Rakousko podporuje elektromobilitu také příspěvkem na nákup elektrického motocyklu. U našich jižních sousedů se rozhodli zvýšit financování velkých elektrických motocyklů. Důvodem rozhodnutí je podpora elektrické mobility, a také to, že na rozdíl od menších motocyklů se velké motorky na baterie tak dobře neprodávají.
V roce 2021 v Rakousku sice mírně poklesla celková čísla nově registrovaných vozidel, ale podíl elektrických motocyklů a mopedů stále roste. Ve třídě vozidel L1e, které představují mopedy a elektrokola se zdvihovým objemem do 50 cm³ a rychlostí do 45 km za hodinu, přibylo 2 460 nových registrací, což je nárůst o přibližně 32 % oproti předchozímu roku.
Ve třídě L3e, tedy u všech vozidel se zdvihovým objemem vyšším než 50 cm³ a maximální rychlostí nad 45 km za hodinu, přibylo 932 nových registrací, to je o 21 % víc než v předchozím roce. Aby Rakousko i nadále podpořilo růst prodejů, zdvojnásobuje dotaci na nákup elektrického motocyklu na celkových 1 900 eur (v přepočtu 46 tisíc korun). Jedná se o zdvojnásobení dosavadní finanční částky.
Čtěte také: Elektromotorka z Indie má dojezd až 180 kilometrů, je levnější než většina elektrokol
Na zvýšení částky se dohodlo rakouské Ministerstvo životního prostředí a zastřešující organizace rakouských dovozců motocyklů Der Arge 2Rad. Ten, kdo si u našich jižních sousedů koupí elektrický moped, bude nadále dostávat celkových 800 eur (19 500 korun) na podporu elektromobility. Kdo si pořídí lehký elektrický motocykl, získá dotaci 1 200 eur (29 250 korun).
Nová ofenzíva v oblasti elektrické mobility bude spuštěna v únoru letošního roku a poběží nejdéle do března 2023 v závislosti na dostupných financích. Předpokladem pro financování je prokázání využití obnovitelné energie při nabíjení motocyklu.
Rakousko podporuje elektromobilitu také příspěvkem na nákup elektrického motocyklu. U našich jižních sousedů se rozhodli zvýšit financování velkých elektrických motocyklů. Důvodem rozhodnutí je podpora elektrické mobility, a také to, že na rozdíl od menších motocyklů se velké motorky na baterie tak dobře neprodávají.
V roce 2021 v Rakousku sice mírně poklesla celková čísla nově registrovaných vozidel, ale podíl elektrických motocyklů a mopedů stále roste. Ve třídě vozidel L1e, které představují mopedy a elektrokola se zdvihovým objemem do 50 cm³ a rychlostí do 45 km za hodinu, přibylo 2 460 nových registrací, což je nárůst o přibližně 32 % oproti předchozímu roku.
Ve třídě L3e, tedy u všech vozidel se zdvihovým objemem vyšším než 50 cm³ a maximální rychlostí nad 45 km za hodinu, přibylo 932 nových registrací, to je o 21 % víc než v předchozím roce. Aby Rakousko i nadále podpořilo růst prodejů, zdvojnásobuje dotaci na nákup elektrického motocyklu na celkových 1 900 eur (v přepočtu 46 tisíc korun). Jedná se o zdvojnásobení dosavadní finanční částky.
Čtěte také: Elektromotorka z Indie má dojezd až 180 kilometrů, je levnější než většina elektrokol
Na zvýšení částky se dohodlo rakouské Ministerstvo životního prostředí a zastřešující organizace rakouských dovozců motocyklů Der Arge 2Rad. Ten, kdo si u našich jižních sousedů koupí elektrický moped, bude nadále dostávat celkových 800 eur (19 500 korun) na podporu elektromobility. Kdo si pořídí lehký elektrický motocykl, získá dotaci 1 200 eur (29 250 korun).
Nová ofenzíva v oblasti elektrické mobility bude spuštěna v únoru letošního roku a poběží nejdéle do března 2023 v závislosti na dostupných financích. Předpokladem pro financování je prokázání využití obnovitelné energie při nabíjení motocyklu.