Tesla důmyslně vylepšila vytápění kabiny vozu. Proč už na to dávno nepřišli jiní?
- Posádka již nebude v chladném voze obtěžována chladným vzduchem
- Automobil bude do interiéru vhánět vzduch až po dosažení požadované teploty
- Vylepší komfort i výrobci jiných značek?

V chladnějším období vám bude při jízdě Teslou opět o něco komfortněji. V novém balíčku aktualizací vylepšuje americký výrobce fungování tepelného čerpadla, které ohřívá kabinu a posádku. Už nebudete muset první minuty trpět studený vzduch foukaný do kabiny.
V zimě už vás nebude obtěžovat chladný vzduch v kabině
Typická situace v zimním období vypadá tak, že po nastartování vozu s jakýmkoliv pohonem musí řidič a posádka čekat, než se nasávaný vzduch ohřeje. Do té doby musí vytrpět foukání chladného vzduchu. A zvláště pokud je venku pod nulou, takové nasednutí do vozu není nijak příjemné.
Tesla si toho je vědoma. Pokud nepoužíváte temperování teploty a nenasedáte do již vyhřátého vozu, budete se nyní cítit opět o něco lépe. Nová funkce Ohřevu systému klimatizace totiž začne vzduch vhánět do kabiny až po dosažení požadované teploty. Chladný vzduch tedy bude vůz vypouštět mimo hlavní prostor.

Čtěte také: Volkswagen se pochlubil naprosto dokonalou klimatizací. Co umí?
Novinku dostanou díky aktualizaci všichni
Novinka u Tesly je zahrnutá v balíku aktualizací 2023.6.9. Taková novinka zajisté potěší všechny majitele Tesly. Jelikož jde o softwarovou úpravu, dostane se ke všem dosavadním majitelům. V době předehřevu řidič na displeji u nastavené teploty uvidí nový nápis, který jej informuje o ohřívacím procesu. Během této procedury totiž nebude slyšet typický zvuk větráku. Ten se spustí až s dosaženou teplotou.
Taková funkce má zajisté velký potenciál se časem dostat i do vozů jiných značek. Vzhledem k elektronickému řízení systému klimatizace ve všech nových vozech, ale i velké dávce starších by tak teoreticky bylo možné takové funkce dodělat i do takových vozů. Ovšem pravděpodobnější to bude u vozů s tepelnými čerpadly, což jsou z podstaty věci především elektromobily a pár hybridně poháněných vozů. Zajímavou volbou by pak ještě bylo, kdyby Tesla začala vzduch vhánět od určitého stupně i před dosažením cílové teploty.
Autor článku

Matouš se zajímá o moderní technologie, zejména v oblasti automotive. Baví ho vše digitální, ideálně s Androidem. Ve volném čase se věnuje úpravám rodinného vozového parku nebo vyráží na kole.
Matouš se zajímá o moderní technologie, zejména v oblasti automotive. Baví ho vše digitální, ideálně s Androidem. Ve volném čase se věnuje úpravám rodinného vozového parku nebo vyráží na kole.