Automobilové skupině Stellantis se podařilo zajistit dostatek lithia pro výrobu baterií určených pro severoamerický trh. Společnosti pomohl k získání kalifornský projekt. Lithium je v dnešní době nedostatková a drahá komodita. Všechny automobilky mají potíže zajistit si dostatečné množství pro nepřetržitou výrobu svých elektrických modelů.
Společnost Controlled Thermal Resources, neboli ve zkratce CTR, uzavřela se skupinou Stellantis desetiletou dohodu ohledně dodávky hydroxidu lithia v objemu 25 tisíc metrických tun ročně. Skupina o dohodě promluvila ve čtvrtek.
CTR získává lithium z kalifornského solného jezera Salton Sea. Pro další potřeby automobilek, například General Motors, dále vyvíjí projekt geotermální těžby lithiové solanky. Ta se také ve výrobě baterií používá. Poptávka po lithiu je obrovská. Ve výrobě baterií se jedná o klíčovou složku. V posledních měsících proto řídí dostupnost lithia celý navázaný dodavatelský řetězec.
Čtěte také: Levných elektromobilů se asi nikdy nedočkáme. Tohle je jeden z důvodů!
Skupina Stellantis chce v roce 2030 vyrábět pět milionů elektromobilů ročně a v portfoliu má mít na 75 modelů vozidel. Podle odhadů skupiny dosáhne automobilový průmysl hlavního výpadku vlivem nedostatku baterií mezi lety 2024 a 2025. V té době budou chtít automobilky navyšovat produkci a v současné době bude ve výstavbě většina nových továren na výrobu baterií.
Výkonný ředitel Stellantisu nechal slyšet, že díky zabezpečené a nepřetržité dodávce lithia bude skupina schopná plnit i optimistické plány produkce elektromobilů. O zpracování nepostradatelného lithia se partner CTR bude starat v Imperial County v americké Kalifornii. Ročně mají být schopní vyprodukovat přes 300 tisíc metrických tun hydroxidu lithného a uhličitanu lithného.
Automobilové skupině Stellantis se podařilo zajistit dostatek lithia pro výrobu baterií určených pro severoamerický trh. Společnosti pomohl k získání kalifornský projekt. Lithium je v dnešní době nedostatková a drahá komodita. Všechny automobilky mají potíže zajistit si dostatečné množství pro nepřetržitou výrobu svých elektrických modelů.
Společnost Controlled Thermal Resources, neboli ve zkratce CTR, uzavřela se skupinou Stellantis desetiletou dohodu ohledně dodávky hydroxidu lithia v objemu 25 tisíc metrických tun ročně. Skupina o dohodě promluvila ve čtvrtek.
CTR získává lithium z kalifornského solného jezera Salton Sea. Pro další potřeby automobilek, například General Motors, dále vyvíjí projekt geotermální těžby lithiové solanky. Ta se také ve výrobě baterií používá. Poptávka po lithiu je obrovská. Ve výrobě baterií se jedná o klíčovou složku. V posledních měsících proto řídí dostupnost lithia celý navázaný dodavatelský řetězec.
Čtěte také: Levných elektromobilů se asi nikdy nedočkáme. Tohle je jeden z důvodů!
Skupina Stellantis chce v roce 2030 vyrábět pět milionů elektromobilů ročně a v portfoliu má mít na 75 modelů vozidel. Podle odhadů skupiny dosáhne automobilový průmysl hlavního výpadku vlivem nedostatku baterií mezi lety 2024 a 2025. V té době budou chtít automobilky navyšovat produkci a v současné době bude ve výstavbě většina nových továren na výrobu baterií.
Výkonný ředitel Stellantisu nechal slyšet, že díky zabezpečené a nepřetržité dodávce lithia bude skupina schopná plnit i optimistické plány produkce elektromobilů. O zpracování nepostradatelného lithia se partner CTR bude starat v Imperial County v americké Kalifornii. Ročně mají být schopní vyprodukovat přes 300 tisíc metrických tun hydroxidu lithného a uhličitanu lithného.