Nový Renault Espace je tu! Rodinná modla ví, čím v dnešní době zaujmout

Matyáš Kunst
  • Renault představil šestou generaci oblíbeného rodinného modelu Espace
  • Karoserii MPV však novinka vyměnila za stylový vzhled SUV
  • Na co se můžeme těšit?
Nový Renault Espace
Nový Renault Espace

Jedna z největších ikon a průkopníků segmentu MPV jde s dobou a zásadně mění svou podobu. Šestá generace Renaultu Espace přichází jako SUV, nicméně výrobce slibuje minimálně stejnou prostornost, praktičnost a variabilitu jako u předchůdců. Je však možné něco takového vůbec splnit?

Šestá generace Renaultu Espace výrazně mění křivky

Předchozí generace modelu Espace se zasekla někde na pomezí karoserie MPV a crossoveru, pričemž ani jednu z těchto úloh neplnila zvlášť oslnivě a Renault se proto rozhodl trápení ukončit – vybral si cestu současných trendů. V modelové řadě novinka nahradí Koleos a v hierarchické struktuře se zařadí nad Austral, který byl na trh uveden teprve před nedávnem.

V pořadí již šestá generace rodinného vozu slibuje nejmodernější technologie v prostoru kabiny i oblasti motoru. Nový Renault Espace je postaven na platformě CMF-CD, kterou sdílí s méně urostlým sourozencem – toho přerostl o 21 centimetrů na délku (celkem 4,72 metru), díky čemuž je k dispozici rovněž sedmimístná varianta.

Zadní strana šesté generace modelu Espace
Zadní strana šesté generace modelu Espace

Prostornost, interiér

Aby bylo možné prostor uvnitř využít co nejlépe, je nový Espace vybaven posuvnými sedačkami v druhé řadě, které lze posouvat o 220 milimetrů dopředu a dozadu a jsou rozděleny na dvě nezávislé části v poměru 60:40. V pětimístné variantě můžete tímto způsobem dosáhnout až 777 litrů zavazadlového prostoru a při sklopení zbylých tří sedaček vám vůz nabídne dokonce 1818 litrů! Co se nevejde do kufru, schováte v úložných prostorech, které činí celkem 39 litrů.

Interiér není jen prostorný, ale také nesmírně moderní. Nový Espace je třetím modelem automobilky, který řidiči nabídne 24palcovou obrazovku OpenR poháněnou operačním systémem Android Automotive – ta bude součástí již základní výbavy Techno. V nejlevnější verzi budou k dispozici rovněž elektricky ovládané páté dveře, bezpečnostní paket včetně systému varování v mrtvém úhlu, 19palcová kola nebo bezdrátová nabíječka telefonu.


Čtěte také: Tesla důmyslně vylepšila vytápění kabiny vozu. Proč už na to dávno nepřišli jiní?


Vrcholem je úsporný full hybrid

Renault neotálel a novinku Espace nám představil rovnou s vrcholnou motorizací v podobě full-hybridního ústrojí E-Tech full hybrid o výkonu 200 koní, který zahrnuje přeplňovaný tříválec s objemem 1,2 litrů a dva elektromotory. Benzínový motor disponuje výkonem 130 koní a točivým momentem 205 Nm, zatímco stěžejní elektromotor nabídne 70 koní a 205 Nm.

Lithium-iontový akumulátor s kapacitou 2 kWh umožní jezdit ve městě až z 80 % v elektrickém režimu, což zajistí až 40% úsporu paliva. Spotřeba se má pohybovat kolem 4,7 litrů na 100 kilometrů a celkový dojezd tak činí až 1 100 kilometrů. Nespornou výhodou tohoto pohonu je implementace technologie 4CONTROL, která zvládne natáčet zadní nápravu až o pět stupňů.

Nabídka motorizací se v průběhu času bezesporu rozroste, přičemž základem bude s největší pravděpodobností mild-hybridní pohon (se stejným spalovacím motorem) s výkonem 130 koní. Ani jedna ze zmíněných motorizací ovšem nenabídne pohon všech kol.

Cena a dostupnost

Objednávky na nový Renault Espace začne francouzská automobilka přijímat ještě během letošního jara, nicméně české ceny zatím nejsou k dispozici.

Sledujte nás v Google Zprávách

Komentáře


Nejnovější články