RAM 1500 Revolution je technikou našlapané monstrum, které pohání baterky
- RAM 1500 Revolution může strčit celou konkurenci do kapsy
- Takovou smršť výbavy a funkcí byste skutečně nečekali
- Vůz navíc vypadá designově naprosto skvěle

Další americkou automobilkou, která dává nahlédnout do své elektrické budoucnosti, se stává RAM. Není náhodou, že se tak děje zrovna nyní. Aktuálně totiž v Las Vegas probíhá další ročník technologické konference CES. Značka RAM svojí vizi prezentuje na oblíbeném modelu pickupu pod označením 1500 Revolution BEV.
RAM 1500 Revolution je kráska mezi krabicemi
Přední masce dominují tlusté linky denního svícení spolu s velkým podsvíceným logem společnosti. Pod výraznou středovou linií najdeme ještě drobnější dvojici světel, která budou nejspíše sloužit pro přísvity. Příznivci značky a těchto mohutných pickupů si zajisté všimnou, že délka přední kapoty se zkrátila a získala lehce více evropských tvarů. Díky tomuto zkrácení ale došlo k navýšení prostoru pro cestující.
I při bočním pohledu lze říci, že vůz ubral ze svého typického krabicového vzhledu ve prospěch lepší aerodynamiky a sportovnějšího vzhledu. Tomuto dojmu navíc přidává i dvoutónnové zbarvení karoserie. Nutno dodat, že to „patnáctistovce“ velmi sluší. Vedení konkurenčního Rivianu by se mělo začít obávat, že mu RAM 1500 Revolution sebere titul nejsportovnějšího elektrického SUV/pickupu.

Čtěte také: Stellantis propouští 1 350 zaměstnanců. Podle odborů za to mohou elektromobily
Vypadá takhle dokonalý vůz?
Nový model RAM 1500 Revolution bude automobilce sloužit k udání směru elektrifikace. Měl by tedy představit to nejlepší, co může automobilka aktuálně nabídnout. A jestliže nám přišlo odvážné, jakým směrem se RAM posouvá u svého zevnějšku, z interiéru se posadíte na zadek. Vůz by se mohl prezentovat jako ikona minimalizmu. Před řidičem byste marně hledali kapličku jakýchkoliv budíků i displejů. Všechny potřebné informace se dozvíte díky přítomnosti projektoru pro rozšířenou realitu.
Dvojice širokoúhlých horizontálních čtrnáctipalcových displejů je vlastně jediný prvek, který vystupuje z naprosto dokonale čisté přístrojové desky. Spodní displej je dokonce polohovatelný a supluje úlohu rychlého nastavení funkcí včetně panelu klimatizace nebo ovládání oken. Je možné jej vyjmout pro ovládání vozu mimo jeho interiér. Bez displeje se ale ani nedozvíte, kdo vás zezadu dojíždí. Klasická zpětná zrcátka jsou nahrazena kamerami. Okolo vozu je jich samozřejmě mnohem více. Neustále pomáhají hlídat okolí vozu. Mají mít i funkci zálohování v případě potřeby vyvolání událostí z vašich cest.

Stellantis tahá esa z rukávů
Je toho více, co RAM ve voze představil. Můžeme se zatím pouze domnívat, zda si všechny inzerované funkce najdou cestu do produkčního modelu. Ať už s nimi nebo jen s vybranými funkcemi ale RAM 1500 Revolution směřuje k tomu stát se jedním z nejpokročileji vybavených modelů tohoto segmentu. Díky prodloužené kabině se do kabiny vozu vejdou až tři řady cestujících. Tato varianta se má stát základem pro všechny chystané verze.
Výrobce zatím nezmínil, jakou kapacitu baterií do vozu umístí. Proto není známý ani dojezd elektromobilu. Je ale potvrzené, že vozy mají stát na 800V architektuře s podporou rychlého nabíjení do 350 kW. To bude stačit pro doplnění až 160 kilometrů během desetiminutové návštěvy nabíjecí stanice. Z neoficiálních zdrojů se ozývá, že by měl RAM 1500 dostat dvojici baterií o kapacitě 159 a 200 kWh. Dojezd delší verze by se tak mohl pohybovat kolem hranice 800 kilometrů. To by nebyla vůbec špatná hodnota.

Bude to výzva pro Cybertruck?
Výrobce zatím neuvádí, jaký motor bude vůz pohánět. Elektromobil RAM 1500 Revolution je postavený na platformě Stellantis STLA. Ta vozu umožní pohon až dvojicí elektromotorů. Podle dřívějších zpráv by se mohl nejvyšší výkon tohoto neobyčejného auta na baterky pohybovat pod hranicí 900 koňských sil.
Oproti svým konkurentům by měl RAM k výbavě nabídnout i prodloužení dojezdu v nějaké formě range extenderu. Vůz má ze začátku nabídnout autonomní jízdu třetího stupně. Přední světlomety mají dostat speciální funkci, kdy budou na silnici před vůz promítat důležité zprávy pro řidiče. Mezi další zajímavé funkce má patřit sledovací funkce, kdy může vůz následovat svého pěšího pasažéra.
Video
Autor článku

Matouš se zajímá o moderní technologie, zejména v oblasti automotive. Baví ho vše digitální, ideálně s Androidem. Ve volném čase se věnuje úpravám rodinného vozového parku nebo vyráží na kole.
Matouš se zajímá o moderní technologie, zejména v oblasti automotive. Baví ho vše digitální, ideálně s Androidem. Ve volném čase se věnuje úpravám rodinného vozového parku nebo vyráží na kole.