Proč Tesla zpřístupňuje Superchargery všem? Toto jsou 3 hlavní důvody

  • Tesla má obrovskou síť rychlonabíječek
  • Proč své Superchargery otevírá ostatním značkám elektromobilů?
  • Důvodů je více a my vám je dnes trochu přiblížíme
Tesla Supercharger

Tesla Supercharger | foto: vlastní

Říkáte si, proč Tesla tak ochotně otevírá své brandované Superchargery i pro cizí vozidla? V Severní Americe to zajisté dává smysl od doby, kdy se z jejího vlastního proprietárního konektoru (NACS) stal postupně celoamerický standard. Je tedy zřejmé, že tím došlo ke skokovému nárůstu popularity. Proč by ale měla Tesla v Evropě, která je v nabíjení volnější, nabízet takový benefit?

Tesla na Superchargerech vydělá více

V Americe jsou běžně k vidění v jedné lokalitě Superchargeru dlouhé kolony čekajících vozidel na nabíjení. V Evropě k takovému přetížení nedochází a to hned z několika důvodů. Elektrických Tesel tu není tolik a ty mohou využít i cizí sítě nabíječek. Jak je totiž známé, Teslu i v naší zemi nabijete na každé stanici se stojanem CCS Combo.

Tesla potřebuje své stanice vytížit více než jen vlastními vozy. Proto vítá i cizí elektromobily, které dokáží navýšit obrat automobilky na nabíjecích poplatcích. Ty jsou navíc přívětivé a i když nenabízí nejvyšší možný „evropský“ výkon, cena 13,50 Kč za kWh při výkonu až 250 kW patří rozhodně mezi lepší. Pilotní program Non-Tesla Supercharging dokázal, že otevření nabíječek dalším zájemcům rozhodně funguje a proto se postupně otvírají další lokality, ba i celé státy, jako je tomu nyní v České republice.

Elektromobily na Tesla Superchargeru

Elektromobily na Tesla Superchargeru | foto: vlastní


Čtěte také: Cena nabíjení elektromobilu – Tesla Supercharger


Pokročilé nabíječky Tesly mohou přivést nové zákazníky

Díky zmíněné rychlosti je pak větší pravděpodobnost, že stanice navštíví vozy, které by jinak musely čekat na jiné alespoň podobně výkonné nabíječky. I když se jejich množství postupně navyšuje, jejich počet stále není dostatečný pro pozitivní budoucnost bateriové elektromobility. Toho si je Tesla vědoma. Své Superchargery staví především v blízkosti páteřních komunikací, kde je vysoký výkon potřebný pro rychlé doplnění energie pro další dlouhou cestu.

Pokud Supercharger od Tesly navštíví majitelé vozů jiných značek a budou mít skvělý uživatelský zážitek, navíc uvidí, jak rychle se nabíjejí Tesly, možná někoho tímto způsobem americká automobilka dokáže i přesvědčit k tomu, aby příštím autem byla taktéž Tesla a ne konkurenční značka. Marketing hýbe světem a nejlépe, pokud to je takovýmto přirozeným způsobem.

Tesla Supercharger

Nabíjení elektromobilu na Tesla Superchargeru, ilustrační

Důvodem jsou i evropské dotace

V neposlední řadě jde samozřejmě i o dotace. Díky zpřístupnění se může Tesla v mnoha státech zařadit na seznam čekatelů a žadatelů o dotace na výstavbu dalších nabíječek. Nemusí tak vše financovat z vlastních zdrojů. Cílem Evropské unie je posílit právě především páteřní síť TEN-T. Dotace navíc dokáží urychlit další rozvoj sítě, což nyní potěší nejen majitele vozů americké automobilky.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Proč Tesla zpřístupňuje Superchargery všem? Toto jsou 3 hlavní důvody

  • Tesla má obrovskou síť rychlonabíječek
  • Proč své Superchargery otevírá ostatním značkám elektromobilů?
  • Důvodů je více a my vám je dnes trochu přiblížíme
Tesla Supercharger

Tesla Supercharger | foto: vlastní

Říkáte si, proč Tesla tak ochotně otevírá své brandované Superchargery i pro cizí vozidla? V Severní Americe to zajisté dává smysl od doby, kdy se z jejího vlastního proprietárního konektoru (NACS) stal postupně celoamerický standard. Je tedy zřejmé, že tím došlo ke skokovému nárůstu popularity. Proč by ale měla Tesla v Evropě, která je v nabíjení volnější, nabízet takový benefit?

Tesla na Superchargerech vydělá více

V Americe jsou běžně k vidění v jedné lokalitě Superchargeru dlouhé kolony čekajících vozidel na nabíjení. V Evropě k takovému přetížení nedochází a to hned z několika důvodů. Elektrických Tesel tu není tolik a ty mohou využít i cizí sítě nabíječek. Jak je totiž známé, Teslu i v naší zemi nabijete na každé stanici se stojanem CCS Combo.

Tesla potřebuje své stanice vytížit více než jen vlastními vozy. Proto vítá i cizí elektromobily, které dokáží navýšit obrat automobilky na nabíjecích poplatcích. Ty jsou navíc přívětivé a i když nenabízí nejvyšší možný „evropský“ výkon, cena 13,50 Kč za kWh při výkonu až 250 kW patří rozhodně mezi lepší. Pilotní program Non-Tesla Supercharging dokázal, že otevření nabíječek dalším zájemcům rozhodně funguje a proto se postupně otvírají další lokality, ba i celé státy, jako je tomu nyní v České republice.

Elektromobily na Tesla Superchargeru

Elektromobily na Tesla Superchargeru | foto: vlastní


Čtěte také: Cena nabíjení elektromobilu – Tesla Supercharger


Pokročilé nabíječky Tesly mohou přivést nové zákazníky

Díky zmíněné rychlosti je pak větší pravděpodobnost, že stanice navštíví vozy, které by jinak musely čekat na jiné alespoň podobně výkonné nabíječky. I když se jejich množství postupně navyšuje, jejich počet stále není dostatečný pro pozitivní budoucnost bateriové elektromobility. Toho si je Tesla vědoma. Své Superchargery staví především v blízkosti páteřních komunikací, kde je vysoký výkon potřebný pro rychlé doplnění energie pro další dlouhou cestu.

Pokud Supercharger od Tesly navštíví majitelé vozů jiných značek a budou mít skvělý uživatelský zážitek, navíc uvidí, jak rychle se nabíjejí Tesly, možná někoho tímto způsobem americká automobilka dokáže i přesvědčit k tomu, aby příštím autem byla taktéž Tesla a ne konkurenční značka. Marketing hýbe světem a nejlépe, pokud to je takovýmto přirozeným způsobem.

Tesla Supercharger

Nabíjení elektromobilu na Tesla Superchargeru, ilustrační

Důvodem jsou i evropské dotace

V neposlední řadě jde samozřejmě i o dotace. Díky zpřístupnění se může Tesla v mnoha státech zařadit na seznam čekatelů a žadatelů o dotace na výstavbu dalších nabíječek. Nemusí tak vše financovat z vlastních zdrojů. Cílem Evropské unie je posílit právě především páteřní síť TEN-T. Dotace navíc dokáží urychlit další rozvoj sítě, což nyní potěší nejen majitele vozů americké automobilky.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."