Nové BMW iX má dojezd až 701 km, jen těsně nepřekonává rekordní Teslu

Matouš Vrchota
BMW iX xDrive60 (2025) | foto: BMW
BMW iX xDrive60 (2025) | foto: BMW

BMW iX je opět lepší než dřív. Nový modelový rok přináší delší dojezd, větší baterii a efektivnější provoz. Výkon i technologie se posunuly vpřed.

BMW iX je zase o kus dokonalejší

BMW při vylepšování modelových roků nepřemýšlí pouze nad designovými prvky, vždy přinese i znatelné pokroky ve výbavě nebo vlastnostech. Ve stejném duchu se nese o drobné roční omlazení robustního elektrického zástupce, modelu BMW iX. Ve výbavě xDrive60 se totiž staví do role pokořitele i jednoho z nejlépe hodnocených elektromobilů z pohledu dojezd.

Na přelomu letošního roku dostal vůz do výbavy větší baterii a citelně vylepšenou efektivitu provozu. Model iX má za sebou již drobný facelift a s tím přišel i lepší dojezd dosahující 550 kilometrů. Jenže nejnovější ročník si chtěl ještě polepšit a tak hranici dojezdu posouvá u verze xDrive45 z 436 na 701 kilometrů. Tesla se svým rekordním Modelem 3 má dojezd až 702 km.

Tyto hodnoty dokonce předčily předpoklady automobilky o 7 procent. Tím se vůz posunul do pozice premianta v dojezdu v domácím portfoliu elektrických modelů. Kromě větší baterie se nový modelový rok dočkal silnějšího invertoru, valivějších ložisek v nábojích a úspornějších LED předních světlometech.

BMW iX (2025) | foto: BMW
BMW iX (2025) | foto: BMW

Dojezd se lepší i u dalších modelů

Tyto drobné úpravy v součtu pomohou efektivitě provozu o skvělých deset procent. Změna se udála i na označení modelu, s lehce navýšeným výkonem o dvacet koní (celkem 536 koní) bude vrchol nabídky nyní představovat číslo iX xDrive 60 místo dosavadní padesátky. Nejvyšší hodnota výkonu nabíjení zůstala zachována na 195 kW.

Aby ale nebylo elektrické SUV jediné, které bude efektivnějšího provozu využívat, poskytlo BMW drobná vylepšení i sedanu i5. O osm procent lepšího dojezdu se dostane verzi eDrive40, nyní ujede až 482 kilometrů. O pět procent si polepší stejná verze jen s o palec menšími koly (19”). Zde se dojezd prodlouží k hranici 500 kilometrů.

Plug-in hybridním modelům BMW navýší výkon palubní nabíječky. Zatímco doposud mohly PHEV modely 550e Drive a X5 xDrive50e nabíjet 7.4 kW, nově využijí celý potenciál 11 kW a urychlit doplňování elektrické energie.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Matouš Vrchota - Redaktor

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.


Komentáře


Nejnovější články