrobu první exkluzivní série. Konkrétně v tiskové zprávě zmiňují například crashtesty či měření WLTP. Velkovýroba by pak měla být zahájena v roce 2024.

Video

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."