ElektrickéVozy.cz

Trendy: elektromobilová revoluce v ČR | Tesla Model 3 | elektromobily nebo hybridy? | autonomní auto | Nissan Leaf (2018)

Recenze Xiaomi Mi Scooter 2: elektrokoloběžka nejen pro zábavu

  |  6 komentářů  |  autor: Luboš Srb

Chytrá koloběžka od Xiaomi vás bude bavit. Je rychlá, tichá, odolná a jednoduše složitelná pro snadný převoz. Nejen, že s ní zažijete spoustu zábavy, ale budete se také cítit jako v dopravním prostředku z budoucnosti. Více prozradí naše podrobná recenze z dlouhodobého používání.

Kapitoly článku:

» 1. Úvod, konstrukce, jízdní vlastnosti
» 2. Baterie, aplikace, zhodnocení

Čínský výrobce už dávno není předním hráčem pouze na poli chytrých telefonů, se kterými před lety začínal. V repertoáru má nyní i nespočet dalších chytrých hraček, které se ve své kategorii řadí mezi ty nejpovedenější a někdy také mezi cenově nejvýhodnější.

Příkladem je i nová chytrá elektrokoloběžka Xiaomi Mi Scooter 2. Podle označení by si možná někdo mohl myslet, že jde o druhou generaci, ovšem není to tak úplně pravda. Prvním elektrickým vozítkem od Xiaomi byl segway Ninebot mini.

Xiaomi Mi Scooter 2: specifikace

Konstrukceskládací, tělo z leteckého hliníku, 12,5 kg
Rozměry1,08 x 0,43 x 1,14 m (0,49 m po složení), odolnost IP54
Elektromotorvýkon 250 W (okamžitý max. výkon 500 W), točivý moment 16 Nm
Jízdarychlost až 25 km/hod (v eko režimu až 18 km/hod), dojezd 30 km
Baterie280 Wh (7832 mAh), rekuperace
Technologiemožnost spárování s chytrým telefonem
Cena a dostupnost14 999 Kč s DPH, jaro 2017

Za zapůjčení děkujeme e-shopu Xiaomimobile.cz, u kterého si můžete produkt koupit.

Chytré provedení

Mi Scooter 2 je po konstrukční stránce téměř dokonalé vozítko. Díky leteckému hliníku dosáhl výrobce velmi nízké hmotnosti 12,5 kg, přičemž důmyslným mechanismem se dá koloběžka během pouhých pár vteřin rychle složit a šikovně přenášet v ruce.

Skládací systém funguje konkrétně tak, že stačí pouze odjistit řidítka, sklopit je a páčkou zvonku zaháknout za výčnělek na blatníku zadního kola. Koloběžku pak chytře uchopíte za sklopená řidítka, která poslouží jako držadlo.

Celá konstrukce je velmi pevná a dokonce i odolná dle normy IP54, takže koloběžce nevadí např. mírně prašné prostředí nebo ani lehký déšť či menší louže na silnici. Poradí si také s noční jízdou, když je vpředu i vzadu vybavena LED osvětlením.

Na řídítkách najdeme na levé straně klasickou brzdu jako na kole (nicméně využívající kotoučové brzy a systém e-ABS, který pomáhá při brždění a zkracuje brzdnou dráhu na suchém povrchu na 4 metry), na pravé pak malou páčku pro akceleraci.

Pro zapnutí/vypnutí koloběžky slouží jediné tlačítko uprostřed řidítek, které stačí krátce stisknout. O stavu baterie pak informuje čtveřice bílých LED diod (v případě přepnutí do eko režimu – dvakrát stisknete tlačítko – svítí poslední dioda zeleně).

Pro dokonalost chybí pouze možnost nastavování výšky řidítek, nebo také možnost připevnění telefonu na řídítka. Ale třeba se u příští generace koloběžky dočkáme.

Radost z jízdy

Xiaomi ve svých prospektech uvádí, že je koloběžka vhodná pro lidi ve věku od 16-50 let, vysoké od 120-200 cm, a o hmotnosti max 100 kg. Určitě je na to dobré předem myslet, aby nedošlo k poškození koloběžky, nebo v horším případě zranění.

Podle zákona jde o dopravní prostředek jako je kolo a vztahují se na něj tedy stejné zákony – např. jízda povolená jen po silnici (a ne po chodníku apod.), povinnost v noci svítit, nebo také dávat znamení při odbočování na křižovatce.

Jízda je díky elektromotoru tichá, s okamžitým výkonem až 500 W velmi svižná. Po rovině se dá jet až 25 km/hod, ale třeba z kopce jsem dosáhl i rychlosti přes 30 km/hod. Naopak do kopce počítejte s tím, že převýšení přes 14 % koloběžka nedá. Pokud jde o terén, zvládne Xiaomi klidně i jízdu po kočičích hlavách nebo jinak nerovném povrchu.

