Říkáte si, proč Tesla tak ochotně otevírá své brandované Superchargery i pro cizí vozidla? V Severní Americe to zajisté dává smysl od doby, kdy se z jejího vlastního proprietárního konektoru (NACS) stal postupně celoamerický standard. Je tedy zřejmé, že tím došlo ke skokovému nárůstu popularity. Proč by ale měla Tesla v Evropě, která je v nabíjení volnější, nabízet takový benefit?
V Americe jsou běžně k vidění v jedné lokalitě Superchargeru dlouhé kolony čekajících vozidel na nabíjení. V Evropě k takovému přetížení nedochází a to hned z několika důvodů. Elektrických Tesel tu není tolik a ty mohou využít i cizí sítě nabíječek. Jak je totiž známé, Teslu i v naší zemi nabijete na každé stanici se stojanem CCS Combo.
Tesla potřebuje své stanice vytížit více než jen vlastními vozy. Proto vítá i cizí elektromobily, které dokáží navýšit obrat automobilky na nabíjecích poplatcích. Ty jsou navíc přívětivé a i když nenabízí nejvyšší možný „evropský“ výkon, cena 13,50 Kč za kWh při výkonu až 250 kW patří rozhodně mezi lepší. Pilotní program Non-Tesla Supercharging dokázal, že otevření nabíječek dalším zájemcům rozhodně funguje a proto se postupně otvírají další lokality, ba i celé státy, jako je tomu nyní v České republice.
Čtěte také: Cena nabíjení elektromobilu – Tesla Supercharger
Díky zmíněné rychlosti je pak větší pravděpodobnost, že stanice navštíví vozy, které by jinak musely čekat na jiné alespoň podobně výkonné nabíječky. I když se jejich množství postupně navyšuje, jejich počet stále není dostatečný pro pozitivní budoucnost bateriové elektromobility. Toho si je Tesla vědoma. Své Superchargery staví především v blízkosti páteřních komunikací, kde je vysoký výkon potřebný pro rychlé doplnění energie pro další dlouhou cestu.
Pokud Supercharger od Tesly navštíví majitelé vozů jiných značek a budou mít skvělý uživatelský zážitek, navíc uvidí, jak rychle se nabíjejí Tesly, možná někoho tímto způsobem americká automobilka dokáže i přesvědčit k tomu, aby příštím autem byla taktéž Tesla a ne konkurenční značka. Marketing hýbe světem a nejlépe, pokud to je takovýmto přirozeným způsobem.
V neposlední řadě jde samozřejmě i o dotace. Díky zpřístupnění se může Tesla v mnoha státech zařadit na seznam čekatelů a žadatelů o dotace na výstavbu dalších nabíječek. Nemusí tak vše financovat z vlastních zdrojů. Cílem Evropské unie je posílit právě především páteřní síť TEN-T. Dotace navíc dokáží urychlit další rozvoj sítě, což nyní potěší nejen majitele vozů americké automobilky.
Říkáte si, proč Tesla tak ochotně otevírá své brandované Superchargery i pro cizí vozidla? V Severní Americe to zajisté dává smysl od doby, kdy se z jejího vlastního proprietárního konektoru (NACS) stal postupně celoamerický standard. Je tedy zřejmé, že tím došlo ke skokovému nárůstu popularity. Proč by ale měla Tesla v Evropě, která je v nabíjení volnější, nabízet takový benefit?
V Americe jsou běžně k vidění v jedné lokalitě Superchargeru dlouhé kolony čekajících vozidel na nabíjení. V Evropě k takovému přetížení nedochází a to hned z několika důvodů. Elektrických Tesel tu není tolik a ty mohou využít i cizí sítě nabíječek. Jak je totiž známé, Teslu i v naší zemi nabijete na každé stanici se stojanem CCS Combo.
Tesla potřebuje své stanice vytížit více než jen vlastními vozy. Proto vítá i cizí elektromobily, které dokáží navýšit obrat automobilky na nabíjecích poplatcích. Ty jsou navíc přívětivé a i když nenabízí nejvyšší možný „evropský“ výkon, cena 13,50 Kč za kWh při výkonu až 250 kW patří rozhodně mezi lepší. Pilotní program Non-Tesla Supercharging dokázal, že otevření nabíječek dalším zájemcům rozhodně funguje a proto se postupně otvírají další lokality, ba i celé státy, jako je tomu nyní v České republice.
Čtěte také: Cena nabíjení elektromobilu – Tesla Supercharger
Díky zmíněné rychlosti je pak větší pravděpodobnost, že stanice navštíví vozy, které by jinak musely čekat na jiné alespoň podobně výkonné nabíječky. I když se jejich množství postupně navyšuje, jejich počet stále není dostatečný pro pozitivní budoucnost bateriové elektromobility. Toho si je Tesla vědoma. Své Superchargery staví především v blízkosti páteřních komunikací, kde je vysoký výkon potřebný pro rychlé doplnění energie pro další dlouhou cestu.
Pokud Supercharger od Tesly navštíví majitelé vozů jiných značek a budou mít skvělý uživatelský zážitek, navíc uvidí, jak rychle se nabíjejí Tesly, možná někoho tímto způsobem americká automobilka dokáže i přesvědčit k tomu, aby příštím autem byla taktéž Tesla a ne konkurenční značka. Marketing hýbe světem a nejlépe, pokud to je takovýmto přirozeným způsobem.
V neposlední řadě jde samozřejmě i o dotace. Díky zpřístupnění se může Tesla v mnoha státech zařadit na seznam čekatelů a žadatelů o dotace na výstavbu dalších nabíječek. Nemusí tak vše financovat z vlastních zdrojů. Cílem Evropské unie je posílit právě především páteřní síť TEN-T. Dotace navíc dokáží urychlit další rozvoj sítě, což nyní potěší nejen majitele vozů americké automobilky.