Jaká je dlouhodobá spotřeba elektromobilu Peugeot e-2008 GT?

  • Otestovali jsme dlouhodobou spotřebu elektromobilu Peugeot e-2008 GT
  • Během testování jsme s vozem najeli téměř 10 tisíc kilometrů
  • Jak si crossoveru ze skupiny Stellantis vedl?
Otestovali jsme dlouhodobou spotřebu Peugeotu e-2008 GT!

Otestovali jsme dlouhodobou spotřebu Peugeotu e-2008 GT! | foto: vlastní

Pravidelní čtenáři jistě ví, že naše redakce má v tuto chvíli možnost dlouhodobě testovat francouzský elektromobil Peugeot e-2008 GT. Jelikož se blíží samotný konec půlroční zápůjčky, je ideální čas, abychom si vyhodnotili dlouhodobou spotřebu vozu v běžném provozu. Kolik nám ukazuje palubní počítač po téměř 10 tisících najetých kilometrech?

Peugeot e-2008 GT: specifikace

Konstrukce kompaktní SUV, rozměry: 4300 × 1987 × 1550 mm, hmotnost: 1548 kg
Pohon elektřina, pohon předních kol
Výkon celkově 100 kW/260 Nm
Baterie Li-Ion, 50 kWh (využitelných 45 kWh)
Nabíjení rychlonabíjení: max. 100 kW, palubní nabíječka: max. 11 kW, konektory: CCS, Mennekes
Spotřeba a dojezd kombinovaná spotřeba: 15,7 kWh/100 km (WLTP), dojezd: až 342 km (WLTP)
Výbava a technologie 10″ dotykový displej, digitální přístrojová deska i-Cockpit 3D, bezpečnostní asistenti, adaptivní dálková světla, Android Auto/Apple CarPlay, mobilní aplikace MyPeugeot
Cena a dostupnost od 860 000 Kč vč. DPH, 2020

Jaká je spotřeba Peugeotu e-2008 GT?

Začneme však hezky od začátku. Peugeot e-2008 GT má baterii o celkové kapacitě 50 kWh, přičemž využitelných je 45 kWh. Čistě teoretický dojezd je dle metodiky WLTP vypočítán na 342 kilometrů a spotřeba by měla být 15,7 kWh/100 km. S touto myšlenkou se jeví elektromobil startující na částce 860 000 vč. DPH jako výhodnou koupí. Nesmíme ale zapomínat na to, že WLTP není jednou z nejpřesnějších metrik…

Jelikož vyhodnocujeme dlouhodobou spotřebu, nečekejte testování na předdefinovaném okruhu. V době psaní článku jsme s elektromobilem zvládli dle palubního počítače urazit 9416 kilometrů, přičemž odhadem 2/3 celkového nájezdu tvořila jízda po městě a přilehlém okolí. Zbylá třetina jsou dálnice. Během testování jezdíme vždy na hranici povolených rychlostních limitů, nebo dle situace na silnici. A co si budeme, občas vůz i „přiškrtíme“.

Peugeot e-2008 GT je ve městě jako doma

Peugeot e-2008 GT je ve městské dopravě jako doma | foto: vlastní


Čtěte také: Jak udělat elektrický Peugeot e-2008 chytřejší? Použijte tuhle aplikaci!


Stihli jsme sníh, ale i sluníčko

Samotné testování jsme zahájili 2. listopadu 2021 a článek píšeme 10. dubna 2022. Za necelých 6 měsíců jsme si tedy mohli vyzkoušet chování vozu nejen v zimě, ale i na začátku jara. Dle palubního počítače se kombinovaná spotřeba ustálila na 17,3 kWh/100 km, což hodnotíme jako úspěch. Dobře si totiž vzpomínáme na spotřebu, kterou jsme měli v době klasického týdenního testu. Reálný dojezd se pohybuje od 230 do 259 km.

Peugeot e-2008 GT projevil zejména ve městech hezkou efektivitu a je jasné, že v tomto druhu dopravy je jako doma. Na okreskách se čísla mírně zvyšují, ale pokud během jízdy předvídáte a jedete plynule, můžete očekávat stále velmi dobrou spotřebu. Nejhorší je to bohužel na dálnici, kdy v případě špatného počasí lze atakovat spotřebu i 25 kWh/100 km.

