Dnešní trendy nahrávají moderním SUV vozům s rychle se svažující zádí. Často pak dochází k dohadům, zda se jedná ještě o fastback, crossover nebo plnohodnotné SUV. I když tyto typy karoserií si časem vysloužili vlastní kategorii, kterou BMW u svého modelu X6 nazvalo SAV, Sport Active Vehicle. Nyní se k zástupcům této sportovně laděné kategorie přidává i plně elektrický model Polestar 3.
Hned při prvním pohledu na nový Polestar 3 si totiž uvědomíte, že se o obyčejné SUV nejedná. Jeho agresivní design napovídá, že toto auto si rádo užije dravější jízdu. Dlouhá kapota připomíná nízko posazené supersporty a rychle se svažující záď vozu napomáhá lepší aerodynamice. K tomu přispívají i dva integrované spojlery. Ten umístěný vzadu není tak atypický, o tento dojem se stará prvek zvyšující přítlak na přídi na horní hraně kapoty.
Tento vůz rozhodně mezi ostatní nechce zapadnout a chce být všem an očích. A daří se mu to vkusným způsobem. Typické origami LED denní světlomety jsou jasným podpisem značky a nasvalená maska Polestaru 3 jako kdyby vyzývala na souboj i takové vozy, jakým jen například Lamborghini Urus. Měl by ale tenhle elektromobil od automobilky Polestar na to soupeřit s čistokrevným (ač spalovacím) supersportovním SUV?
Čtěte také: Elektrický kabriolet Polestar 6 za téměř 5 milionů šel na dračku. Vyprodal se za týden
Základní motorizace Polestaru 3 s dvojicí elektromotorů nabídne 489 koňských sil a 840 Nm točivého momentu. Z nuly na sto zrychlí za 4,9 sekundy. Tato verze se začne prodávat za cenu 83 900 dolarů (cca 2 120 000 korun). To je na souboj slušný základ, ale kromě točivého momentu je to jen nadpoloviční dávka výkonu.
Za příplatek “pouhých” 6 000 dolarů (151 000 korun) si ale můžete do Polestaru nechat přidat Performance paket. Ten navýší výkon na 517 koní a točivý moment až na 910 Nm. Na stovku se dostane o tři desetiny vteřiny rychleji. S těmito parametry už by si na pár sportovních vozů troufnout mohl. Bude za takový drobný příplatek vůbec zajímavé jezdit se základní verzí?
Pokud budete vůz Polestar 3 provozovat v Performance paketu, počítejte s dojezdem kolem 430 kilometrů. V základní a lehce slabší verzi je dojezd o cca 50 kilometrů navýšený. Obě varianty dostanou shodnou kapacitu baterie 111 kWh. Využitelná část činí 107 kWh.
Celý paket tvoří sedmnáct prismatických modulů. Baterie se spoléhají na sloučeninu manganu a kobaltu a dodávají napětí 400 V. Celý paket je navíc zpevněn obalem ze slitiny hliníku a bóru pro větší pevnost a tuhost karoserie.
Nabíjet jej můžete pomocí 11 kW palubní nabíječky. Z běžné zásuvky jej ale budete dobíjet celých jedenáct hodin. Rychlé nabíjení je omezeno výkonem 250 kW. Z 10 na 80 % kapacity baterie ale i tak stačí 30 minut. Techniku a digitální zázemí vozu bude mít na starost nová generace čipu od Qualcommu. Tato společnost je známá především pro čipy dodávající do mobilních telefonů, kde předvádí špičkové výkony.
Celý systém vozu je postavený na systému Android Automotive. Interakci s vozem řidič provádí díly vertikálně orientovanému 14,5″ displeji. Na poli bezpečnosti v sobě Polestar nezapře příbuzenské vztahy s Volvem. Celé vozidlo hlídá pět radarových modulů a pět kamer. Doplňuje je dvanáct ultrazvukových čidel a další dvě kamery hlídají i prostor uvnitř kabiny. Bezpečnost posádky tedy rozhodně nebyla podceněna.
Pro automobilku se jedná i o premiéru v umístění výroby. Poprvé bude jeden model vyrábět ve dvou továrnách na různých kontinentech. Kromě dosavadního závodu v Chengdu v Číně se bude Polestar 3 vyrábět i v továrně Volva v Jižní Karolíně ve Spojených státech. V domácím závodě ale výroba započne dříve, a to již v polovině příštího roku. Výrobní linky v americkém Ridgeville se rozjedou až o rok později. První majitelé by měli své vozy dostat v posledním čtvrtletí 2023.
