Když byl Hyundai Ioniq 6 poprvé spatřen na záběrech paparazziů, zdálo se, že vůz vypadá spíš jako Elantra než jako koncept Prophecy, který má být jeho předlohou. Když se ale pozorně podíváme na poslední sérii špionážních snímků, zjistíme, že přestože se proporce od konceptu stále liší, ve skutečnosti vidíme mnohem silnější podobnost, než jsme si dřív mysleli.
To by bylo dobře, protože Prophecy je podle nás jedním z nejhezčích ztvárnění sedanu v posledních letech. Vůz se vyznačuje nízkým a rozkročeným postojem a spoustou skvělých designových detailů interiéru i karoserie. Nedávno spatřený prototyp je prozatím nejvíce odhalujícím pohledem na Ioniq 6, u něhož i přes silné maskování dokážeme rozeznat řadu designových detailů.
Předpokládáme, že základní tvar světlometů bude velmi podobný konceptu. I když se může vnitřní design světel lišit, jsou umístěna nízko, podobně jako u Prophecy. Boční pohled naznačuje, stejně jako u Mercedesů EQE a EQS, bohaté prosklení. Ioniq 6 sice z bočního pohledu nevypadá tak zvláštně, jako oba modely Mercedesu, ale prosklení je rozhodně větší než činí běžný průměr u sedanu.
U prototypu automobilka nešetřila na maskování, zejména proto, aby neprozradila design zadní části. Ta nyní vypadá podstatně vyšší, než jaká bude pravděpodobná realita u sériového auta. Finální verzi bude pravděpodobně chybět nástavba, kterou vidíme u prototypu jen proto, aby zakryla skutečný tvar zadního kufru. Skupinová zadní světla, která jsou zjevně inspirována konceptem, jsou také umístěna nízko, což potvrzuje domněnku, že vůz bude mít zúženou zadní část.
Dle dřívějších zkušeností usuzujeme, že pokud má výrobce dokončené prototypy v podobném stádiu a testuje je, zpravidla to ukazuje na dokončení vnějšího designu automobilu. Ovšem některé zprávy z Jižní Koreje říkají, že se Hyundai chystá vývoj vozidla odložit s tím, že bude aktualizovat jeho design a také upgradovat hnací ústrojí. Designová změna prý bude významná a bude souviset s dalšími úpravami.
Modernizace pohonné jednotky se měla soustředit na zlepšení dojezdu tím, že automobil získá větší akumulátor o kapacitě 77,4 kWh, což mu umožní ujet víc než 500 km na jedno nabití. Poslední zprávy také uvádějí, že Ioniq 6 bude dodáván se svítivou mřížkou, která by mohla zobrazovat některé zprávy. Této výbavy se ale vůz dočká jen na trzích, kde by takový systém byl legální.
Původně jsme očekávali, že Ioniq 6 bude představen na začátku roku 2022. Pokud jsou ale zprávy o zpoždění vývoje pravdivé, měli bychom vůz očekávat někdy v polovině roku. Dalším očekávaným modelem jihokorejské automobilky by mělo být elektrické SUV Ioniq 7, které by mělo vyjet na evropské silnice v roce 2024.
Když byl Hyundai Ioniq 6 poprvé spatřen na záběrech paparazziů, zdálo se, že vůz vypadá spíš jako Elantra než jako koncept Prophecy, který má být jeho předlohou. Když se ale pozorně podíváme na poslední sérii špionážních snímků, zjistíme, že přestože se proporce od konceptu stále liší, ve skutečnosti vidíme mnohem silnější podobnost, než jsme si dřív mysleli.
To by bylo dobře, protože Prophecy je podle nás jedním z nejhezčích ztvárnění sedanu v posledních letech. Vůz se vyznačuje nízkým a rozkročeným postojem a spoustou skvělých designových detailů interiéru i karoserie. Nedávno spatřený prototyp je prozatím nejvíce odhalujícím pohledem na Ioniq 6, u něhož i přes silné maskování dokážeme rozeznat řadu designových detailů.
Předpokládáme, že základní tvar světlometů bude velmi podobný konceptu. I když se může vnitřní design světel lišit, jsou umístěna nízko, podobně jako u Prophecy. Boční pohled naznačuje, stejně jako u Mercedesů EQE a EQS, bohaté prosklení. Ioniq 6 sice z bočního pohledu nevypadá tak zvláštně, jako oba modely Mercedesu, ale prosklení je rozhodně větší než činí běžný průměr u sedanu.
U prototypu automobilka nešetřila na maskování, zejména proto, aby neprozradila design zadní části. Ta nyní vypadá podstatně vyšší, než jaká bude pravděpodobná realita u sériového auta. Finální verzi bude pravděpodobně chybět nástavba, kterou vidíme u prototypu jen proto, aby zakryla skutečný tvar zadního kufru. Skupinová zadní světla, která jsou zjevně inspirována konceptem, jsou také umístěna nízko, což potvrzuje domněnku, že vůz bude mít zúženou zadní část.
Dle dřívějších zkušeností usuzujeme, že pokud má výrobce dokončené prototypy v podobném stádiu a testuje je, zpravidla to ukazuje na dokončení vnějšího designu automobilu. Ovšem některé zprávy z Jižní Koreje říkají, že se Hyundai chystá vývoj vozidla odložit s tím, že bude aktualizovat jeho design a také upgradovat hnací ústrojí. Designová změna prý bude významná a bude souviset s dalšími úpravami.
Modernizace pohonné jednotky se měla soustředit na zlepšení dojezdu tím, že automobil získá větší akumulátor o kapacitě 77,4 kWh, což mu umožní ujet víc než 500 km na jedno nabití. Poslední zprávy také uvádějí, že Ioniq 6 bude dodáván se svítivou mřížkou, která by mohla zobrazovat některé zprávy. Této výbavy se ale vůz dočká jen na trzích, kde by takový systém byl legální.
Původně jsme očekávali, že Ioniq 6 bude představen na začátku roku 2022. Pokud jsou ale zprávy o zpoždění vývoje pravdivé, měli bychom vůz očekávat někdy v polovině roku. Dalším očekávaným modelem jihokorejské automobilky by mělo být elektrické SUV Ioniq 7, které by mělo vyjet na evropské silnice v roce 2024.