Palubní počítač Peugeotu e-2008 GT

Palubní počítač Peugeotu e-2008 GT | foto: vlastní

Zhodnocení

Pojďme si teď udělat nějaké zhodnocení. Peugeot e-2008 GT je sice postaven na již poněkud zastaralé technice skupiny Stellantis, ale nutno poznamenat, že to by vás od koupě odradit nemělo. Určitě je potřeba si dát u e-CMP platformy pozor na teplotní podmínky, jelikož efektivita celého ústrojí jde s tímto parametrem ruku v ruce.

V redakci jsme se shodli, že bychom vůz označili jako takový „vstupní elektromobil“. Má jednoduché ovládání a v řízení se podobá spalovacímu protějšku. Volba intenzity rekuperace se nachází přímo na řadicí páce a řidič má na výběr dvě možnosti – „D“ nebo „B“. Při volbě klasického „D“ auto rekuperuje jen mírně, zatímco u „B“ je stupeň rekuperace silnější. Bohužel chybí plachtění, což by spotřebě pomohlo.

Obecně se dá říct, že jsme s výslednou spotřebou více než spokojeni. Je potřeba ještě jednou zdůraznit, že byl vůz testován jak během zimního počasí, tak na začátku jara. Nejedná se tedy o žádné letní statistiky, které jsou u elektromobilů vždy nejlepší. Za nás má Peugeot palec nahoru!

Co se nám líbí? Co se nám nelíbí?
skvělá kombinovaná spotřeba absence více rekuperačních režimů
efektivita pohonu ve městě a okreskách chybí „plachtění“
ukazatel využitého výkonu se zaměřením na Eco vyšší spotřeba na dálnici
ideální pro začátečníky
rychlé nabíjení

 

Tak tohle byl test dlouhodobé spotřeby vozu Peugeot e-2008 GT. Všechny díly našeho seriálu jsou k nahlédnutí na této stránce, která zároveň slouží jako rozcestník.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Jaká je dlouhodobá spotřeba elektromobilu Peugeot e-2008 GT?

  • Otestovali jsme dlouhodobou spotřebu elektromobilu Peugeot e-2008 GT
  • Během testování jsme s vozem najeli téměř 10 tisíc kilometrů
  • Jak si crossoveru ze skupiny Stellantis vedl?
Otestovali jsme dlouhodobou spotřebu Peugeotu e-2008 GT!

Otestovali jsme dlouhodobou spotřebu Peugeotu e-2008 GT! | foto: vlastní

Pravidelní čtenáři jistě ví, že naše redakce má v tuto chvíli možnost dlouhodobě testovat francouzský elektromobil Peugeot e-2008 GT. Jelikož se blíží samotný konec půlroční zápůjčky, je ideální čas, abychom si vyhodnotili dlouhodobou spotřebu vozu v běžném provozu. Kolik nám ukazuje palubní počítač po téměř 10 tisících najetých kilometrech?

Peugeot e-2008 GT: specifikace

Konstrukce kompaktní SUV, rozměry: 4300 × 1987 × 1550 mm, hmotnost: 1548 kg
Pohon elektřina, pohon předních kol
Výkon celkově 100 kW/260 Nm
Baterie Li-Ion, 50 kWh (využitelných 45 kWh)
Nabíjení rychlonabíjení: max. 100 kW, palubní nabíječka: max. 11 kW, konektory: CCS, Mennekes
Spotřeba a dojezd kombinovaná spotřeba: 15,7 kWh/100 km (WLTP), dojezd: až 342 km (WLTP)
Výbava a technologie 10″ dotykový displej, digitální přístrojová deska i-Cockpit 3D, bezpečnostní asistenti, adaptivní dálková světla, Android Auto/Apple CarPlay, mobilní aplikace MyPeugeot
Cena a dostupnost od 860 000 Kč vč. DPH, 2020

Jaká je spotřeba Peugeotu e-2008 GT?

