Prostě geniální. Hyundai přišel se zlepšovákem, který prodlouží dojezd elektroaut

  • Hyundai přichází s novými technologiemi
  • Nejnovější systém vylepšuje aerodynamiku a prodlužuje dojezd
  • Značka také nedávno představila sněhové řetězy integrované v pneumatikách
Hyundai, logo

Logo automobilky Hyundai | foto: Unsplash

Jihokorejská skupina Hyundai odhalila svou nejnovější technologii pro elektromobily, kterou nazývá AAS. Tato technologie vylepšuje aerodynamiku a prodlužuje dojezd a zvyšuje výkon při vyšších rychlostech, což může mít zásadní dopad v automobilovém světě a může znamenat silnou konkurenční výhodu.

Konkurence žene Hyundai k vytváření inovativních technologií

Hyundai se snaží udržet tempo nejen v případě prodejů aut, ale také, pokud jde o nové technologie a funkce. S rostoucí konkurencí se stále běžnějšími stávají takové funkce a vlastnosti jako například rychlejší nabíjení, delší dojezd a nové možnosti infotainmentu. I z toho důvodu Hyundai uvádí na trh řadu technologických novinek.

Poslední inovace, která byla odhalena minulý měsíc, využívá například integrované zimní řetězy ke zlepšení jízdy v drsných zimních podmínkách. V lednu Hyundai odhalil pohonný systém Uni Wheel, který přesouvá hlavní součásti pohonného systému do kol vozidla. Tím došlo k uvolnění většího vnitřního prostoru v interiéru. Jihokorejský výrobce také vyvíjí pokročilé polovodičové baterie, které nabídnou rychlejší nabíjení a větší výkon.

Hyundai Active Air Skirt

Nový systém Active Air Skirt | foto: Hyundai


Čtěte také: Létající elektromobily změní svět. Také jihokorejský Hyundai věří této myšlence


Systém Active Air Skirt optimalizuje proudění vzduchu

Nejnovější technologie Hyundai a Kia, technologie Active Air Skirt, je navržena tak, aby minimalizovala odpor vzduchu při vysokých rychlostech. Systém řídí proudění vzduchu na spodní části nárazníku a přizpůsobuje se rychlosti vozidla. Při jízdě nízkou rychlostí je clona skrytá v nárazníku. Při jízdě nad 80 km/h se AAS aktivuje, protože odpor vzduchu převýší valivý odpor pneumatik a při rychlosti 70 km/h se clony opět zasunou zpět do nárazníku.

Technologie zakrývá také část kola a Hyundai říká, že díky tvaru platformy E-GMP stačí pracovat pouze s přední částí vozu. Vzhledem k tomu, že platforma je plochá, je zakrytí části pneumatiky efektivnější pro zlepšení aerodynamiky. Nová technologie také zvyšuje přítlak, čímž zlepšuje stabilitu a kontrolu nad vozidlem při vysokých rychlostech. To může být užitečné zejména u větších elektromobilů, u SUV nebo u nákladních vozidel. Díky odolnému pryžovému materiálu může nový systém pracovat i při rychlostech přesahujících 200 km/h.

Hyundai se snaží všemi prostředky překonat Teslu Model 3

Při testování nové technologie došlo u modelu Genesis GV60 ke snížení koeficientu aerodynamického odporu o 0,008. Díky tomu získal elektromobil 6 kilometrů dojezdu navíc. Automobilky Hyundai a Kia již v souvislosti s novou technologií požádaly o patenty v Jižní Koreji a USA. Plánuje se, že sériová výroba začne po dokončení testů.