Dnešní trendy nahrávají moderním SUV vozům s rychle se svažující zádí. Často pak dochází k dohadům, zda se jedná ještě o fastback, crossover nebo plnohodnotné SUV. I když tyto typy karoserií si časem vysloužili vlastní kategorii, kterou BMW u svého modelu X6 nazvalo SAV, Sport Active Vehicle. Nyní se k zástupcům této sportovně laděné kategorie přidává i plně elektrický model Polestar 3.
Hned při prvním pohledu na nový Polestar 3 si totiž uvědomíte, že se o obyčejné SUV nejedná. Jeho agresivní design napovídá, že toto auto si rádo užije dravější jízdu. Dlouhá kapota připomíná nízko posazené supersporty a rychle se svažující záď vozu napomáhá lepší aerodynamice. K tomu přispívají i dva integrované spojlery. Ten umístěný vzadu není tak atypický, o tento dojem se stará prvek zvyšující přítlak na přídi na horní hraně kapoty.
Tento vůz rozhodně mezi ostatní nechce zapadnout a chce být všem an očích. A daří se mu to vkusným způsobem. Typické origami LED denní světlomety jsou jasným podpisem značky a nasvalená maska Polestaru 3 jako kdyby vyzývala na souboj i takové vozy, jakým jen například Lamborghini Urus. Měl by ale tenhle elektromobil od automobilky Polestar na to soupeřit s čistokrevným (ač spalovacím) supersportovním SUV?
Čtěte také: Elektrický kabriolet Polestar 6 za téměř 5 milionů šel na dračku. Vyprodal se za týden
Základní motorizace Polestaru 3 s dvojicí elektromotorů nabídne 489 koňských sil a 840 Nm točivého momentu. Z nuly na sto zrychlí za 4,9 sekundy. Tato verze se začne prodávat za cenu 83 900 dolarů (cca 2 120 000 korun). To je na souboj slušný základ, ale kromě točivého momentu je to jen nadpoloviční dávka výkonu.
Za příplatek “pouhých” 6 000 dolarů (151 000 korun) si ale můžete do Polestaru nechat přidat Performance paket. Ten navýší výkon na 517 koní a točivý moment až na 910 Nm. Na stovku se dostane o tři desetiny vteřiny rychleji. S těmito parametry už by si na pár sportovních vozů troufnout mohl. Bude za takový drobný příplatek vůbec zajímavé jezdit se základní verzí?
Pokud budete vůz Polestar 3 provozovat v Performance paketu, počítejte s dojezdem kolem 430 kilometrů. V základní a lehce slabší verzi je dojezd o cca 50 kilometrů navýšený. Obě varianty dostanou shodnou kapacitu baterie 111 kWh. Využitelná část činí 107 kWh.
Celý paket tvoří sedmnáct prismatických modulů. Baterie se spoléhají na sloučeninu manganu a kobaltu a dodávají napětí 400 V. Celý paket je navíc zpevněn obalem ze slitiny hliníku a bóru pro větší pevnost a tuhost karoserie.
Nabíjet jej můžete pomocí 11 kW palubní nabíječky. Z běžné zásuvky jej ale budete dobíjet celých jedenáct hodin. Rychlé nabíjení je omezeno výkonem 250 kW. Z 10 na 80 % kapacity baterie ale i tak stačí 30 minut. Techniku a digitální zázemí vozu bude mít na starost nová generace čipu od Qualcommu. Tato společnost je známá především pro čipy dodávající do mobilních telefonů, kde předvádí špičkové výkony.
Celý systém vozu je postavený na systému Android Automotive. Interakci s vozem řidič provádí díly vertikálně orientovanému 14,5″ displeji. Na poli bezpečnosti v sobě Polestar nezapře příbuzenské vztahy s Volvem. Celé vozidlo hlídá pět radarových modulů a pět kamer. Doplňuje je dvanáct ultrazvukových čidel a další dvě kamery hlídají i prostor uvnitř kabiny. Bezpečnost posádky tedy rozhodně nebyla podceněna.
Pro automobilku se jedná i o premiéru v umístění výroby. Poprvé bude jeden model vyrábět ve dvou továrnách na různých kontinentech. Kromě dosavadního závodu v Chengdu v Číně se bude Polestar 3 vyrábět i v továrně Volva v Jižní Karolíně ve Spojených státech. V domácím závodě ale výroba započne dříve, a to již v polovině příštího roku. Výrobní linky v americkém Ridgeville se rozjedou až o rok později. První majitelé by měli své vozy dostat v posledním čtvrtletí 2023.