Mýtus, že elektromobily jsou ve skutečnosti daleko méně ekologické než vozy se spalovacím motorem, byl znovu vyvrácen.
TIP: Revoluční motor pro elektromobily?
Výzkum prokázal, že na většině míst naší planety je vlastnictví elektromobilu skutečně ekologičtější, než provozování vozu se spalovacím motorem. To se týká 95 % civilizovaného světa, ale například v Polsku to úplně neplatí, protože tam se většina energie stále ještě získává z uhlí.
V takovém Švédsku nebo ve Francii jsou elektromobily za svůj celý životní cyklus o 70 % čistší než spalováky, v Anglii je rozdíl už jenom 30 %. Studie dále prorokuje, že roku 2050 bude každý druhý vůz na této planetě na elektřinu. To by mělo snížit globální emise o 1,5 gigatuny ročně, což je ekvivalent množství CO2, které ročně vypustí do ovzduší Rusko.
Studie zahrnula celý výrobní řetězec a provoz elektromobilu. Právě výroba byla často kritizována jako méně ekologická, než v případě aut spalujících fosilní paliva a ve výsledku to podle mnohých názorů dělalo vozy na baterie daleko škodlivější pro životní prostředí.
zdroj: BBC
Mýtus, že elektromobily jsou ve skutečnosti daleko méně ekologické než vozy se spalovacím motorem, byl znovu vyvrácen.
TIP: Revoluční motor pro elektromobily?
Výzkum prokázal, že na většině míst naší planety je vlastnictví elektromobilu skutečně ekologičtější, než provozování vozu se spalovacím motorem. To se týká 95 % civilizovaného světa, ale například v Polsku to úplně neplatí, protože tam se většina energie stále ještě získává z uhlí.
V takovém Švédsku nebo ve Francii jsou elektromobily za svůj celý životní cyklus o 70 % čistší než spalováky, v Anglii je rozdíl už jenom 30 %. Studie dále prorokuje, že roku 2050 bude každý druhý vůz na této planetě na elektřinu. To by mělo snížit globální emise o 1,5 gigatuny ročně, což je ekvivalent množství CO2, které ročně vypustí do ovzduší Rusko.
Studie zahrnula celý výrobní řetězec a provoz elektromobilu. Právě výroba byla často kritizována jako méně ekologická, než v případě aut spalujících fosilní paliva a ve výsledku to podle mnohých názorů dělalo vozy na baterie daleko škodlivější pro životní prostředí.
zdroj: BBC