Kia vymyslela způsob, jak integrovat sněhové řetězy přímo do pneumatiky

  • Jihokorejská automobilka Kia pracuje na nové technologiii
  • Tou mají být sněhové řetězy integrované přímo do kol
  • Co nám o této technologii společnost prozradila?
Kia vyvíjí integrované sněhové řetězy

Automobilka Kia vyvíjí integrované sněhové řetězy | foto: Kia

Kia opět významně překvapila. Jihokorejská společnost oznámila, že pracuje na nové technologii. Automobilka prý chystá integrované sněhové řetězy, což je něco, co slyšíme vůbec poprvé. Co nám o tomto možná revolučním či minimálně přelomovém vynálezu Kia prozradila?

Integrované sněhové řetězy zachrání zimu

Společnost Kia oznámila, že v rámci spolupráce se svou mateřskou automobilkou Hyundai chystá jedno opravdu zajímavé řešení. Tím mají být pneumatiky s přímo do nich integrovanými sněhovými řetězy. Díky nim by se podle těchto automobilek předešlo v zimě nesčetnému množství autonehod souvisejících s nepříznivým počasím.

Nová technologie využívá moduly ze slitiny s tvarovou pamětí, které jsou zabudovány dovnitř kola. Moduly se pak za působení elektrického proudu vysunou ven a fungují stejně jako klasické sněhové řetězy.

Modelová řada Kia EV

Modelová řada Kia EV, ilustrační | foto: Kia


Čtěte také: Češi, přezutí neodkládejte. Špatné pneumatiky totiž mohou za 35 % nehod!


Jak to bude fungovat?

Při normálním ježdění má být slitina s tvarovou pamětí uvnitř kola stlačena a v tuto chvíli se tak vůbec nedotýká povrchu vozovky. Najednou však zjistíte, že sněhová pokrývka před vámi už je neúnosná a potřebujete nasadit řetězy. Tentokrát to ale půjde mnohem jednodušeji, a to pouhým stiskem tlačítka na palubovce.

Tlačítko sepne elektrický obvod, který donutí slitinu s tvarovou pamětí vrátit se do původního tvaru, díky čemuž se modul vytlačí ven z pneumatiky. Ten už pak funguje obdobně jako sněhové řetězy. Díky silnějšímu kontaktu s vozovkou tak zajistí vaši zvýšenou bezpečnost. Kia už pro svůj vynález dokonce podala i patentové přihlášky v USA a Jižní Koreji. V současnosti je však vývoj stále spíše v začátcích a do sériové výroby si ještě nějakou dobu počkáme.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Kia vymyslela způsob, jak integrovat sněhové řetězy přímo do pneumatiky

  • Jihokorejská automobilka Kia pracuje na nové technologiii
  • Tou mají být sněhové řetězy integrované přímo do kol
  • Co nám o této technologii společnost prozradila?
Kia vyvíjí integrované sněhové řetězy

Automobilka Kia vyvíjí integrované sněhové řetězy | foto: Kia

Kia opět významně překvapila. Jihokorejská společnost oznámila, že pracuje na nové technologii. Automobilka prý chystá integrované sněhové řetězy, což je něco, co slyšíme vůbec poprvé. Co nám o tomto možná revolučním či minimálně přelomovém vynálezu Kia prozradila?

Integrované sněhové řetězy zachrání zimu

Společnost Kia oznámila, že v rámci spolupráce se svou mateřskou automobilkou Hyundai chystá jedno opravdu zajímavé řešení. Tím mají být pneumatiky s přímo do nich integrovanými sněhovými řetězy. Díky nim by se podle těchto automobilek předešlo v zimě nesčetnému množství autonehod souvisejících s nepříznivým počasím.

Nová technologie využívá moduly ze slitiny s tvarovou pamětí, které jsou zabudovány dovnitř kola. Moduly se pak za působení elektrického proudu vysunou ven a fungují stejně jako klasické sněhové řetězy.

Modelová řada Kia EV

Modelová řada Kia EV, ilustrační | foto: Kia


Čtěte také: Češi, přezutí neodkládejte. Špatné pneumatiky totiž mohou za 35 % nehod!


Jak to bude fungovat?

Při normálním ježdění má být slitina s tvarovou pamětí uvnitř kola stlačena a v tuto chvíli se tak vůbec nedotýká povrchu vozovky. Najednou však zjistíte, že sněhová pokrývka před vámi už je neúnosná a potřebujete nasadit řetězy. Tentokrát to ale půjde mnohem jednodušeji, a to pouhým stiskem tlačítka na palubovce.

Tlačítko sepne elektrický obvod, který donutí slitinu s tvarovou pamětí vrátit se do původního tvaru, díky čemuž se modul vytlačí ven z pneumatiky. Ten už pak funguje obdobně jako sněhové řetězy. Díky silnějšímu kontaktu s vozovkou tak zajistí vaši zvýšenou bezpečnost. Kia už pro svůj vynález dokonce podala i patentové přihlášky v USA a Jižní Koreji. V současnosti je však vývoj stále spíše v začátcích a do sériové výroby si ještě nějakou dobu počkáme.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."