Renault Clio tento rok oslaví již 33. rok existence. Se šestnácti miliony prodaných kusů a pěti generacemi se jedná o jeden z nejlépe prodávaných městských vozů v Evropě. Svojí novou generací se ovšem chce znovu zapsat do historie značky. Má přepracovaný vzhled, který má provázet i další modely, a již v základní výbavě nabídne velmi zajímavou výbavu.
Nová světelná výbava i podpis vozu má u Renaultu Clio charakterizovat budoucnost značky. Má za úkol působit více výrazně a více dynamicky. Celý maska je více aerodynamicky pojatá. Celkově se rozpíná na větší ploše a nejvýraznějšími doplňky jsou kostkované doplňky. Design má více evokovat sportovní styl. Varianta Techno a vrcholná konfigurace Esprit Alpine navíc na spodní hranu nárazníku přidávají aerodynamickou lištu. Odkazují se tím na svojí závodní divizi Alpine.
I přes opticky větší rozměry si Clio zachovalo prakticky totožný půdorys s minulou generací. Délka minimálně přesahuje čtyři metry (4 053 mm), šířkou se jen těsně vleze pod dva metry (1 988 mm vč. zrcátek), výška dotváří trio hodnot na 1 439 mm. Renault se u Clia nežene za nesmyslně velkými koly. Standardně bude nabízet u všech verzí 17” kola z lehkých slitin s broušeným logem automobilky v jejich středu.
Čtěte také: Elektrický Renault 5 se blíží. Bude nepřehlédnutelný a přinese řadu inovací
V interiéru bude vaším hlavním parťákem digitální kaplička přístrojů. Ta je zahrnuta u všech verzí vozu, liší se pouze svojí velikostí, kterou můžete výbavou upravit od 7 do 10 palců. Hlavní infotainment se rozkládá na horizontálně umístěném displeji o úhlopříčce 9,3 palce. Ve výbavě můžete také mít bezdrátové spojení telefonu s funkcemi Apple CarPlay a Android Auto. Přihrádka pro bezdrátové nabíjení Qi je samozřejmostí.
Celý vůz je laděný více do sportovní jízdy. Proto i sedadla jsou ergonomicky tvarovaná s vylepšeným bočním vedením. Renault používá pro výrobu šetrné a ekologické materiály s velkým podílem recyklovaných složek. Volant je navržený inženýry z Alpine, včetně typického závodního prošívání v barvě francouzské trikolóry. S odkazem na závodní divizi Renaultu se Clio řadí po bok Australu teprve jako druhý model.
Nové Clio se pyšní dvaceti pokročilými jízdními asistenty. Můžeme mezi nimi objevit aktivní asistent pro dálniční jízdu, panoramatické kamery, detekce chodců včetně aktivního nouzového brzdění. Součástí jízdních asistentů je adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go i udržování jízdního pruhu. V příplatkové výbavě lze vůz objednat i se samočinným parkovacím asistentem. Renault po vás již nepotřebuje nosit v kapse klíč od vozidla, přístup si můžete uložit do svého mobilního telefonu.
V nabídce se kromě vrcholného Full Hybridu s impozantním dojezdem objeví i čistě spalovací verze včetně možnosti pohonu na LPG. Největší výkon i potenciál v sobě skrývá pohon s označením E-Tech full Hybrid s výkonem 145 koňských sil. Rekuperační jednotka vychází z té, kterou Renault pod značkou Alpine vyvíjí pro svůj tovární tým Formule 1. Jedná se o kombinaci dvojice elektromotorů (36 a 18 kW), čtyřválcového benzínového motoru o objemu 1,6 litru a výkonu 69 kW. Celý systém doplňuje palubní baterie o kapacitě 1,2 kWh.
Inteligentní automatická převodovka je se spalovacím agregátem svázána čtyřmi stupni a další dva ovládají přenos síly z elektromotoru. Převodovka je schopná kombinovat oba vstupy v celkem čtrnácti režimech. Nový Renault Clio je schopný jízdy čistě na elektrický pohon až z 80 % celkové jízdy. Díky této technologii je vůz schopný snížit produkci emisí CO2 pod hranici 100 g na jeden ujetý kilometr (93 g/km).
I přes téměř kompletní sadu informací vůz zatím není možné objednat. Na webu Renaultu již najdete krásnou grafickou prezentaci vyzdvihující všechny přednosti modelu. Prozatím není uveden ani počáteční ceník. S výbavou se Clio řadí mezi lépe vybavené malé vozy a v hybridní verzi zajisté překročí částku 700 tisíc korun. Ovšem dojezd 900 kilometrů u takového vozu nebývá zvykem a zajisté půjde o ojedinělý případ ve své kategorii.
