ElektrickéVozy.cz

Recenze Xiaomi Mi Scooter 2: elektrokoloběžka nejen pro zábavu

  |  2 komentáře  |  autor:

Chytrá koloběžka od Xiaomi vás bude bavit. Je rychlá, tichá, odolná a jednoduše složitelná pro snadný převoz. Nejen, že s ní zažijete spoustu zábavy, ale budete se také cítit jako v dopravním prostředku z budoucnosti. Více prozradí naše podrobná recenze z dlouhodobého používání.

Kapitoly článku:

» 1. Úvod, konstrukce, jízdní vlastnosti
» 2. Baterie, aplikace, zhodnocení

Čínský výrobce už dávno není předním hráčem pouze na poli chytrých telefonů, se kterými před lety začínal. V repertoáru má nyní i nespočet dalších chytrých hraček, které se ve své kategorii řadí mezi ty nejpovedenější a někdy také mezi cenově nejvýhodnější.

Příkladem je i nová chytrá elektrokoloběžka Xiaomi Mi Scooter 2. Podle označení by si možná někdo mohl myslet, že jde o druhou generaci, ovšem není to tak úplně pravda. Prvním elektrickým vozítkem od Xiaomi byl segway Ninebot mini.

Xiaomi Mi Scooter 2: specifikace

Konstrukce skládací, tělo z leteckého hliníku, 12,5 kg
Rozměry 1,08 x 0,43 x 1,14 m (0,49 m po složení), odolnost IP54
Elektromotor výkon 250 W (okamžitý max. výkon 500 W), točivý moment 16 Nm
Jízda rychlost až 25 km/hod (v eko režimu až 18 km/hod), dojezd 30 km
Baterie 280 Wh (7832 mAh), rekuperace
Technologie možnost spárování s chytrým telefonem
Cena a dostupnost 14 999 Kč s DPH, jaro 2017

Za zapůjčení děkujeme e-shopu Xiaomimobile.cz, u kterého si můžete produkt koupit.

Chytré provedení

Mi Scooter 2 je po konstrukční stránce téměř dokonalé vozítko. Díky leteckému hliníku dosáhl výrobce velmi nízké hmotnosti 12,5 kg, přičemž důmyslným mechanismem se dá koloběžka během pouhých pár vteřin rychle složit a šikovně přenášet v ruce.

Skládací systém funguje konkrétně tak, že stačí pouze odjistit řidítka, sklopit je a páčkou zvonku zaháknout za výčnělek na blatníku zadního kola. Koloběžku pak chytře uchopíte za sklopená řidítka, která poslouží jako držadlo.

Celá konstrukce je velmi pevná a dokonce i odolná dle normy IP54, takže koloběžce nevadí např. mírně prašné prostředí nebo ani lehký déšť či menší louže na silnici. Poradí si také s noční jízdou, když je vpředu i vzadu vybavena LED osvětlením.

Na řídítkách najdeme na levé straně klasickou brzdu jako na kole (nicméně využívající kotoučové brzy a systém e-ABS, který pomáhá při brždění a zkracuje brzdnou dráhu na suchém povrchu na 4 metry), na pravé pak malou páčku pro akceleraci.

Pro zapnutí/vypnutí koloběžky slouží jediné tlačítko uprostřed řidítek, které stačí krátce stisknout. O stavu baterie pak informuje čtveřice bílých LED diod (v případě přepnutí do eko režimu – dvakrát stisknete tlačítko – svítí poslední dioda zeleně).

Pro dokonalost chybí pouze možnost nastavování výšky řidítek, nebo také možnost připevnění telefonu na řídítka. Ale třeba se u příští generace koloběžky dočkáme.

Radost z jízdy

Xiaomi ve svých prospektech uvádí, že je koloběžka vhodná pro lidi ve věku od 16-50 let, vysoké od 120-200 cm, a o hmotnosti max 100 kg. Určitě je na to dobré předem myslet, aby nedošlo k poškození koloběžky, nebo v horším případě zranění.

Podle zákona jde o dopravní prostředek jako je kolo a vztahují se na něj tedy stejné zákony – např. jízda povolená jen po silnici (a ne po chodníku apod.), povinnost v noci svítit, nebo také dávat znamení při odbočování na křižovatce.

Jízda je díky elektromotoru tichá, s okamžitým výkonem až 500 W velmi svižná. Po rovině se dá jet až 25 km/hod, ale třeba z kopce jsem dosáhl i rychlosti přes 30 km/hod. Naopak do kopce počítejte s tím, že převýšení přes 14 % koloběžka nedá. Pokud jde o terén, zvládne Xiaomi klidně i jízdu po kočičích hlavách nebo jinak nerovném povrchu.

V případě, že by došla baterie nebo byste měli chuť si zasportovat, je možné jet na koloběžce klasickým způsobem – odrážením se nohou (jen musíte vypnout elektroniku, aby nebrzdila rekuperace). I když vzhledem k vyššímu podvozku (cca 8,8 cm) to stejně není příliš pohodlné.

Koloběžka od Xiaomi může posloužit nejen jako vozítko na vyblbnutí, ale klidně i jako prostředek pro cestu do práce, do školy, či kamkoliv do města. Jen je třeba myslet na to, že s ním nesmíte třeba do obchodního centra a při zamknutí v kolostavu před budovou je poměrně vysoké riziko krádeže.

A jen pro zajímavost, s Mi Scooterem 2 se dá jezdit i bez držení (ale raději to z bezpečnostních důvodů nezkoušejte), a třeba jízda ve dvou je kvůli koordinaci rovnováhy u dvou dospělých osob velmi složitá, ba téměř nemožná. Takže v takovém případě si raději kupte rovnou dvě koloběžky, předejdete i případným hádkám.

Kapitoly článku:

» 1. Úvod, konstrukce, jízdní vlastnosti
» 2. Baterie, aplikace, zhodnocení

ČLÁNKY:, ,
Test: Toyota Prius Plug-in Hybrid (2017) je králem všech hybridů

Test: Toyota Prius Plug-in Hybrid (2017) je králem všech hybridů

2. 10. 2017  |    |  2 komentáře

Prius zůstává ikonickým a tak trochu futuristickým vozem i v roce 2017, tedy 20 let od prvního sériově vyráběného hybridního…

Wozniak: příští velká věc přijde od Tesly, ne od Applu

Wozniak: příští velká věc přijde od Tesly, ne od Applu

24. 9. 2017  |    |  diskuze (0)

Spoluzakladatel Applu Steve Wozniak by o inovacích mohl něco vědět. A něco by mohl vědět také o inovátorech. Nedávno se…

Richard Hammond boural jedním z nejdražších elektromobilů

Richard Hammond boural jedním z nejdražších elektromobilů

3. 9. 2017  |    |  diskuze (0)

Richard Hammond je v partě současných moderátorů pořadu The Grand Tour (a bývalých moderátorů Top Gearu) považován za „toho třetího“. Je…

Mobilní zobrazení