Už když před lety přišla německá automobilka Porsche s konceptem svého prvního elektromobilu, slibovala dvě jeho karosériová provedení. Vedle dnes běžně vyráběného Taycanu to byla jeho řekněme prodloužená verze, typu kombi. Se zpožděním, ale přece jsme se teď konečně dočkali oficiálního představení sériově vyráběné varianty s přídomkem Cross Turismo!
Novinka však není pouze zvětšenou verzí Porsche Taycan. Jde o mnohem praktičtější elektromobil, který po nafouknutí přidává prostornost a ponechává si přitom skvělé jízdní vlastnosti, ale dokonce se nebojí ani do terénu díky vzduchovému podvozku a možnosti měnit světlou výšku vozu.
Pokud jde rozměry, nový Taycan Cross Turismo má délku 4970 mm, rozvor 2900 mm, šířku 1967 mm a výšku 1410 mm. Výrazně zvětšený byl zavazadlový prostor, který pojme až 446 litrů (405 litrů u varianty Turbo), resp. až 1212 litrů (1171 litrů u varianty Turbo) po sklopení zadních sedadel. Přední kufr má 81 litrů.
Místa je ale podstatně více i v kabině pro cestující – v případě řidiče a člověka sedícího vedle něj je to dodatečných 9 mm nad hlavou, pro zadní cestující je to pak 92 mm k dobru. Prostornost Taycanu tedy byla vylepšena každým coulem.
Nové elektrické Porsche se může pochlubit také praktickým vzduchovým podvozkem, u kterého lze měnit světlou výšku až o 20 mm a se speciálním balíčkem Off Road Design Package ještě o dalších 10 mm. Tenhle Taycan se tedy nemusí být ani do těžkého terénu, ačkoliv mu jeho offroadové choutky nemusejí čišet z očí.
Oproti klasickému Taycanu se ovšem jinak Cross Turismo zas až tak moc neliší, ať už jde o výbavu či specifikace. Porsche zůstává trhačem asfaltu, ale řekněme více zaměřeným na rodiny. Například speciální nosič na kola či střešní box zvládnou přežít dokonce rychlost až 200 km/h. Bez nich to pak lze vytáhnout až na 250 km/h.
Na výběr je hned ze čtyř variant modelu Taycan Cross Turismo, které mají shodně 93,4 kWh baterii (83,7 kWh využitelných) s možností rychlonabíjení výkonem až 270 kW, kdy na 80 % se dostanete za něco málo přes 20 minut. Maximální dojezd elektromobilu od Porsche dle WLTP se pohybuje dle výkonnostní verze od 419 až po 456 km na jedno nabití.
Auto vždy pohání dvojice elektromotorů s pohonem všech kol a dvoustupňovou převodovkou, která má zajistit rychlejší akceleraci, což už Taycan na okruzích mnohokrát ukázal. Nejslabší verze zrychlí na stovku za 5,1 sekund, nejvýkonnější stačí jen 2,9 sekund. Maximálka je od 220 do 250 km/h.
Taycan 4 | Taycan 4S | Taycan Turbo | Taycan Turbo S | |
Výkon | 280 kW | 360 kW | 460 kW | 460 kW |
Max. výkon | 350 kW | 420 kW | 500 kW | 560 kW |
Max. rychlost [km/h] | 220 km/h | 240 km/h | 250 km/h | 250 km/h |
Zrychlení 0-100 km/h | 5,1 s | 4,1 s | 3,3 s | 2,9 s |
Kombinovaná spotřeba | 22,4-26,4 kWh/100 km | 22,6-26,4 kWh/100 km | 22,6-25,9 kWh/100 km | 24,4-26,4 kWh/100 km |
Dojezd (WLTP) | až 456 km | až 452 km | až 452 km | až 419 km |
Porsche si opět nedalo pokoj a pro nejvýkonnější verze používá označení Turbo, ačkoliv v elektromobilech žádná taková komponenta logicky není. Co ale softwarově chytrého inženýři z Německa připravili, je funkce overboost pro krátkodobé zvýšení maximálního výkonu, viz tabulka níže.
Sériově vyráběná verze Porsche Taycan Cross Turismo se má do výroby dostat později v tomto roce. Do prodeje půjde v průběhu léta na vybraných trzích, největší úspěch se očekává v zemích jako je USA, Velká Británie, Norsko, Nizozemí, a samozřejmě Německo. Ceny na domácím německém trhu začínají na 93 635 eurech, tedy v přepočtu zhruba 2,5 milionu korun. Dostupnost jsem se zatím nedozvěděli.