Renault Clio tento rok oslaví již 33. rok existence. Se šestnácti miliony prodaných kusů a pěti generacemi se jedná o jeden z nejlépe prodávaných městských vozů v Evropě. Svojí novou generací se ovšem chce znovu zapsat do historie značky. Má přepracovaný vzhled, který má provázet i další modely, a již v základní výbavě nabídne velmi zajímavou výbavu.
Nová světelná výbava i podpis vozu má u Renaultu Clio charakterizovat budoucnost značky. Má za úkol působit více výrazně a více dynamicky. Celý maska je více aerodynamicky pojatá. Celkově se rozpíná na větší ploše a nejvýraznějšími doplňky jsou kostkované doplňky. Design má více evokovat sportovní styl. Varianta Techno a vrcholná konfigurace Esprit Alpine navíc na spodní hranu nárazníku přidávají aerodynamickou lištu. Odkazují se tím na svojí závodní divizi Alpine.
I přes opticky větší rozměry si Clio zachovalo prakticky totožný půdorys s minulou generací. Délka minimálně přesahuje čtyři metry (4 053 mm), šířkou se jen těsně vleze pod dva metry (1 988 mm vč. zrcátek), výška dotváří trio hodnot na 1 439 mm. Renault se u Clia nežene za nesmyslně velkými koly. Standardně bude nabízet u všech verzí 17” kola z lehkých slitin s broušeným logem automobilky v jejich středu.
Čtěte také: Elektrický Renault 5 se blíží. Bude nepřehlédnutelný a přinese řadu inovací
V interiéru bude vaším hlavním parťákem digitální kaplička přístrojů. Ta je zahrnuta u všech verzí vozu, liší se pouze svojí velikostí, kterou můžete výbavou upravit od 7 do 10 palců. Hlavní infotainment se rozkládá na horizontálně umístěném displeji o úhlopříčce 9,3 palce. Ve výbavě můžete také mít bezdrátové spojení telefonu s funkcemi Apple CarPlay a Android Auto. Přihrádka pro bezdrátové nabíjení Qi je samozřejmostí.
Celý vůz je laděný více do sportovní jízdy. Proto i sedadla jsou ergonomicky tvarovaná s vylepšeným bočním vedením. Renault používá pro výrobu šetrné a ekologické materiály s velkým podílem recyklovaných složek. Volant je navržený inženýry z Alpine, včetně typického závodního prošívání v barvě francouzské trikolóry. S odkazem na závodní divizi Renaultu se Clio řadí po bok Australu teprve jako druhý model.
Nové Clio se pyšní dvaceti pokročilými jízdními asistenty. Můžeme mezi nimi objevit aktivní asistent pro dálniční jízdu, panoramatické kamery, detekce chodců včetně aktivního nouzového brzdění. Součástí jízdních asistentů je adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go i udržování jízdního pruhu. V příplatkové výbavě lze vůz objednat i se samočinným parkovacím asistentem. Renault po vás již nepotřebuje nosit v kapse klíč od vozidla, přístup si můžete uložit do svého mobilního telefonu.
V nabídce se kromě vrcholného Full Hybridu s impozantním dojezdem objeví i čistě spalovací verze včetně možnosti pohonu na LPG. Největší výkon i potenciál v sobě skrývá pohon s označením E-Tech full Hybrid s výkonem 145 koňských sil. Rekuperační jednotka vychází z té, kterou Renault pod značkou Alpine vyvíjí pro svůj tovární tým Formule 1. Jedná se o kombinaci dvojice elektromotorů (36 a 18 kW), čtyřválcového benzínového motoru o objemu 1,6 litru a výkonu 69 kW. Celý systém doplňuje palubní baterie o kapacitě 1,2 kWh.
Inteligentní automatická převodovka je se spalovacím agregátem svázána čtyřmi stupni a další dva ovládají přenos síly z elektromotoru. Převodovka je schopná kombinovat oba vstupy v celkem čtrnácti režimech. Nový Renault Clio je schopný jízdy čistě na elektrický pohon až z 80 % celkové jízdy. Díky této technologii je vůz schopný snížit produkci emisí CO2 pod hranici 100 g na jeden ujetý kilometr (93 g/km).
I přes téměř kompletní sadu informací vůz zatím není možné objednat. Na webu Renaultu již najdete krásnou grafickou prezentaci vyzdvihující všechny přednosti modelu. Prozatím není uveden ani počáteční ceník. S výbavou se Clio řadí mezi lépe vybavené malé vozy a v hybridní verzi zajisté překročí částku 700 tisíc korun. Ovšem dojezd 900 kilometrů u takového vozu nebývá zvykem a zajisté půjde o ojedinělý případ ve své kategorii.