Netradiční tříkolku od Yamahy předělali Francouzi. Výkonu má jako superbike!
- Společnost Furion přemýšlí o superbiku na třech kolech
- Základem je klasická Yamaha Niken
- Francouzi japonskou tříkolku pořádně okořenili

Pokud jste si mysleli, že Yamaha Niken je už tak dostatečně šílená, firma Furion vás vyvede z omylu. Značce se sídlem v Le Mans ve Francii totiž nejsou cizí specifické projekty mimo běžné chápání.
Furion není středem zájmu poprvé
Připomeňme si článek, který vyšel na serveru Rideapart v roce 2017, kdy se Furion dostal do titulků díky konceptu Wankel Rotary, který byl v té době považován za „originální kombinaci s klíčem k neobvyklému zvuku, vytvářenému dvěma rotory motoru,“ jak uvedl návrhář značky, Marc Evenisse.
Dnešní koncept sám o sobě stačí k tomu, aby rozvířil vlny v odvětví, kde jsou základní normou písty spalovacích motorů. Tentokrát bude nový koncept postaven na platformě motoru, který všichni známe, ale posune ji díky hybridnímu pohonu ještě o stupeň výš.
Pokud by vám standardní motor CP3 Yamahy MT-09 nebo Nikenu nestačily k uspokojení už tak velmi solidní hodnoty točivého momentu, zbystřete. Do hry se totiž dostává hybridní systém. Značka Furion oznámila, že její v pořadí třetí koncept bude jako základ používat Yamahu Niken, okořeněnou elektrickými motory v nábojích dvou předních kol.

Čtěte také: Elektromotorka z Indie má dojezd až 180 kilometrů, je levnější než většina elektrokol
Rodí se raketa na třech kolech
Zadní část bude i nadále poháněna benzínem, vybuchujícím ve spalovacích komorách osvědčeného motoru CP3. Ten bude doplněn elektromotory, které navíc přidají dalších 47 koní. Tím se celkový výkon tříkolky dostává na neskutečných 160 koní, co už je výkonová pozvánka do teritorií, určených pro superbiky.
Spalovací tříválec už standardně poskytuje slušnou porci točivého momentu, přibližně 88 Nm, ale motory v nábojích kol zvyšují tuto hodnotu na ohromujících 140 Nm. Elektrickou část pohonného systému napájí 2,2 kWh baterie, kterou doplňuje rekuperační brzdový systém.
Vypadá to, že Furion ukazuje cestu k budoucnosti dvou nebo dokonce tříkolové mobility. Bude tento koncept přijat klasickými výrobci? To se teprve uvidí, ale dobře víme, jaké hodnoty přinášejí elektrická vozidla z hlediska zrychlení a točivého momentu. Furion možná přiměje Yamahu, aby si řekla: „Proč nás to nenapadlo dřív?“
Autor článku

Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".
Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".