Elektromobily se stávají čím dál více populární. Spoustu zákazníků ovšem odrazuje od nákupu zejména dojezdová vzdálenost, která bývá častokrát kamenem úrazu. Něco takového chce nyní změnit společnost, která stojí na projektem vozu Lightyear One. Jejich solární auto na baterky dokázalo na poslední testovací trati urazit celkem 709 kilometrů, a to bez použití masivní baterie. V čem tedy spočívá jejich recept na úspěch?
Test proběhl na trati v Německu, kde prototyp elektromobilu Lightyear One uháněl konstantní rychlostí 85 km/h za účelem plného vybití 60kWh baterie. Celý testovací proces tak trval něco málo přes devět hodin, přičemž řidiči se střídali po dvou hodinách intenzivní jízdy.
Čtěte také: Mají solární panely na elektromobilech budoucnost?
Holandský startup při představení vozu zároveň avizoval, že jejich solární panely dokážou při hezkém počasí zajistit dodatečný dojezd až 72 kilometrů. To se bohužel při testování nepovedlo, protože bylo pod mrakem, a tak dobili “pouze” 40 kilometrů. To představuje kapacitu zhruba 3,4 kWh. Při více slunečném počasí tedy mohlo auto na baterky urazit i o pár kilometrů více.
Společnost Lightyear má nyní v plánu ještě vůz podrobit několika dalším testům tak, aby mohli zahájit v roce 2022 výrobu první exkluzivní série. Konkrétně v tiskové zprávě zmiňují například crashtesty či měření WLTP. Velkovýroba by pak měla být zahájena v roce 2024.
Elektromobily se stávají čím dál více populární. Spoustu zákazníků ovšem odrazuje od nákupu zejména dojezdová vzdálenost, která bývá častokrát kamenem úrazu. Něco takového chce nyní změnit společnost, která stojí na projektem vozu Lightyear One. Jejich solární auto na baterky dokázalo na poslední testovací trati urazit celkem 709 kilometrů, a to bez použití masivní baterie. V čem tedy spočívá jejich recept na úspěch?
Test proběhl na trati v Německu, kde prototyp elektromobilu Lightyear One uháněl konstantní rychlostí 85 km/h za účelem plného vybití 60kWh baterie. Celý testovací proces tak trval něco málo přes devět hodin, přičemž řidiči se střídali po dvou hodinách intenzivní jízdy.
Čtěte také: Mají solární panely na elektromobilech budoucnost?
Holandský startup při představení vozu zároveň avizoval, že jejich solární panely dokážou při hezkém počasí zajistit dodatečný dojezd až 72 kilometrů. To se bohužel při testování nepovedlo, protože bylo pod mrakem, a tak dobili “pouze” 40 kilometrů. To představuje kapacitu zhruba 3,4 kWh. Při více slunečném počasí tedy mohlo auto na baterky urazit i o pár kilometrů více.
Společnost Lightyear má nyní v plánu ještě vůz podrobit několika dalším testům tak, aby mohli zahájit v roce 2022 výrobu první exkluzivní série. Konkrétně v tiskové zprávě zmiňují například crashtesty či měření WLTP. Velkovýroba by pak měla být zahájena v roce 2024.