Tesla důmyslně vylepšila vytápění kabiny vozu. Proč už na to dávno nepřišli jiní?

  • Posádka již nebude v chladném voze obtěžována chladným vzduchem
  • Automobil bude do interiéru vhánět vzduch až po dosažení požadované teploty
  • Vylepší komfort i výrobci jiných značek?
Klimatizace v autě

Klimatizace v autě | foto: Unsplash

V chladnějším období vám bude při jízdě Teslou opět o něco komfortněji. V novém balíčku aktualizací vylepšuje americký výrobce fungování tepelného čerpadla, které ohřívá kabinu a posádku. Už nebudete muset první minuty trpět studený vzduch foukaný do kabiny.

V zimě už vás nebude obtěžovat chladný vzduch v kabině

Typická situace v zimním období vypadá tak, že po nastartování vozu s jakýmkoliv pohonem musí řidič a posádka čekat, než se nasávaný vzduch ohřeje. Do té doby musí vytrpět foukání chladného vzduchu. A zvláště pokud je venku pod nulou, takové nasednutí do vozu není nijak příjemné.

Tesla si toho je vědoma. Pokud nepoužíváte temperování teploty a nenasedáte do již vyhřátého vozu, budete se nyní cítit opět o něco lépe. Nová funkce Ohřevu systému klimatizace totiž začne vzduch vhánět do kabiny až po dosažení požadované teploty. Chladný vzduch tedy bude vůz vypouštět mimo hlavní prostor.

Ovládání klimatizace

Ovládání klimatizace, ilustrační


Čtěte také: Volkswagen se pochlubil naprosto dokonalou klimatizací. Co umí?


Novinku dostanou díky aktualizaci všichni

Novinka u Tesly je zahrnutá v balíku aktualizací 2023.6.9. Taková novinka zajisté potěší všechny majitele Tesly. Jelikož jde o softwarovou úpravu, dostane se ke všem dosavadním majitelům. V době předehřevu řidič na displeji u nastavené teploty uvidí nový nápis, který jej informuje o ohřívacím procesu. Během této procedury totiž nebude slyšet typický zvuk větráku. Ten se spustí až s dosaženou teplotou.

Taková funkce má zajisté velký potenciál se časem dostat i do vozů jiných značek. Vzhledem k elektronickému řízení systému klimatizace ve všech nových vozech, ale i velké dávce starších by tak teoreticky bylo možné takové funkce dodělat i do takových vozů. Ovšem pravděpodobnější to bude u vozů s tepelnými čerpadly, což jsou z podstaty věci především elektromobily a pár hybridně poháněných vozů. Zajímavou volbou by pak ještě bylo, kdyby Tesla začala vzduch vhánět od určitého stupně i před dosažením cílové teploty.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Tesla důmyslně vylepšila vytápění kabiny vozu. Proč už na to dávno nepřišli jiní?

  • Posádka již nebude v chladném voze obtěžována chladným vzduchem
  • Automobil bude do interiéru vhánět vzduch až po dosažení požadované teploty
  • Vylepší komfort i výrobci jiných značek?
Klimatizace v autě

Klimatizace v autě | foto: Unsplash

V chladnějším období vám bude při jízdě Teslou opět o něco komfortněji. V novém balíčku aktualizací vylepšuje americký výrobce fungování tepelného čerpadla, které ohřívá kabinu a posádku. Už nebudete muset první minuty trpět studený vzduch foukaný do kabiny.

V zimě už vás nebude obtěžovat chladný vzduch v kabině

Typická situace v zimním období vypadá tak, že po nastartování vozu s jakýmkoliv pohonem musí řidič a posádka čekat, než se nasávaný vzduch ohřeje. Do té doby musí vytrpět foukání chladného vzduchu. A zvláště pokud je venku pod nulou, takové nasednutí do vozu není nijak příjemné.

Tesla si toho je vědoma. Pokud nepoužíváte temperování teploty a nenasedáte do již vyhřátého vozu, budete se nyní cítit opět o něco lépe. Nová funkce Ohřevu systému klimatizace totiž začne vzduch vhánět do kabiny až po dosažení požadované teploty. Chladný vzduch tedy bude vůz vypouštět mimo hlavní prostor.

Ovládání klimatizace

Ovládání klimatizace, ilustrační


Čtěte také: Volkswagen se pochlubil naprosto dokonalou klimatizací. Co umí?


Novinku dostanou díky aktualizaci všichni

Novinka u Tesly je zahrnutá v balíku aktualizací 2023.6.9. Taková novinka zajisté potěší všechny majitele Tesly. Jelikož jde o softwarovou úpravu, dostane se ke všem dosavadním majitelům. V době předehřevu řidič na displeji u nastavené teploty uvidí nový nápis, který jej informuje o ohřívacím procesu. Během této procedury totiž nebude slyšet typický zvuk větráku. Ten se spustí až s dosaženou teplotou.

Taková funkce má zajisté velký potenciál se časem dostat i do vozů jiných značek. Vzhledem k elektronickému řízení systému klimatizace ve všech nových vozech, ale i velké dávce starších by tak teoreticky bylo možné takové funkce dodělat i do takových vozů. Ovšem pravděpodobnější to bude u vozů s tepelnými čerpadly, což jsou z podstaty věci především elektromobily a pár hybridně poháněných vozů. Zajímavou volbou by pak ještě bylo, kdyby Tesla začala vzduch vhánět od určitého stupně i před dosažením cílové teploty.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."