Začneme však hezky od začátku. Peugeot e-2008 GT má baterii o celkové kapacitě 50 kWh, přičemž využitelných je 45 kWh. Čistě teoretický dojezd je dle metodiky WLTP vypočítán na 342 kilometrů a spotřeba by měla být 15,7 kWh/100 km. S touto myšlenkou se jeví elektromobil startující na částce 860 000 vč. DPH jako výhodnou koupí. Nesmíme ale zapomínat na to, že WLTP není jednou z nejpřesnějších metrik…

Jelikož vyhodnocujeme dlouhodobou spotřebu, nečekejte testování na předdefinovaném okruhu. V době psaní článku jsme s elektromobilem zvládli dle palubního počítače urazit 9416 kilometrů, přičemž odhadem 2/3 celkového nájezdu tvořila jízda po městě a přilehlém okolí. Zbylá třetina jsou dálnice. Během testování jezdíme vždy na hranici povolených rychlostních limitů, nebo dle situace na silnici. A co si budeme, občas vůz i „přiškrtíme“.

Peugeot e-2008 GT je ve městě jako doma

Peugeot e-2008 GT je ve městské dopravě jako doma | foto: vlastní


Čtěte také: Jak udělat elektrický Peugeot e-2008 chytřejší? Použijte tuhle aplikaci!


Stihli jsme sníh, ale i sluníčko

Samotné testování jsme zahájili 2. listopadu 2021 a článek píšeme 10. dubna 2022. Za necelých 6 měsíců jsme si tedy mohli vyzkoušet chování vozu nejen v zimě, ale i na začátku jara. Dle palubního počítače se kombinovaná spotřeba ustálila na 17,3 kWh/100 km, což hodnotíme jako úspěch. Dobře si totiž vzpomínáme na spotřebu, kterou jsme měli v době klasického týdenního testu. Reálný dojezd se pohybuje od 230 do 259 km.

Peugeot e-2008 GT projevil zejména ve městech hezkou efektivitu a je jasné, že v tomto druhu dopravy je jako doma. Na okreskách se čísla mírně zvyšují, ale pokud během jízdy předvídáte a jedete plynule, můžete očekávat stále velmi dobrou spotřebu. Nejhorší je to bohužel na dálnici, kdy v případě špatného počasí lze atakovat spotřebu i 25 kWh/100 km.

Palubní počítač Peugeotu e-2008 GT

Palubní počítač Peugeotu e-2008 GT | foto: vlastní

Zhodnocení

Pojďme si teď udělat nějaké zhodnocení. Peugeot e-2008 GT je sice postaven na již poněkud zastaralé technice skupiny Stellantis, ale nutno poznamenat, že to by vás od koupě odradit nemělo. Určitě je potřeba si dát u e-CMP platformy pozor na teplotní podmínky, jelikož efektivita celého ústrojí jde s tímto parametrem ruku v ruce.

V redakci jsme se shodli, že bychom vůz označili jako takový „vstupní elektromobil“. Má jednoduché ovládání a v řízení se podobá spalovacímu protějšku. Volba intenzity rekuperace se nachází přímo na řadicí páce a řidič má na výběr dvě možnosti – „D“ nebo „B“. Při volbě klasického „D“ auto rekuperuje jen mírně, zatímco u „B“ je stupeň rekuperace silnější. Bohužel chybí plachtění, což by spotřebě pomohlo.

Obecně se dá říct, že jsme s výslednou spotřebou více než spokojeni. Je potřeba ještě jednou zdůraznit, že byl vůz testován jak během zimního počasí, tak na začátku jara. Nejedná se tedy o žádné letní statistiky, které jsou u elektromobilů vždy nejlepší. Za nás má Peugeot palec nahoru!

Co se nám líbí? Co se nám nelíbí?
skvělá kombinovaná spotřeba absence více rekuperačních režimů
efektivita pohonu ve městě a okreskách chybí „plachtění“
ukazatel využitého výkonu se zaměřením na Eco vyšší spotřeba na dálnici
ideální pro začátečníky
rychlé nabíjení

 

Tak tohle byl test dlouhodobé spotřeby vozu Peugeot e-2008 GT. Všechny díly našeho seriálu jsou k nahlédnutí na této stránce, která zároveň slouží jako rozcestník.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."