Konečně se dočkáme elektrického kombíku! Peugeot představil modely e-308 a e-308 SW

  • Peugeot představil elektrické varianty modelu 308 a 308 SW
  • Bude se jednat o vůbec první kombi bez spalovacího motoru
  • Hlavní předností chystané novinky bude extrémní efektivita pohonu
Peugeot e-308 a e-308 SW

Peugeot e-308 a e-308 SW | foto: Peugeot

Jak francouzská automobilka slíbila, tak koná. Peugeot rozšíří svou nabídku o plně elektrické verze modelů 308 a 308 SW a nabídne tedy vůbec první plnohodnotné kombi bez spalovacího motoru. Výrobce se chlubí použitím nového elektromotoru a akumulátoru nové generace, který kapacitou sice neohromí, přesto se dočkáme dojezdu přes 400 kilometrů. Co dalšího společnost prozradila?

Peugeot 308 a 308 SW přijdou jako elektromobily!

V současné době Peugeot nabízí modely 308 a 308 SW mimo jiné v plug-in hybridní motorizaci. Již během představení nám však automobilka prozradila, že chystá jejich plně elektrické varianty. Do této chvíle tedy byla jediná možnost ekologického pohonu se lvem na kapotě malinká e-208, případně její nafouknutý sourozenec e-2008, nepočítáme-li segment dodávek a MPV. Čekání už je naštěstí u konce.

Modely e-308 a e-308 SW přijdou již na začátku příštího roku a zdá se, že se máme na co těšit. Alfou a omegou je nový pohon s výkonem 115 kW (156 koní) a točivým momentem 260 Nm. Peugeot vyzdvihuje především účinnost tohoto ústrojí – průměrná spotřeba bude dosahovat 12,7 kWh/100 km, tedy na jednu kWh ujedete 4,89 km. I přes menší baterii o využitelné kapacitě 51 kWh by měl výsledný dojezd činit přes 400 kilometrů na jedno nabití.

Peugeot e-308 SW

Peugeot e-308 SW | foto: Peugeot


Čtěte také: Nový Peugeot 408 jako stylový crossover! Bude to skvělý parťák do města


Od spalovací verze ho nerozeznáte

Ačkoliv se může zdát, že automobilka použila stejný akumulátor jako v případě modelu e-208, není tomu tak. Bateriové články nové generace přichází s inovativním chemickým složením s konečným podílem 80 % niklu, 10 % manganu a 10 % kobaltu, přičemž pracuje při napětí 400 V. Jakmile vozu dojdou síly, díky maximálnímu dobíjecímu výkonu 100 kW nabijete z 20 na 80 % za méně než 25 minut.

Po designové stránce zůstalo vše při starém, a kromě malého loga a tichého chodu nic nenasvědčuje tomu, že pod kapotou nedřímá spalovací motor. Při konfiguraci budou k dispozici také nová kola, která jsou speciálně upravené pro maximální aerodynamiku.

Logo označující elektrickou motorizaci

Logo označující elektrickou motorizaci | foto: Peugeot


Čtěte také: Dokáže Kia EV6 nabít jiný elektromobil? Vyzkoušeli jsme funkci V2L v praxi


Na kolik plně elektrické modely 308 a 308 SW přijdou?

Cenu ani konkrétní datum zahájení prodeje prozatím automobilka Peugeot nezveřejnila, nicméně podle současné cenové politiky můžeme odhadovat, že částka za základní výbavovou verzi s plně elektrickým pohonem drobně překročí hranici milionu korun.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Konečně se dočkáme elektrického kombíku! Peugeot představil modely e-308 a e-308 SW

  • Peugeot představil elektrické varianty modelu 308 a 308 SW
  • Bude se jednat o vůbec první kombi bez spalovacího motoru
  • Hlavní předností chystané novinky bude extrémní efektivita pohonu
Peugeot e-308 a e-308 SW

Peugeot e-308 a e-308 SW | foto: Peugeot

Jak francouzská automobilka slíbila, tak koná. Peugeot rozšíří svou nabídku o plně elektrické verze modelů 308 a 308 SW a nabídne tedy vůbec první plnohodnotné kombi bez spalovacího motoru. Výrobce se chlubí použitím nového elektromotoru a akumulátoru nové generace, který kapacitou sice neohromí, přesto se dočkáme dojezdu přes 400 kilometrů. Co dalšího společnost prozradila?

Peugeot 308 a 308 SW přijdou jako elektromobily!

V současné době Peugeot nabízí modely 308 a 308 SW mimo jiné v plug-in hybridní motorizaci. Již během představení nám však automobilka prozradila, že chystá jejich plně elektrické varianty. Do této chvíle tedy byla jediná možnost ekologického pohonu se lvem na kapotě malinká e-208, případně její nafouknutý sourozenec e-2008, nepočítáme-li segment dodávek a MPV. Čekání už je naštěstí u konce.

Modely e-308 a e-308 SW přijdou již na začátku příštího roku a zdá se, že se máme na co těšit. Alfou a omegou je nový pohon s výkonem 115 kW (156 koní) a točivým momentem 260 Nm. Peugeot vyzdvihuje především účinnost tohoto ústrojí – průměrná spotřeba bude dosahovat 12,7 kWh/100 km, tedy na jednu kWh ujedete 4,89 km. I přes menší baterii o využitelné kapacitě 51 kWh by měl výsledný dojezd činit přes 400 kilometrů na jedno nabití.

Peugeot e-308 SW

Peugeot e-308 SW | foto: Peugeot


Čtěte také: Nový Peugeot 408 jako stylový crossover! Bude to skvělý parťák do města


Od spalovací verze ho nerozeznáte

Ačkoliv se může zdát, že automobilka použila stejný akumulátor jako v případě modelu e-208, není tomu tak. Bateriové články nové generace přichází s inovativním chemickým složením s konečným podílem 80 % niklu, 10 % manganu a 10 % kobaltu, přičemž pracuje při napětí 400 V. Jakmile vozu dojdou síly, díky maximálnímu dobíjecímu výkonu 100 kW nabijete z 20 na 80 % za méně než 25 minut.

Po designové stránce zůstalo vše při starém, a kromě malého loga a tichého chodu nic nenasvědčuje tomu, že pod kapotou nedřímá spalovací motor. Při konfiguraci budou k dispozici také nová kola, která jsou speciálně upravené pro maximální aerodynamiku.

Logo označující elektrickou motorizaci

Logo označující elektrickou motorizaci | foto: Peugeot


Čtěte také: Dokáže Kia EV6 nabít jiný elektromobil? Vyzkoušeli jsme funkci V2L v praxi


Na kolik plně elektrické modely 308 a 308 SW přijdou?

Cenu ani konkrétní datum zahájení prodeje prozatím automobilka Peugeot nezveřejnila, nicméně podle současné cenové politiky můžeme odhadovat, že částka za základní výbavovou verzi s plně elektrickým pohonem drobně překročí hranici milionu korun.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."