Projekt Highland opět na scéně. Tesla Model 3 zachycena s novými světlomety
- Tesla finišuje práce na projektu Highland
- Skrývá se pod ním omlazená verze Modelu 3
- Aktuální fotografie zachycuje prototyp vozu naživo

Texaská automobilka ve svých vývojových centrech maká pilně jako včelka na hojně anticipovaném projektu Highland. Pod tímto označením se neukrývá nic menšího než facelift elektromobilu Tesla Model 3, což je nejen teoreticky, ale i prakticky nejprodávanější auto na baterky vůbec. Co nabídne omlazená verze?
Tesla Model 3 po faceliftu
V souvislosti s tímto elektrickým vozem se dost často a plošně skloňuje, že za těch pět, šest let, co je na trhu, se nedočkal nějaké výraznější technologické změny. Jenže, to není ani zdaleka pravda. Optikou designu budiž, ale to má svůj důvod zejména skrze aerodynamické a jízdní vlastnosti.
Spousta inovací totiž nemusí být na pohled zjevná, přesto je jejich přítomnost evidentní. A to už se ani nebavím o ceně, jež může být v konečném důsledku ještě lákavější, protože by měla být novinka vyráběna s pomocí nového Giga Pressu, tj. rychlejší produkce, méně výlisků, hypoteticky nižší výrobní náklady (?).
Čtěte také: Toyota má problém! Majitelé elektromobilu si stěžují, že jim přes noc „umřela“ baterie
Jaké změny jsou v plánu?
V tomto ohledu panuje maximální shoda i mezi experty. Podle posledních zvěstí je jasným cílem Tesly snížení jednak počtu dílů potřebných k výrobě jednoho kusu a jednak nabídnout zajímavou prodejní cenu. Z toho mála, co dosud víme, je téměř nemožné predikovat, jak výraznou vizuální proměnou Model 3 projde. Prototyp je samozřejmě na silnicích tu a tam k vidění, jenže s poctivou kamufláží.
Nejnovější fotografie elektromobilu Tesla Model 3 dává tušit, že se stane přesně to, co se už nějakou chvíli předjímalo. Vnější úpravy vzhledu proběhnou v kosmetické rovině, tj. žádná radikální řež se nekoná.
InsideEVs se odvolává na několik posledních „špionážních“ fotografií, které se mihly na Twitteru, a informuje, že změn doznají jak přední, tak zadní světla. A to platí i pro 18palcová kola prototypu, jež rovněž mají nepatrně odlišný design.