U spalovacích aut se konstruktéři snaží ušetřit každý kilogram hmotnosti, aby byla nižší spotřeba a emise. U elektromobilů nějaký metrák sem, metrák tam překvapivě nehraje až zas takovou roli.
TIP: Další studie prokazuje, že elektromobily jsou ekologičtější než spalováky
Manuel Schweizer, student Technické Univerzity v Ingostadtu, se nad tím zamyslel podrobněji a provedl studii, kde zkoumal vliv hmotnosti konstrukce u vozů se spalovákem a u elektromobilů ve smyslu energetické efektivity a emisí. Jestli tedy má smysl zlehčit konstrukci pomocí modernějších a na výrobu energeticky náročnějších materiálů nebo to nemá smysl řešit.
Výsledek je poměrně překvapivý. U elektromobilů nemá snížení hmotnosti zdaleka takový efekt a je lepší zůstat u relativně obyčejné oceli, se kterou výroba vozu není tak emisně náročná. Elektromotor je efektivnější a vyšší hmotnost znamená vyšší setrvačnost, což znamená více zrekuperované energie. Ve střední třídě tak je možné tou správnou volbou materiálů ušetřit 9-13 % emisí, v třídě luxusních vozů 19 – 24 %, a to zejména ve výrobě baterií.
zdroj: electrive
U spalovacích aut se konstruktéři snaží ušetřit každý kilogram hmotnosti, aby byla nižší spotřeba a emise. U elektromobilů nějaký metrák sem, metrák tam překvapivě nehraje až zas takovou roli.
TIP: Další studie prokazuje, že elektromobily jsou ekologičtější než spalováky
Manuel Schweizer, student Technické Univerzity v Ingostadtu, se nad tím zamyslel podrobněji a provedl studii, kde zkoumal vliv hmotnosti konstrukce u vozů se spalovákem a u elektromobilů ve smyslu energetické efektivity a emisí. Jestli tedy má smysl zlehčit konstrukci pomocí modernějších a na výrobu energeticky náročnějších materiálů nebo to nemá smysl řešit.
Výsledek je poměrně překvapivý. U elektromobilů nemá snížení hmotnosti zdaleka takový efekt a je lepší zůstat u relativně obyčejné oceli, se kterou výroba vozu není tak emisně náročná. Elektromotor je efektivnější a vyšší hmotnost znamená vyšší setrvačnost, což znamená více zrekuperované energie. Ve střední třídě tak je možné tou správnou volbou materiálů ušetřit 9-13 % emisí, v třídě luxusních vozů 19 – 24 %, a to zejména ve výrobě baterií.
zdroj: electrive