Polestar 2 dostává OTA update, který zvyšuje výkon motoru. Jenže to má háček
- Polestar 2 dostává možnost navýšení výkonu skrze aktualizaci softwaru
- Zatím je možnost omezena na Severní Ameriku
- Bude model dodatečných příplatkových rozšíření běžnou praxí automobilek?

Jednou z příjemných výhod elektrického pohonu je možnost navýšit výkon bez zásahu do vozidla. Zjednodušeně řečeno stačí upravit řídící výkon a poslat jej do vozidla. Takovou možnost nyní dostávají majitelé elektrického Polestaru 2. Aktualizace s navýšením výkonu bude zatím dostupná pro americké majitele a za jednorázový poplatek.
Polestar 2 je možné softwarově zrychlit
Polestar oficiálně oznamuje, že si majitelé modelu 2 mohou do svého vozidla stáhnout OTA aktualizaci, která navýší výkon a točivý moment elektromobilu. Kromě toho má balíček zvýšit i pružnou akceleraci. Aby se to nezdálo jako krásné gesto výrobce, zájemci o vyšší výkon si musí toto vylepšení zaplatit.
Viditelná je aktualizace zatím pro majitele v Severní Americe. Potěšující však může být, že automobilka nechce novinku nabídnout formou předplatného. Zvýšený výkon se nabízí formou jednorázové úhrady ve výši 1 195 dolarů, tedy zhruba 27 800 korun. Vypadá to, že výrobce bude update uvolňovat postupně. Zatím si jej mohou pořídit pouze majitelé Polestaru 2 s pohonem všech kol ve verzi s prodlouženým dojezdem.

Čtěte také: Sportovní Polestar 6 sestřelí slavné Porsche 911. Jaké má eso v rukávu?
Vyšší výkon je příjemný, ale lepší pružné zrychlení je praktičtější
Elektromobil Polestar 2 díky softwarovému upgradu dostane dalších 68 koňských sil a 20,3 Nm točivého momentu. V celkovém součtu tak motory na kola mohou poslat až 476 koní a 680 Nm. Razantnější má být i pružné zrychlení mezi 70 a 130 km/h. Podle vyjádření výkonného ředitele se tak skvělý pocit z řízení ještě více umocní.
Model s číselným označením 2 je zatím jediným vozem švédsko-čínské značky. V příštím roce se očekává příchod většího SUV s modelovým označením Polestar 3. Od zahájení výroby v roce 2020 dostala „dvojka“ možnost výběru mezi pohonem s jedním či dvěma motory, podobně jako delší dojezd nebo pohon všech kol. Na trh se chystá i speciální limitovaná sportovní edice BST 270.
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.