Automobilky pumpují miliardy dolarů do vývoje elektromobilů, stále víc zemí plánuje zákaz spalovací, zdá se, že všechno toto úsilí ve jménu ekologie, naráží na jednu věc. Zcela neodpovídá očekávání spotřebitelů, kteří by při výběru svého příštího vozu dali opět přednost spalovacímu motoru. Ukázal to nový průzkum společnosti KPMG mezi 1500 dospělými Američany, píše server InsideEVs.
Cesta k masovému přijetí elektromobility zdaleka nebude tak krátká a přímočará, ale naopak dlouhá a trnitá. Přestože v USA ještě nikdy nebylo tolik lidí, kteří uvažují o koupi elektromobilu, stále ještě je to pouze každý pátý. Největší počet respondentů (38 %) uvedl, že by si jako svůj příští vůz koupili opět auto s čistě spalovacím motorem. O čtyři procenta méně bylo těch, kteří by se rozhodli pro hybrid. Ochota kupovat hybridy přitom byla vyšší na západním pobřeží Spojených států, kde by si ho zvolilo 43 % kupujících.
Podle průzkumu je jedním z hlavních důvodů, proč by si dnes lidé elektromobil nekoupili, to, že by strávili příliš mnoho času čekáním na jeho nabití. Z výsledků vyplývá, že 60 % respondentů by si elektromobil koupilo, pokud by bylo možné jeho baterii nabít do 20 minut. Takových však na trhu příliš nenajdete. Patří sem například Kia se svými modely EV6 a EV9, které se díky 800V architektuře dobijí za pouhých 18 minut. To však platí pouze při použití těch nejvýkonnějších nabíječek, jichž je obecně k dispozici mnohem méně než pomalých.
Přestože to autoři průzkumu opomíjí, dalším významným faktorem, který brzdí rozvoj elektromobility je cena. V Americe nejsou k dispozici téměř žádné cenově dostupné elektromobily a vyhlídka na to, že se na tamním trhu v blízké budoucnosti objeví modely pod 20 000 dolarů je nepravděpodobná. Jiný nedávný průzkum preferencí Američanů při nákupu automobilu naznačil, že by lidé o nich uvažovali, pokud by byly k dispozici cenově dostupnější modely, i když by pocházely z Číny.
Čtěte také: 5 důvodů, proč Češi nechtějí elektromobil a proč se šeredně pletou?
Právě Čína je příkladem velkého automobilového trhu, kde byl přechod od spalovacích motorů k elektrickému pohonu mnohem rychlejší. Jedním z hlavních důvodů, proč stále více čínských zákazníků uvažuje o elektromobilech, je to, že mají na výběr z mnohem více modelů v mnohem širším cenovém rozpětí. To začíná už na méně než 10 000 dolarech, na kolik vyjde například populární BYD Seagull.
Automobilky pumpují miliardy dolarů do vývoje elektromobilů, stále víc zemí plánuje zákaz spalovací, zdá se, že všechno toto úsilí ve jménu ekologie, naráží na jednu věc. Zcela neodpovídá očekávání spotřebitelů, kteří by při výběru svého příštího vozu dali opět přednost spalovacímu motoru. Ukázal to nový průzkum společnosti KPMG mezi 1500 dospělými Američany, píše server InsideEVs.
Cesta k masovému přijetí elektromobility zdaleka nebude tak krátká a přímočará, ale naopak dlouhá a trnitá. Přestože v USA ještě nikdy nebylo tolik lidí, kteří uvažují o koupi elektromobilu, stále ještě je to pouze každý pátý. Největší počet respondentů (38 %) uvedl, že by si jako svůj příští vůz koupili opět auto s čistě spalovacím motorem. O čtyři procenta méně bylo těch, kteří by se rozhodli pro hybrid. Ochota kupovat hybridy přitom byla vyšší na západním pobřeží Spojených států, kde by si ho zvolilo 43 % kupujících.
Podle průzkumu je jedním z hlavních důvodů, proč by si dnes lidé elektromobil nekoupili, to, že by strávili příliš mnoho času čekáním na jeho nabití. Z výsledků vyplývá, že 60 % respondentů by si elektromobil koupilo, pokud by bylo možné jeho baterii nabít do 20 minut. Takových však na trhu příliš nenajdete. Patří sem například Kia se svými modely EV6 a EV9, které se díky 800V architektuře dobijí za pouhých 18 minut. To však platí pouze při použití těch nejvýkonnějších nabíječek, jichž je obecně k dispozici mnohem méně než pomalých.
Přestože to autoři průzkumu opomíjí, dalším významným faktorem, který brzdí rozvoj elektromobility je cena. V Americe nejsou k dispozici téměř žádné cenově dostupné elektromobily a vyhlídka na to, že se na tamním trhu v blízké budoucnosti objeví modely pod 20 000 dolarů je nepravděpodobná. Jiný nedávný průzkum preferencí Američanů při nákupu automobilu naznačil, že by lidé o nich uvažovali, pokud by byly k dispozici cenově dostupnější modely, i když by pocházely z Číny.
Čtěte také: 5 důvodů, proč Češi nechtějí elektromobil a proč se šeredně pletou?
Právě Čína je příkladem velkého automobilového trhu, kde byl přechod od spalovacích motorů k elektrickému pohonu mnohem rychlejší. Jedním z hlavních důvodů, proč stále více čínských zákazníků uvažuje o elektromobilech, je to, že mají na výběr z mnohem více modelů v mnohem širším cenovém rozpětí. To začíná už na méně než 10 000 dolarech, na kolik vyjde například populární BYD Seagull.