Opel Astra si nejspíše nejvíce svojí slávy užil v devadesátých letech se svými dvěma prvními generacemi. Značka od té doby prošla mnohými evolucemi i revolucemi a před pár lety skončila ve vlastnictví velké mezinárodní skupiny Stellantis. Proto málokoho překvapí, že se nejnovější model bude nabízet s elektrickým pohonem. Plně se tak začlení do výhledu a cíle skupiny.
Je až neuvěřitelné, že po 32 letech na trhu se bude model Opel Astra nabízet bez spalovacího agregátu. S původním modelem má ten poslední jen velmi málo společného. Dnes se za jeho “duševního” bratra dá mnohem spíše označit Peugeot 308. Oba jsou postavené na stejné platformě a budou se i vyrábět v podobných karosářských verzích. V nabídce se kromě typického hatchbacku objeví i ve variantě kombi.
Stavba na podvozku pro spalovací vozidla navíc umožnila téměř stoprocentní zachování vnějších rozměrů i tvarů s fosilním palivem spalujícími verzemi. Podobností s třistaosmičkou od Peugeotu ale pokračují dále. Elektrická verze Opelu Astra bude k dispozici pouze s pohonem předních kol. Shodné elektromotory generují 115 kilowattů výkonu a k tomu nabídnou o deset Nm více točivého momentu (270 Nm).
Čtěte také: Konečně se dočkáme elektrického kombíku! Peugeot představil modely e-308 a e-308 SW
Kde si ale nová Astra může získat nepatrně více pozornosti, je v dojezdu na jedno nabití. Kde Peugeot končí (400 km), tam Opel nabídne ještě pár bonusových kilometrů. V souhrnu byste měli podle metodiky WLTP ujet s elektrickou Astrou na jedno plné nabití až 416 kilometrů. Baterie má kapacitu 54 kWh s využitelnými 51 kWh. Nabíjet můžete na stanicích poskytující výkon až 100 kW. S takovou porcí energie dobijete baterii do 80 procent během půl hodiny.
Je vcelku běžné, že elektrické vozy mají elektronicky omezenou maximální rychlost. Přeci jen je podstatou běžně dostupných modelů ekologická, ekonomická a plynulá jízda. Proto se často setkáváme s omezením na 150 km/h. Astra se chce přeci jen trochu odlišit, a tak tento limit posouvá až na hranici 170 km/h.
Oproti benzínovým a dieselovým verzím se budete muset u elektrické verze Opelu Astra spokojit s lehce nižší kapacitou zavazadlového prostoru. Naštěstí nejde o závratná čísla. Verze kombi v základu pojme 516 litrů (spalovací 608 l), při složení zadní řady sedadel se dostanete až na hodnotu 1 553 litrů oproti 1 634 l.
Nový, elektrický Opel Astra se dostane na trh během jarní sezóny nadcházejícího roku. Kromě této verze bude k dispozici ještě plug-in hybridní verze v nejvyšším stupni výbavy GSe se systémovým výkonem 165 kW. Na ceny si ještě musíme počkat.
Opel Astra si nejspíše nejvíce svojí slávy užil v devadesátých letech se svými dvěma prvními generacemi. Značka od té doby prošla mnohými evolucemi i revolucemi a před pár lety skončila ve vlastnictví velké mezinárodní skupiny Stellantis. Proto málokoho překvapí, že se nejnovější model bude nabízet s elektrickým pohonem. Plně se tak začlení do výhledu a cíle skupiny.
Je až neuvěřitelné, že po 32 letech na trhu se bude model Opel Astra nabízet bez spalovacího agregátu. S původním modelem má ten poslední jen velmi málo společného. Dnes se za jeho “duševního” bratra dá mnohem spíše označit Peugeot 308. Oba jsou postavené na stejné platformě a budou se i vyrábět v podobných karosářských verzích. V nabídce se kromě typického hatchbacku objeví i ve variantě kombi.
Stavba na podvozku pro spalovací vozidla navíc umožnila téměř stoprocentní zachování vnějších rozměrů i tvarů s fosilním palivem spalujícími verzemi. Podobností s třistaosmičkou od Peugeotu ale pokračují dále. Elektrická verze Opelu Astra bude k dispozici pouze s pohonem předních kol. Shodné elektromotory generují 115 kilowattů výkonu a k tomu nabídnou o deset Nm více točivého momentu (270 Nm).
Čtěte také: Konečně se dočkáme elektrického kombíku! Peugeot představil modely e-308 a e-308 SW
Kde si ale nová Astra může získat nepatrně více pozornosti, je v dojezdu na jedno nabití. Kde Peugeot končí (400 km), tam Opel nabídne ještě pár bonusových kilometrů. V souhrnu byste měli podle metodiky WLTP ujet s elektrickou Astrou na jedno plné nabití až 416 kilometrů. Baterie má kapacitu 54 kWh s využitelnými 51 kWh. Nabíjet můžete na stanicích poskytující výkon až 100 kW. S takovou porcí energie dobijete baterii do 80 procent během půl hodiny.
Je vcelku běžné, že elektrické vozy mají elektronicky omezenou maximální rychlost. Přeci jen je podstatou běžně dostupných modelů ekologická, ekonomická a plynulá jízda. Proto se často setkáváme s omezením na 150 km/h. Astra se chce přeci jen trochu odlišit, a tak tento limit posouvá až na hranici 170 km/h.
Oproti benzínovým a dieselovým verzím se budete muset u elektrické verze Opelu Astra spokojit s lehce nižší kapacitou zavazadlového prostoru. Naštěstí nejde o závratná čísla. Verze kombi v základu pojme 516 litrů (spalovací 608 l), při složení zadní řady sedadel se dostanete až na hodnotu 1 553 litrů oproti 1 634 l.
Nový, elektrický Opel Astra se dostane na trh během jarní sezóny nadcházejícího roku. Kromě této verze bude k dispozici ještě plug-in hybridní verze v nejvyšším stupni výbavy GSe se systémovým výkonem 165 kW. Na ceny si ještě musíme počkat.