Už když před lety přišla německá automobilka Porsche s konceptem svého prvního elektromobilu, slibovala dvě jeho karosériová provedení. Vedle dnes běžně vyráběného Taycanu to byla jeho řekněme prodloužená verze, typu kombi. Se zpožděním, ale přece jsme se teď konečně dočkali oficiálního představení sériově vyráběné varianty s přídomkem Cross Turismo!
Novinka však není pouze zvětšenou verzí Porsche Taycan. Jde o mnohem praktičtější elektromobil, který po nafouknutí přidává prostornost a ponechává si přitom skvělé jízdní vlastnosti, ale dokonce se nebojí ani do terénu díky vzduchovému podvozku a možnosti měnit světlou výšku vozu.
Pokud jde rozměry, nový Taycan Cross Turismo má délku 4970 mm, rozvor 2900 mm, šířku 1967 mm a výšku 1410 mm. Výrazně zvětšený byl zavazadlový prostor, který pojme až 446 litrů (405 litrů u varianty Turbo), resp. až 1212 litrů (1171 litrů u varianty Turbo) po sklopení zadních sedadel. Přední kufr má 81 litrů.
Místa je ale podstatně více i v kabině pro cestující – v případě řidiče a člověka sedícího vedle něj je to dodatečných 9 mm nad hlavou, pro zadní cestující je to pak 92 mm k dobru. Prostornost Taycanu tedy byla vylepšena každým coulem.
Nové elektrické Porsche se může pochlubit také praktickým vzduchovým podvozkem, u kterého lze měnit světlou výšku až o 20 mm a se speciálním balíčkem Off Road Design Package ještě o dalších 10 mm. Tenhle Taycan se tedy nemusí být ani do těžkého terénu, ačkoliv mu jeho offroadové choutky nemusejí čišet z očí.
Oproti klasickému Taycanu se ovšem jinak Cross Turismo zas až tak moc neliší, ať už jde o výbavu či specifikace. Porsche zůstává trhačem asfaltu, ale řekněme více zaměřeným na rodiny. Například speciální nosič na kola či střešní box zvládnou přežít dokonce rychlost až 200 km/h. Bez nich to pak lze vytáhnout až na 250 km/h.
Na výběr je hned ze čtyř variant modelu Taycan Cross Turismo, které mají shodně 93,4 kWh baterii (83,7 kWh využitelných) s možností rychlonabíjení výkonem až 270 kW, kdy na 80 % se dostanete za něco málo přes 20 minut. Maximální dojezd elektromobilu od Porsche dle WLTP se pohybuje dle výkonnostní verze od 419 až po 456 km na jedno nabití.
Auto vždy pohání dvojice elektromotorů s pohonem všech kol a dvoustupňovou převodovkou, která má zajistit rychlejší akceleraci, což už Taycan na okruzích mnohokrát ukázal. Nejslabší verze zrychlí na stovku za 5,1 sekund, nejvýkonnější stačí jen 2,9 sekund. Maximálka je od 220 do 250 km/h.
Taycan 4 | Taycan 4S | Taycan Turbo | Taycan Turbo S | |
Výkon | 280 kW | 360 kW | 460 kW | 460 kW |
Max. výkon | 350 kW | 420 kW | 500 kW | 560 kW |
Max. rychlost [km/h] | 220 km/h | 240 km/h | 250 km/h | 250 km/h |
Zrychlení 0-100 km/h | 5,1 s | 4,1 s | 3,3 s | 2,9 s |
Kombinovaná spotřeba | 22,4-26,4 kWh/100 km | 22,6-26,4 kWh/100 km | 22,6-25,9 kWh/100 km | 24,4-26,4 kWh/100 km |
Dojezd (WLTP) | až 456 km | až 452 km | až 452 km | až 419 km |
Porsche si opět nedalo pokoj a pro nejvýkonnější verze používá označení Turbo, ačkoliv v elektromobilech žádná taková komponenta logicky není. Co ale softwarově chytrého inženýři z Německa připravili, je funkce overboost pro krátkodobé zvýšení maximálního výkonu, viz tabulka níže.
Sériově vyráběná verze Porsche Taycan Cross Turismo se má do výroby dostat později v tomto roce. Do prodeje půjde v průběhu léta na vybraných trzích, největší úspěch se očekává v zemích jako je USA, Velká Británie, Norsko, Nizozemí, a samozřejmě Německo. Ceny na domácím německém trhu začínají na 93 635 eurech, tedy v přepočtu zhruba 2,5 milionu korun. Dostupnost jsem se zatím nedozvěděli.