Elektrický Renault 5 se blíží. Bude nepřehlédnutelný a přinese řadu inovací

Matouš Vrchota
  • Malý Renault 5 se vrátí v elektrické podobě
  • Díky nové platformě bude razit cestu dalším vozům aliance
  • Nahradí populární elektromobil Renault Zoe
Renault a jeho platforma CMF-BEV
Renault a jeho platforma CMF-BEV

Čtěte také: Nový Renault Espace je tu! Rodinná modla ví, čím v dnešní době zaujmout


Technika se sdílenými komponenty

Dalším úsporným faktorem u nového Renaultu 5 má být až 70 % společných dílů i pro další chystané modely. Používají je i vozy postavené na stejně označeném podvozku jen ve spalovací verzi. Příkladem zde stojí modely Clio nebo Captur. Z budoucích vozů reportáž zmiňuje Nissan Micru nové generace a Renault 4. Pohonná jednotka by měla být uložena v přední části vozu, užívat by měla elektromotor s vinutým rotorem, DC/DC měnič a palubní nabíječku.

Renault chce dát příležitost vinutému rotoru, jelikož má mít lepší efektivitu než motor s permanentním magnetem. Jeho výroba navíc není tolik náročná, jelikož jeho součástí nejsou drahé a cenné surové materiály. Kapacita použité baterie zatím nebyla představena. Vůz by měl využívat 400voltovou architekturu a celý balík bude rozdělený do čtyř segmentů. Oproti Zoe by měl vůz na baterii zhubnout 15 kilogramů.

Koncept Renaultu 5
Koncept Renaultu 5

Testování je již v plném proudu

Z jízdních vlastností potěší, že se do vozu plánuje montovat víceprvková zadní náprava. Technologie se již aktivně testuje na silnicích. Nehledejte ale retro vyhlížející Renault, zatím jde o muly se vzhledem aktuální generace vozů. Ty jsou ke spatření především v severských zemích, kde se testují komponenty ve velmi chladném prostředí.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Matouš Vrchota - Redaktor

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.


Komentáře


Nejnovější články