Obejdou se elektromobily bez těžkých baterií? Stellantis testuje indukční nabíjení za jízdy

  • Testovací elektrický Fiat 500 se umí bezdrátově nabíjet během jízdy
  • Skupina Stellantis ukázala, co si představuje pod pojmem Arena del Futuro
  • Speciální silnice poskytuje dynamické indukční nabíjení pro elektromobily
Fiat 500e

Fiat 500e, elektromobil | foto: Stellantis

Zabudování indukčního nabíjení do povrchu silnice je myšlenka, kterou v průběhu let analyzovalo mnoho výrobců, ale žádný z nich jí dosud nenasadil pro veřejné použití.

Stellantis testuje indukční nabíjení elektromobilů

Nabíjení elektromobilu během jízdy po dálnici zní velmi lákavě. I z toho důvodu jsou společnosti ochotny investovat čas i zdroje, aby uvedly podobný projekt do života. Nejnovější automobilkou, která pracuje na indukčním nabíjení, je skupina Stellantis.

Průmyslový gigant automobilové scény posledních let vytvořil kruhovou testovací dráhu se zabudovaným indukčním nabíjením a nazval ji Arena del Futuro. Okruh byl postaven jako součást státem financovaného projektu A35 Brembi, který spojuje velká italská města Brescia, Bergamo a Milán.

Testovací dráha Arena del Futuro

Testovací dráha Arena del Futuro | foto: Stellantis

 


Čtěte také: Je o budoucnost postaráno? Stellantis si zajistil mraky materiálu pro výrobu baterií


Stellantis používá odlišnou technologii

Vnější pruh zkušebního okruhu má vestavěný systém Dynamic Power Transfer a umožňuje testovacímu vozidlu, kterým je elektrický Fiat 500e, jet dálniční rychlostí, aniž by docházelo k vybíjení trakční baterie. Společnost uvádí, že je odhodlána nabízet “špičkovou svobodu mobility”, a toto je jeden ze způsobů, jak toho dosáhnout, aniž by byla auta přetěžována obrovskými a těžkými bateriemi.

Stellantis současně říká, že jedna z věcí, která odlišuje jeho Arénu del Futuro od jiných podobných projektů, je napájení stejnosměrným proudem. To by mělo vést k menším ztrátám energie v distribuci. Tento systém současně umožňuje použití tenčí hliníkové kabely, které jsou dostatečně vodivé, aby pro daný účel vykonávaly potřebnou práci. Jejich cena je ale poloviční ve srovnání s mědí a přináší další výhody, spojené například s recyklací.

Video

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Obejdou se elektromobily bez těžkých baterií? Stellantis testuje indukční nabíjení za jízdy

  • Testovací elektrický Fiat 500 se umí bezdrátově nabíjet během jízdy
  • Skupina Stellantis ukázala, co si představuje pod pojmem Arena del Futuro
  • Speciální silnice poskytuje dynamické indukční nabíjení pro elektromobily
Fiat 500e

Fiat 500e, elektromobil | foto: Stellantis

Zabudování indukčního nabíjení do povrchu silnice je myšlenka, kterou v průběhu let analyzovalo mnoho výrobců, ale žádný z nich jí dosud nenasadil pro veřejné použití.

Stellantis testuje indukční nabíjení elektromobilů

Nabíjení elektromobilu během jízdy po dálnici zní velmi lákavě. I z toho důvodu jsou společnosti ochotny investovat čas i zdroje, aby uvedly podobný projekt do života. Nejnovější automobilkou, která pracuje na indukčním nabíjení, je skupina Stellantis.

Průmyslový gigant automobilové scény posledních let vytvořil kruhovou testovací dráhu se zabudovaným indukčním nabíjením a nazval ji Arena del Futuro. Okruh byl postaven jako součást státem financovaného projektu A35 Brembi, který spojuje velká italská města Brescia, Bergamo a Milán.

Testovací dráha Arena del Futuro

Testovací dráha Arena del Futuro | foto: Stellantis

 


Čtěte také: Je o budoucnost postaráno? Stellantis si zajistil mraky materiálu pro výrobu baterií


Stellantis používá odlišnou technologii

Vnější pruh zkušebního okruhu má vestavěný systém Dynamic Power Transfer a umožňuje testovacímu vozidlu, kterým je elektrický Fiat 500e, jet dálniční rychlostí, aniž by docházelo k vybíjení trakční baterie. Společnost uvádí, že je odhodlána nabízet “špičkovou svobodu mobility”, a toto je jeden ze způsobů, jak toho dosáhnout, aniž by byla auta přetěžována obrovskými a těžkými bateriemi.

Stellantis současně říká, že jedna z věcí, která odlišuje jeho Arénu del Futuro od jiných podobných projektů, je napájení stejnosměrným proudem. To by mělo vést k menším ztrátám energie v distribuci. Tento systém současně umožňuje použití tenčí hliníkové kabely, které jsou dostatečně vodivé, aby pro daný účel vykonávaly potřebnou práci. Jejich cena je ale poloviční ve srovnání s mědí a přináší další výhody, spojené například s recyklací.

Video

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."