V případě, že by došla baterie nebo byste měli chuť si zasportovat, je možné jet na koloběžce klasickým způsobem – odrážením se nohou (jen musíte vypnout elektroniku, aby nebrzdila rekuperace). I když vzhledem k vyššímu podvozku (cca 8,8 cm) to stejně není příliš pohodlné.

Koloběžka od Xiaomi může posloužit nejen jako vozítko na vyblbnutí, ale klidně i jako prostředek pro cestu do práce, do školy, či kamkoliv do města. Jen je třeba myslet na to, že s ním nesmíte třeba do obchodního centra a při zamknutí v kolostavu před budovou je poměrně vysoké riziko krádeže.

A jen pro zajímavost, s Mi Scooterem 2 se dá jezdit i bez držení (ale raději to z bezpečnostních důvodů nezkoušejte), a třeba jízda ve dvou je kvůli koordinaci rovnováhy u dvou dospělých osob velmi složitá, ba téměř nemožná. Takže v takovém případě si raději kupte rovnou dvě koloběžky, předejdete i případným hádkám.

Kapitoly článku:

» 1. Úvod, konstrukce, jízdní vlastnosti
» 2. Baterie, aplikace, zhodnocení

ČLÁNKY:, ,

Diskuze

6
Komentujte

avatar
4 Comment threads
2 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
6 Comment authors
HeterákDanielTomáš UnverdorbenKarelaJirka2 Recent comment authors
  Subscribe  
nejnovější nejstarší
Upozornit na
Jirka
Jirka

E-koloběžky mám rád, sám jsem si jednu nedávno pořídil. U téhle by mi ale asi vadilo to, že nemá nastavitelnou výšku řídítek, to mi přijde u koloběžky jako totální fail.
Hlavně, že to jde spárovat s telefonem, to je nejdůležitější…

Jirka2
Jirka2

No po rovině super… A musíte vážit tak 60 kg.. Při moji skoro stovce je dojezd max 15 km a když přijde kopec pak se musí pomoct nohou.. Tak pro moji dceru super… Pro mě trocha pohybu

Karela
Karela

A musíte vážit tak 60 kg.. Při moji skoro stovce je dojezd max 15 km a když přijde kopec pak se musí pomoct nohou.. Tak pro moji dceru super… Pro mě trocha pohybu.

Tomáš Unverdorben
Tomáš Unverdorben

Koloběžky, ať už „e“ či klasické jsou pro malé děcka, nebo nevkusné teplouše. Každý kdo jede na koloběžce vypadá jako podřadná forma života, jako ubožák. A to nemyslím nijak zle. Vyvarujte se.

Daniel
Daniel

Ty musíš být fanda motorek a velkej kretén. Elektro koloběžka je pro všechny homosexualy,lesbičky a hetero, bohuzel pro kretény opravdu ne. Asi ti ji neprodali, vid? Už jenom to že lidi vyuzivaji tento dopravní prostredek, pomáháji této planetě. Tolik usetri clovek za zbytecne palivo do aut. Kolo si nedas do ruky a nevybehnes s nim do panelaku,prace,MHD… Kolo je pro fyzicky zdatné osoby. Ti kteri maji zdravotni problém,na kole jezdit nemohou.. E-Kolobezce ano..Doporucuji VŠEM. JE TO PRO LEPSI ZIVOT NASICH DETI NA TETO PLANETĚ. Elektro dopravní prostredky jsou budoucnost veškeré dopravy, podporujte je!

Heterák
Heterák

Budoucnost dopravy na koloběžce? Ták jo. A kolik máš děti? Ani jidno a bydlíš v mamahotelu.

Prodeje elektromobilů v Číně závratně rostou

Prodeje elektromobilů v Číně závratně rostou

VČERA  |  Jakub Mokříš  |  diskuze (0)

Říše středu není zrovna pověstná svým postojem k ekologii. O to zajímavější je, že tam elektromobily a jejich popularita vcelku slušně…

Agentura Bloomberg prorokuje pokles cen baterií

Agentura Bloomberg prorokuje pokles cen baterií

VČERA  |  Jakub Mokříš  |  diskuze (0)

Prodeje elektromobilů v obrovské míře ovlivňuje cena baterií. Je to největší brzda tohoto odvětví průmyslu. Jak se ale zdá, tak se…

Tesla plánuje 3 nové gigatovárny. Jedna bude stát v Evropě

Tesla plánuje 3 nové gigatovárny. Jedna bude stát v Evropě

VČERA  |  Luboš Srb  |  diskuze (0)

Gigatovárny od společnosti Tesla slibují revoluci na poli baterií, alespoň pokud jde o snížení výrobní ceny a následného zacházení s recyklací…

Mobilní zobrazení