První bouračka Autopilota Tesly zachycena na kameru, podívejte se
- Už víme, proč dělá Tesla výběrové řízení pro uživatele FSD Beta
- Skutečně jsme zhlédli poslední verzi vychvalovaného systému?
- Zatím je systém v praxi nepoužitelný

I když jsme fanoušky nových technologií, po zhlédnutí níže uvedeného videa musíme konstatovat, že autonomní řízení je stále ještě na míle daleko od chvíle, kdy do automobilu s klidným srdcem posadíme člena rodiny a pošleme ho například do školy.
Autonomní řízení musí být bezpečné
Na zmiňovaném videu byla zaznamenána nehoda, kdy Tesla Model Y, vybavená systémem FSD Beta, najela v režimu autonomního řízení do sloupku, oddělujícího jízdní pruhy pro cyklisty a běžná vozidla. I když se řidič snažil střetu zabránit, neměl šanci. Pokud by řídil sám, ke kritické situaci by pravděpodobně vůbec nedošlo.
Jak jsme již dříve informovali, v současné době mohou systém Full Self Driving Beta používat pouze pečlivě vybíraní řidiči, kteří projdou takzvaným testem bezpečnosti. K výše popsané nehodě došlo ve chvíli, kdy byla ve voze nainstalovaná nejnovější aktualizace softwaru Tesly, tedy FSD Beta 10.10.
K nehodě došlo ve chvíli, kdy automobil projížděl zatáčkou a následně nerozpoznal sloupek oddělující cyklopruh od hlavní silnice. Při nárazu došlo k drobnému poškození přední části vozidla.

Čtěte také: Tesla odstraní tuhle funkci z 54 tisíc vozů. Autopilot kvůli ní ohrožoval další auta
V Autopilotu Tesly potřebuje řada věcí vylepšit
I když se jedná jenom o malou nehodu bez jakýchkoliv zranění, ukazuje se, že Tesla má ještě před sebou dlouhou cestu, než bude Full Self Driving dostupný pro širokou veřejnost. Toto tvrzení podporují i další důkazy ve videu, jako například jízda na červenou, prudké brzdění nebo vjezd do tramvajového pruhu.
Závěrem nemůžeme konstatovat nic jiného než to, že aktuální verze autonomního řízení je určena spíše pro pobavení mladých testerů, kteří s rukou blízko volantu a více než 100% soustředěním na jízdu, sledují chování automobilu a těší se z každého správně provedeného manévru.
O tom, že bychom ve voze relaxovali nebo se věnovali jiné činnosti než řízení, nemůže být v současnosti řeč. Alespoň v městských podmínkách.
Video
Autor článku

Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".
Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".