Švédský výrobce elektrických šípových člunů Candela oznámil úspěšné dokončení zkušebních letů svého největšího modelu Candela P-12. Ten nyní míří do sériové výroby před svým komerčním nasazením.
Elektrické křídlové výletní čluny od společnosti Candela jsou již dobře známé. Často je můžeme vidět křižovat evropské vodní cesty a své zákazníky si našly i na americkém trhu. Elektrický motorový člun Candela C-8, dosud nejpokročilejší model společnosti, vytvořil díky své unikátní konstrukci světové rekordy ve vytrvalosti.
Použitím počítačem řízených křídel ke zvednutí svých lodí nad hladinu může Candela snížit spotřebu energie o více než 80 %. To znamená, že může proti mnohem větším a výkonnějším elektrickým člunům ujet s pětinovou baterií stejnou vzdálenost nebo mít se stejně velkou baterií pětinásobný dojezd.
Nová Candela P-12 využívá stejnou technologii křídlových člunů společnosti, ale je mnohem větší. S kapacitou až 30 cestujících. Současně řeší hlavní úskalí, které zatím brzdí větší rozmach komerčních elektrických člunů, jímž je krátký dojezd. P-12 je vybavený baterií o kapacitě 252 kWh, což jí dává dostatek energie pro uplutí až 100 km (54 námořních mil). To je více než dostatečné pro pokrytí většiny potřeb pobřežní dopravy. Co je však ještě důležitější pro komerční trajekty, podporuje rychlé dobíjení stejnosměrným proudem, které jsme mohli vidět u jiných plavidel Candela při jejich rekordních vytrvalostních plavbách.
Čtěte také: Luxus v duchu udržitelnosti. Elektrická loď od BMW je trefou do černého
Křídlové čluny mají proti klasickým lodím výhodu i v tom, že za sebou nezanechávají vodní brázdu. Například v italských Benátkách, kde musí lodě plout pomalu, aby nevytvářely brázdy, které erodují okraje kanálů a budovy. Díky své konstrukci zde proto mohou plout čluny Candela vyšší rychlostí, což jim poskytuje významnou konkurenční výhodu.
Švédský výrobce elektrických šípových člunů Candela oznámil úspěšné dokončení zkušebních letů svého největšího modelu Candela P-12. Ten nyní míří do sériové výroby před svým komerčním nasazením.
Elektrické křídlové výletní čluny od společnosti Candela jsou již dobře známé. Často je můžeme vidět křižovat evropské vodní cesty a své zákazníky si našly i na americkém trhu. Elektrický motorový člun Candela C-8, dosud nejpokročilejší model společnosti, vytvořil díky své unikátní konstrukci světové rekordy ve vytrvalosti.
Použitím počítačem řízených křídel ke zvednutí svých lodí nad hladinu může Candela snížit spotřebu energie o více než 80 %. To znamená, že může proti mnohem větším a výkonnějším elektrickým člunům ujet s pětinovou baterií stejnou vzdálenost nebo mít se stejně velkou baterií pětinásobný dojezd.
Nová Candela P-12 využívá stejnou technologii křídlových člunů společnosti, ale je mnohem větší. S kapacitou až 30 cestujících. Současně řeší hlavní úskalí, které zatím brzdí větší rozmach komerčních elektrických člunů, jímž je krátký dojezd. P-12 je vybavený baterií o kapacitě 252 kWh, což jí dává dostatek energie pro uplutí až 100 km (54 námořních mil). To je více než dostatečné pro pokrytí většiny potřeb pobřežní dopravy. Co je však ještě důležitější pro komerční trajekty, podporuje rychlé dobíjení stejnosměrným proudem, které jsme mohli vidět u jiných plavidel Candela při jejich rekordních vytrvalostních plavbách.
Čtěte také: Luxus v duchu udržitelnosti. Elektrická loď od BMW je trefou do černého
Křídlové čluny mají proti klasickým lodím výhodu i v tom, že za sebou nezanechávají vodní brázdu. Například v italských Benátkách, kde musí lodě plout pomalu, aby nevytvářely brázdy, které erodují okraje kanálů a budovy. Díky své konstrukci zde proto mohou plout čluny Candela vyšší rychlostí, což jim poskytuje významnou konkurenční výhodu.