Nový rekord? Tesla dokázala postavit nabíjecí stanici za neuvěřitelně krátkou dobu
- Díky novému systému zvládla Tesla postavit Superchargery za pouhých osm dní
- Nový prefabrikovaný systém výstavby byl představen na Floridě
- Síť Superchargerů se velmi rychle rozrůstá

Tesla zveřejnila záběry, odhalující prefabrikovaný systém pro výstavbu nových stanic Supercharger. Ten byl použit při stavbě nabíjecího hubu na Floridě, která trvala jen něco málo přes týden. Tesla v současné době rozšiřuje svou nabíjecí síť velmi rychlým tempem.
Stanice Tesla Supercharger vyrostla za osm dní
Síť nabíjecích stanic Supercharger se rozšířila z 23 277 Superchargerů na 2 564 stanicích (na konci roku 2020) na 31 498 stojanů, umístěných na 3 476 stanicích na konci roku 2021. Jedná se o 35% meziroční narůst. Přesto výstavba nabíjecích stanic zaostává v rychlosti za dodávkami vozidel, které za stejné období vzrostly o 87 %.
Tesla se navíc zavázala postupně umožnit využívání dobíjecí sítě Supercharger také vlastníkům elektromobilů jiných značek. Současně se dá říct, že Tesla zaostává za vlastním cílem ztrojnásobit do dvou let svoji nabíjecí síť. Zpoždění nemusí být nutně zaviněno nedostatkem snahy ze strany automobilky, ale především složitostí výstavby každé nabíjecí stanice.

Čtěte také: Tesla rozšiřuje pilotní provoz Superchargerů pro cizí elektromobily. Do Česka zatím ne
Výstavba nabíjecí stanice není jednoduchá
Pokud Tesla zjistí, že chce nebo potřebuje otevřít nový Supercharger v konkrétní oblasti, musí najít pozemek, na kterém ji postaví a současně uzavřít smlouvu s jeho vlastníkem. Následně je potřeba navrhnout projekt, nechat ho schválit státními orgány a místním dodavatelem elektřiny.
Dále je nutné uzavřít smlouvu s místním dodavatelem stavby, který provede instalaci a následně bude spolupracovat s dodavatelem elektřiny, který stanici aktivuje. Stačí, aby Tesla narazila na jediný problém z výše jmenovaných kroků a celý projekt to může výrazně zpozdit.
To naštěstí nebyl případ výše jmenovaného projektu na Floridě. I když je uvedených 8 dnů pouze fáze výstavby, přesto se jedná o jeden z rekordů doby instalace stanice s 12 stojany. Zásadního zkrácení času instalace bylo dosaženo díky novému prefabrikovanému systému. Stojany se přivezou již namontované na základových deskách a jeřáb je jednoduše přenese na místo určení. Časosběrné video ze stavby se objevilo na Twitteru.
Autor článku

Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".
Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".