Ohromně populárnímu modelu jihokorejské automobilky Hyundai dle neoficiálních informací pomalu dohořívá svíce. Drobné vozidlo s označením i10 v roce 2024 nahradí hned dva různé elektromobily. Co o nástupcích zatím víme?
Není to tak dlouho, co nás marketingový šéf pro Evropu Andreas-Christoph Hofmann informoval ohledně vývoje extrémně levného elektromobilu, který by neměl přesáhnout hranici 20 tisíc eur (485 tisíc korun). Vzápětí však vyjádřil obavy ohledně realizace tohoto přání, které vzhledem k rostoucím cenám surovin a dalším faktorům nebude jednoduché splnit.
Kolegové z magazínu InsideEVs však nyní přicházejí s informací, že výroba takového vozu je možná blíže, než si myslíme a má být přímou náhradou legendárního modelu i10. Obměna má přijít v roce 2024 a aby to fanouškům automobilky nebylo líto, v ten samý rok automobilka představí ještě jeden zcela nový model, který má být alternativou pro drobný elektromobil. Mělo by se jednat o velice malý crossover.
Čtěte také: Nový elektromobil od Toyoty je takový průšvih, že automobilka nabízí zpětný výkup
Otázkou je, jakou platformu společnost pro výrobu obou vozů použije. Zatímco drobný crossover by bylo teoreticky možné postavit na architektuře E-GMP, přímý nástupce modelu i10 v podobě elektrického hatchbacku by byl na tuto platformu pravděpodobně příliš malý.
Nemůžeme tedy vyloučit, že nám v následujících letech Hyundai a Kia představí zcela novou architekturu určenou pro malé elektromobily, což by se do budoucna bezesporu vyplatilo. Přeci jen, do roku 2030 chce Hyundai uvést na evropský trh 11 nových elektromobilů, takže bude třeba mít na čem stavět.
Ohromně populárnímu modelu jihokorejské automobilky Hyundai dle neoficiálních informací pomalu dohořívá svíce. Drobné vozidlo s označením i10 v roce 2024 nahradí hned dva různé elektromobily. Co o nástupcích zatím víme?
Není to tak dlouho, co nás marketingový šéf pro Evropu Andreas-Christoph Hofmann informoval ohledně vývoje extrémně levného elektromobilu, který by neměl přesáhnout hranici 20 tisíc eur (485 tisíc korun). Vzápětí však vyjádřil obavy ohledně realizace tohoto přání, které vzhledem k rostoucím cenám surovin a dalším faktorům nebude jednoduché splnit.
Kolegové z magazínu InsideEVs však nyní přicházejí s informací, že výroba takového vozu je možná blíže, než si myslíme a má být přímou náhradou legendárního modelu i10. Obměna má přijít v roce 2024 a aby to fanouškům automobilky nebylo líto, v ten samý rok automobilka představí ještě jeden zcela nový model, který má být alternativou pro drobný elektromobil. Mělo by se jednat o velice malý crossover.
Čtěte také: Nový elektromobil od Toyoty je takový průšvih, že automobilka nabízí zpětný výkup
Otázkou je, jakou platformu společnost pro výrobu obou vozů použije. Zatímco drobný crossover by bylo teoreticky možné postavit na architektuře E-GMP, přímý nástupce modelu i10 v podobě elektrického hatchbacku by byl na tuto platformu pravděpodobně příliš malý.
Nemůžeme tedy vyloučit, že nám v následujících letech Hyundai a Kia představí zcela novou architekturu určenou pro malé elektromobily, což by se do budoucna bezesporu vyplatilo. Přeci jen, do roku 2030 chce Hyundai uvést na evropský trh 11 nových elektromobilů, takže bude třeba mít na čem stavět.