Hyundai je dlouhodobě lídrem v aerodynamice s koeficientem odporu 0,21 u modelu Ioniq 6. Ten je zejména ve Spojených státech velkým konkurentem Tesly Model 3. Americká doporučená cena činí 38 650 dolarů pro vůz s dojezdem až 581 km (361 mil) a Hyundai v současnosti nabízí nepřehlédnutelnou finanční pobídku pro nákup ve výši 7 500 dolarů. Cenou se tak dostává o 9 300 dolarů níže, než nová Tesla Model 3.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Prostě geniální. Hyundai přišel se zlepšovákem, který prodlouží dojezd elektroaut

  • Hyundai přichází s novými technologiemi
  • Nejnovější systém vylepšuje aerodynamiku a prodlužuje dojezd
  • Značka také nedávno představila sněhové řetězy integrované v pneumatikách
Hyundai, logo

Logo automobilky Hyundai | foto: Unsplash

Jihokorejská skupina Hyundai odhalila svou nejnovější technologii pro elektromobily, kterou nazývá AAS. Tato technologie vylepšuje aerodynamiku a prodlužuje dojezd a zvyšuje výkon při vyšších rychlostech, což může mít zásadní dopad v automobilovém světě a může znamenat silnou konkurenční výhodu.

Konkurence žene Hyundai k vytváření inovativních technologií

Hyundai se snaží udržet tempo nejen v případě prodejů aut, ale také, pokud jde o nové technologie a funkce. S rostoucí konkurencí se stále běžnějšími stávají takové funkce a vlastnosti jako například rychlejší nabíjení, delší dojezd a nové možnosti infotainmentu. I z toho důvodu Hyundai uvádí na trh řadu technologických novinek.

Poslední inovace, která byla odhalena minulý měsíc, využívá například integrované zimní řetězy ke zlepšení jízdy v drsných zimních podmínkách. V lednu Hyundai odhalil pohonný systém Uni Wheel, který přesouvá hlavní součásti pohonného systému do kol vozidla. Tím došlo k uvolnění většího vnitřního prostoru v interiéru. Jihokorejský výrobce také vyvíjí pokročilé polovodičové baterie, které nabídnou rychlejší nabíjení a větší výkon.

Hyundai Active Air Skirt

Nový systém Active Air Skirt | foto: Hyundai


Čtěte také: Létající elektromobily změní svět. Také jihokorejský Hyundai věří této myšlence


Systém Active Air Skirt optimalizuje proudění vzduchu

Nejnovější technologie Hyundai a Kia, technologie Active Air Skirt, je navržena tak, aby minimalizovala odpor vzduchu při vysokých rychlostech. Systém řídí proudění vzduchu na spodní části nárazníku a přizpůsobuje se rychlosti vozidla. Při jízdě nízkou rychlostí je clona skrytá v nárazníku. Při jízdě nad 80 km/h se AAS aktivuje, protože odpor vzduchu převýší valivý odpor pneumatik a při rychlosti 70 km/h se clony opět zasunou zpět do nárazníku.

Technologie zakrývá také část kola a Hyundai říká, že díky tvaru platformy E-GMP stačí pracovat pouze s přední částí vozu. Vzhledem k tomu, že platforma je plochá, je zakrytí části pneumatiky efektivnější pro zlepšení aerodynamiky. Nová technologie také zvyšuje přítlak, čímž zlepšuje stabilitu a kontrolu nad vozidlem při vysokých rychlostech. To může být užitečné zejména u větších elektromobilů, u SUV nebo u nákladních vozidel. Díky odolnému pryžovému materiálu může nový systém pracovat i při rychlostech přesahujících 200 km/h.

Hyundai se snaží všemi prostředky překonat Teslu Model 3

Při testování nové technologie došlo u modelu Genesis GV60 ke snížení koeficientu aerodynamického odporu o 0,008. Díky tomu získal elektromobil 6 kilometrů dojezdu navíc. Automobilky Hyundai a Kia již v souvislosti s novou technologií požádaly o patenty v Jižní Koreji a USA. Plánuje se, že sériová výroba začne po dokončení testů.

Hyundai je dlouhodobě lídrem v aerodynamice s koeficientem odporu 0,21 u modelu Ioniq 6. Ten je zejména ve Spojených státech velkým konkurentem Tesly Model 3. Americká doporučená cena činí 38 650 dolarů pro vůz s dojezdem až 581 km (361 mil) a Hyundai v současnosti nabízí nepřehlédnutelnou finanční pobídku pro nákup ve výši 7 500 dolarů. Cenou se tak dostává o 9 300 dolarů níže, než nová Tesla Model 3.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."