Polestar pod křídly čínského koncernu Geely ožil, to se musí nechat. Kdy se však bývalá dceřiná značka společnosti Volvo podívá do Česka, je ve hvězdách, což je určitě škoda, protože zajímavé vozy rozhodně má.
Další kladné body sbírá i za to, že názvosloví elektromobilů je jednoduché a přehledné. Pro ty nezasvěcené jen připomeneme, že číslování je chronologické, tj. nejstarší model začal jedničkou, zatímco aktuální Polestar 4 je čtvrtým v pořadí. A právě tomuto kupéčku se dnes podíváme na zoubek.
Líbivý crossover „bez zadního skla“ je totiž konečně oficiální. Již na první pohled je jasné, že je oproti předchozímu Polestaru 3 vcelku drobek, u kterého se výrobce zaměřil zejména na aerodynamiku. Ostatně to sám zmínil ve své tiskové zprávě, kde akcentuje hlavně fakt, že jde o historicky nejrychlejší Polestar.
Čtěte také: Mistrovské dílo z ledu! Automobilka Polestar otevřela jeden z nejúchvatnějších showroomů
To je dáno nejen samotným designem, ale velkou zásluhu na tom mají dva elektromotory usazené na přední i zadní nápravě s kombinovaným výkonem až 543 koňských sil, zrychlením z 0 na 100 km za 3,8 sekundy a se 102kWh baterií dojezdem něco málo pod 600 kilometrů na jedno nabití.
Na rozdíl od předchozích generací není Polestar 4 postavený na sdílené platformě (Volvo), ale na architektuře SEA od Geely. Rozměry vozidla jsou 4 839 × 1 544 × 2 139 mm, takže je velikostně mezi Polestarem 2 a 3. Zmínili jsme chybějící zadní sklo. Je tomu skutečně tak. Panoramatická střecha je totiž protažená až do třetiny zad.
Značka i tak garantuje perfektní přehled díky nainstalované kameře, jež řidiči umožní širokoúhlý záběr na to, co se odehrává za ním. Ta přenáší obraz na displej, který se nachází na místě klasického zpětného zrcátka. Polestar se dušuje, že toto řešení reprezentuje nový a naprosto pohlcující zážitek.
Polestar 4 má infotainment plně v režii Android Automotive s funkcemi v režii společnosti Google, OTA aktualizace jsou samozřejmostí. A abychom nezapomněli – Polestar 4 se zvládne díky výkonu 200 kW nabít z 5 na 80 % přibližně za půl hodiny.
Elektromobil Polestar 4 půjde do prodeje s největší pravděpodobností letos na podzim a bude k mání v několika konfiguracích, např. s jedním nebo dvěma motory. Oficiální ceník stále není k dispozici, ale orientačně by měla novinka začínat na 60 000 dolarech, tj. necelých 1,3 milionu korun.
Polestar pod křídly čínského koncernu Geely ožil, to se musí nechat. Kdy se však bývalá dceřiná značka společnosti Volvo podívá do Česka, je ve hvězdách, což je určitě škoda, protože zajímavé vozy rozhodně má.
Další kladné body sbírá i za to, že názvosloví elektromobilů je jednoduché a přehledné. Pro ty nezasvěcené jen připomeneme, že číslování je chronologické, tj. nejstarší model začal jedničkou, zatímco aktuální Polestar 4 je čtvrtým v pořadí. A právě tomuto kupéčku se dnes podíváme na zoubek.
Líbivý crossover „bez zadního skla“ je totiž konečně oficiální. Již na první pohled je jasné, že je oproti předchozímu Polestaru 3 vcelku drobek, u kterého se výrobce zaměřil zejména na aerodynamiku. Ostatně to sám zmínil ve své tiskové zprávě, kde akcentuje hlavně fakt, že jde o historicky nejrychlejší Polestar.
Čtěte také: Mistrovské dílo z ledu! Automobilka Polestar otevřela jeden z nejúchvatnějších showroomů
To je dáno nejen samotným designem, ale velkou zásluhu na tom mají dva elektromotory usazené na přední i zadní nápravě s kombinovaným výkonem až 543 koňských sil, zrychlením z 0 na 100 km za 3,8 sekundy a se 102kWh baterií dojezdem něco málo pod 600 kilometrů na jedno nabití.
Na rozdíl od předchozích generací není Polestar 4 postavený na sdílené platformě (Volvo), ale na architektuře SEA od Geely. Rozměry vozidla jsou 4 839 × 1 544 × 2 139 mm, takže je velikostně mezi Polestarem 2 a 3. Zmínili jsme chybějící zadní sklo. Je tomu skutečně tak. Panoramatická střecha je totiž protažená až do třetiny zad.
Značka i tak garantuje perfektní přehled díky nainstalované kameře, jež řidiči umožní širokoúhlý záběr na to, co se odehrává za ním. Ta přenáší obraz na displej, který se nachází na místě klasického zpětného zrcátka. Polestar se dušuje, že toto řešení reprezentuje nový a naprosto pohlcující zážitek.
Polestar 4 má infotainment plně v režii Android Automotive s funkcemi v režii společnosti Google, OTA aktualizace jsou samozřejmostí. A abychom nezapomněli – Polestar 4 se zvládne díky výkonu 200 kW nabít z 5 na 80 % přibližně za půl hodiny.
Elektromobil Polestar 4 půjde do prodeje s největší pravděpodobností letos na podzim a bude k mání v několika konfiguracích, např. s jedním nebo dvěma motory. Oficiální ceník stále není k dispozici, ale orientačně by měla novinka začínat na 60 000 dolarech, tj. necelých 1,3 milionu korun.