Pokud chtějí tradiční automobilky své zákazníky přesvědčit o tom, že to s budoucností životů svých zákazníků myslí opravdu vážně, mají to v případě předních německých automobilek opět o něco složitější.
Jde o to, že Evropská komise vyměřila tučnou pokutu ve výši 875 milionů eur (což dělá v přepočtu 22,5 miliard korun – pozn. redakce) automobilkám, které chtěly uzavřít kartelovou dohodu a omezit tím vývoj a zavádění systému kontroly emisí u osobních aut s dieselovým motorem.
Konkrétně jde o automobilky Daimler, BMW, Volkswagen, Audi, Porsche, přičemž Daimler (pod které spadá Mercedes-Benz – pozn. redakce) se pokutě dokázal vyhnout tím, že na údajné podvádění upozornil a přišel s pravdou ven.
Čtěte také: Volkswagen v nové reklamě našel světlo v temném období po Dieselgate
Aféra Dieselgate z roku 2015 s tímto nesouvisí, nicméně jde o další případ, který zvedá pomyslný vykříčník nad tím, zda vůbec věřit slibům výrobců aut, kteří se chtějí aktuálně očistit především za pomoci elektromobility.
Koncern Volkswagen, který má v této nové emisní aféře namočené hned tři automobilové značky (Audi, Porsche, Volkswagen) a hrozí mu pokuta 502 milionů eur, se chce odvolat. Nelíbí se mu, že podle něj Evropská komise poprvé považuje „technickou spolupráci za porušení antimonopolních pravidel“. Také tvrdí, že to prý skončilo u zveřejněného jednání a pokusu o kartel, ale k ničemu reálně nedošlo, a tak žádný ze zákazníků v důsledku toho prý neutrpěl újmu.
Čtěte také: Praha si posvítí na podvodníky s emisemi u aut. Odhalit je má speciální zařízení
VW se už v minulosti přiznal, že do asi 11 milionů dieselových aut po celém světě nainstaloval speciální software, který umožnil manipulaci s testy emisí při kontrolách. Obrovský skandál už koncern Volkswagen vyšel na zhruba 32 miliard eur, což je v přepočtu nějakých 824 miliard korun.
Pokud chtějí tradiční automobilky své zákazníky přesvědčit o tom, že to s budoucností životů svých zákazníků myslí opravdu vážně, mají to v případě předních německých automobilek opět o něco složitější.
Jde o to, že Evropská komise vyměřila tučnou pokutu ve výši 875 milionů eur (což dělá v přepočtu 22,5 miliard korun – pozn. redakce) automobilkám, které chtěly uzavřít kartelovou dohodu a omezit tím vývoj a zavádění systému kontroly emisí u osobních aut s dieselovým motorem.
Konkrétně jde o automobilky Daimler, BMW, Volkswagen, Audi, Porsche, přičemž Daimler (pod které spadá Mercedes-Benz – pozn. redakce) se pokutě dokázal vyhnout tím, že na údajné podvádění upozornil a přišel s pravdou ven.
Čtěte také: Volkswagen v nové reklamě našel světlo v temném období po Dieselgate
Aféra Dieselgate z roku 2015 s tímto nesouvisí, nicméně jde o další případ, který zvedá pomyslný vykříčník nad tím, zda vůbec věřit slibům výrobců aut, kteří se chtějí aktuálně očistit především za pomoci elektromobility.
Koncern Volkswagen, který má v této nové emisní aféře namočené hned tři automobilové značky (Audi, Porsche, Volkswagen) a hrozí mu pokuta 502 milionů eur, se chce odvolat. Nelíbí se mu, že podle něj Evropská komise poprvé považuje „technickou spolupráci za porušení antimonopolních pravidel“. Také tvrdí, že to prý skončilo u zveřejněného jednání a pokusu o kartel, ale k ničemu reálně nedošlo, a tak žádný ze zákazníků v důsledku toho prý neutrpěl újmu.
Čtěte také: Praha si posvítí na podvodníky s emisemi u aut. Odhalit je má speciální zařízení
VW se už v minulosti přiznal, že do asi 11 milionů dieselových aut po celém světě nainstaloval speciální software, který umožnil manipulaci s testy emisí při kontrolách. Obrovský skandál už koncern Volkswagen vyšel na zhruba 32 miliard eur, což je v přepočtu nějakých 824 miliard korun.