Zabudování indukčního nabíjení do povrchu silnice je myšlenka, kterou v průběhu let analyzovalo mnoho výrobců, ale žádný z nich jí dosud nenasadil pro veřejné použití.
Nabíjení elektromobilu během jízdy po dálnici zní velmi lákavě. I z toho důvodu jsou společnosti ochotny investovat čas i zdroje, aby uvedly podobný projekt do života. Nejnovější automobilkou, která pracuje na indukčním nabíjení, je skupina Stellantis.
Průmyslový gigant automobilové scény posledních let vytvořil kruhovou testovací dráhu se zabudovaným indukčním nabíjením a nazval ji Arena del Futuro. Okruh byl postaven jako součást státem financovaného projektu A35 Brembi, který spojuje velká italská města Brescia, Bergamo a Milán.
Čtěte také: Je o budoucnost postaráno? Stellantis si zajistil mraky materiálu pro výrobu baterií
Vnější pruh zkušebního okruhu má vestavěný systém Dynamic Power Transfer a umožňuje testovacímu vozidlu, kterým je elektrický Fiat 500e, jet dálniční rychlostí, aniž by docházelo k vybíjení trakční baterie. Společnost uvádí, že je odhodlána nabízet “špičkovou svobodu mobility”, a toto je jeden ze způsobů, jak toho dosáhnout, aniž by byla auta přetěžována obrovskými a těžkými bateriemi.
Stellantis současně říká, že jedna z věcí, která odlišuje jeho Arénu del Futuro od jiných podobných projektů, je napájení stejnosměrným proudem. To by mělo vést k menším ztrátám energie v distribuci. Tento systém současně umožňuje použití tenčí hliníkové kabely, které jsou dostatečně vodivé, aby pro daný účel vykonávaly potřebnou práci. Jejich cena je ale poloviční ve srovnání s mědí a přináší další výhody, spojené například s recyklací.
Zabudování indukčního nabíjení do povrchu silnice je myšlenka, kterou v průběhu let analyzovalo mnoho výrobců, ale žádný z nich jí dosud nenasadil pro veřejné použití.
Nabíjení elektromobilu během jízdy po dálnici zní velmi lákavě. I z toho důvodu jsou společnosti ochotny investovat čas i zdroje, aby uvedly podobný projekt do života. Nejnovější automobilkou, která pracuje na indukčním nabíjení, je skupina Stellantis.
Průmyslový gigant automobilové scény posledních let vytvořil kruhovou testovací dráhu se zabudovaným indukčním nabíjením a nazval ji Arena del Futuro. Okruh byl postaven jako součást státem financovaného projektu A35 Brembi, který spojuje velká italská města Brescia, Bergamo a Milán.
Čtěte také: Je o budoucnost postaráno? Stellantis si zajistil mraky materiálu pro výrobu baterií
Vnější pruh zkušebního okruhu má vestavěný systém Dynamic Power Transfer a umožňuje testovacímu vozidlu, kterým je elektrický Fiat 500e, jet dálniční rychlostí, aniž by docházelo k vybíjení trakční baterie. Společnost uvádí, že je odhodlána nabízet “špičkovou svobodu mobility”, a toto je jeden ze způsobů, jak toho dosáhnout, aniž by byla auta přetěžována obrovskými a těžkými bateriemi.
Stellantis současně říká, že jedna z věcí, která odlišuje jeho Arénu del Futuro od jiných podobných projektů, je napájení stejnosměrným proudem. To by mělo vést k menším ztrátám energie v distribuci. Tento systém současně umožňuje použití tenčí hliníkové kabely, které jsou dostatečně vodivé, aby pro daný účel vykonávaly potřebnou práci. Jejich cena je ale poloviční ve srovnání s mědí a přináší další výhody, spojené například s recyklací.