Už při představení první verze v roce 2021 působila Dacia Spring na českém trhu s elektromobily jako zjevení. S cenovkou kolem 500 tisíc korun představovala ideální startovní vůz nejen pro běžné motoristy, ale díky verzi Cargo i pro firmy. Letos dostal Spring novou verzi s výrazně přepracovaným designem uvnitř i zvnějšku a řadou nových prvků a funkcí. Nyní konečně známe i české ceny a jeho pozice nejdostupnějšího elektromobilu je, zdá se, neotřesitelná.
Použitelná je už základní verze Essentional s cenovkou 419 900 Kč. Za tuto cenu sice dostanete pouze slabší elektromotor o výkonu 33 kWh (45 k) a celkem oholenou výbavu, ve které chybí i takové položky jako například manuální klimatizace nebo elektrické stahování zadních oken. Na druhou stranu nechybí například LED světla, parkovací senzory, ABS, EPS a také některé asistenty, jako asistent rozjezdu do kopce, asistent nouzového brzdění nebo bohužel systém rozpoznávání dopravních značek a varování při překročení povolené rychlost, což je funkce, kterou by většina řidičů mile ráda oželela. Dacia si je nicméně vědoma neoblíbenosti těchto eurounijních vychytávek a umožňuje řidiči nastavit si pod tlačítko My Safety vlastní nastavení těchto asistentů. Máte tak možnost je jedním tlačítkem jednoduše všechny vypnout. Zajímavě řešená je absence displeje infotainmentu, kdy ho nahrazuje displej smartphonu s nainstalovanou aplikací.
O něco víc nabízí druhý stupeň Expression za 469 900 korun, kde již v základu máte silnější motor o výkonu 48 kW (65 k), větší 15“ kola, automatické stěrače nebo manuální klimatizaci. U výbavy Expression si navíc stejně jako u nejvyšší Extreme můžete navíc za příplatek 15 tisíc korun přidat systém rychlého DC nabíjení o výkonu 30 kW, což u Essentional nejde.
Vrcholem nabídky Dacie Spring je stupeň výbavy Extreme, který začíná na 494 900 korunách, takže i v tomto případě se bez příplatkové výbavy ještě vejdete pod půl milionu. Už standardní výbava je celkem bohatá. Kromě silnějšího elektromotoru v ní najdete například elektricky ovládaná zadní okna, elektricky nastavitelná zrcátka, zadní parkovací kameru nebo infotainment Media Nav Live s 10“ displejem, ke kterému Dacia přidala osm let bezplatných aktualizací mapových podkladů. Potěší i oboustranný dobíjecí kabel, s nímž můžete napájet různé spotřebiče z baterie vozu.
Čtěte také: Tohle může být naprostý hit. Populární Dacia Sandero dorazí i jako elektromobil
Stejně jako u předchozí verze myslí Dacia na to, že velkou skupinou zájemců o Spring jsou podnikatelé. Pro ně si opět přichystala dvoumístnou verzi Cargo. Její výbava se podobá stupni Extreme, ale s několika změnami. Ve standardu je například systém rychlého DC nabíjení a Dacia rovnou přidává i nabíjecí kabel s konektorem typu 2 pro veřejné nabíječky a wallboxy. Z technických změn, kromě odstranění zadních sedadel, stojí za zmínku i omezení maximální rychlosti na 110 km/h. Cena verze Cargo jako jediná začíná nad půl milionem. Přesně se jedná o 504 900 korun.
Už při představení první verze v roce 2021 působila Dacia Spring na českém trhu s elektromobily jako zjevení. S cenovkou kolem 500 tisíc korun představovala ideální startovní vůz nejen pro běžné motoristy, ale díky verzi Cargo i pro firmy. Letos dostal Spring novou verzi s výrazně přepracovaným designem uvnitř i zvnějšku a řadou nových prvků a funkcí. Nyní konečně známe i české ceny a jeho pozice nejdostupnějšího elektromobilu je, zdá se, neotřesitelná.
Použitelná je už základní verze Essentional s cenovkou 419 900 Kč. Za tuto cenu sice dostanete pouze slabší elektromotor o výkonu 33 kWh (45 k) a celkem oholenou výbavu, ve které chybí i takové položky jako například manuální klimatizace nebo elektrické stahování zadních oken. Na druhou stranu nechybí například LED světla, parkovací senzory, ABS, EPS a také některé asistenty, jako asistent rozjezdu do kopce, asistent nouzového brzdění nebo bohužel systém rozpoznávání dopravních značek a varování při překročení povolené rychlost, což je funkce, kterou by většina řidičů mile ráda oželela. Dacia si je nicméně vědoma neoblíbenosti těchto eurounijních vychytávek a umožňuje řidiči nastavit si pod tlačítko My Safety vlastní nastavení těchto asistentů. Máte tak možnost je jedním tlačítkem jednoduše všechny vypnout. Zajímavě řešená je absence displeje infotainmentu, kdy ho nahrazuje displej smartphonu s nainstalovanou aplikací.
O něco víc nabízí druhý stupeň Expression za 469 900 korun, kde již v základu máte silnější motor o výkonu 48 kW (65 k), větší 15“ kola, automatické stěrače nebo manuální klimatizaci. U výbavy Expression si navíc stejně jako u nejvyšší Extreme můžete navíc za příplatek 15 tisíc korun přidat systém rychlého DC nabíjení o výkonu 30 kW, což u Essentional nejde.
Vrcholem nabídky Dacie Spring je stupeň výbavy Extreme, který začíná na 494 900 korunách, takže i v tomto případě se bez příplatkové výbavy ještě vejdete pod půl milionu. Už standardní výbava je celkem bohatá. Kromě silnějšího elektromotoru v ní najdete například elektricky ovládaná zadní okna, elektricky nastavitelná zrcátka, zadní parkovací kameru nebo infotainment Media Nav Live s 10“ displejem, ke kterému Dacia přidala osm let bezplatných aktualizací mapových podkladů. Potěší i oboustranný dobíjecí kabel, s nímž můžete napájet různé spotřebiče z baterie vozu.
Čtěte také: Tohle může být naprostý hit. Populární Dacia Sandero dorazí i jako elektromobil
Stejně jako u předchozí verze myslí Dacia na to, že velkou skupinou zájemců o Spring jsou podnikatelé. Pro ně si opět přichystala dvoumístnou verzi Cargo. Její výbava se podobá stupni Extreme, ale s několika změnami. Ve standardu je například systém rychlého DC nabíjení a Dacia rovnou přidává i nabíjecí kabel s konektorem typu 2 pro veřejné nabíječky a wallboxy. Z technických změn, kromě odstranění zadních sedadel, stojí za zmínku i omezení maximální rychlosti na 110 km/h. Cena verze Cargo jako jediná začíná nad půl milionem. Přesně se jedná o 504 900 korun.