Sobotní závod Formule E ve španělské Valencii začínal s celkem 24 jezdci, ovšem klasifikováno bylo pouhých 9 z nich. Jezdci si už předem stěžovali, že okruh není pro elektrické formule příliš vhodný, což se posléze i potvrdilo. Nikdo ale asi nečekal, že by z toho mohla být až taková fraška.
Důvod? Především nepříznivé počasí, které vedlo k tomu, že elektrické formule bouraly, a to opravdu hodně. Na trať pak vyjížděl safety car, který závod nejen zklidňoval, ale současně kvůli pravidlům Formule E snižoval podle počtu minut na trati procenta baterie u vozů. Byl to extrém a týmy si to špatně propočítaly.
Když jen pár kol před cílem vjel na okruh safety car znovu, bylo jasné, že některé elektrické formule závod prostě nedokončí. A to se také stalo, některé vozy skončily ještě před cílem, protože jim došla baterka.
Smolařem byl Oliver Rowland z týmu Nissanu, který sice projel cílem na druhém místě, jenže vzápětí přišla diskvalifikace, protože mu podle jiných pravidel nezbylo dost energie v baterce po projetí cílem. Antireklamu na elektromobilitu vyhrál Nyck de Vries z Mercedesu.
Sobotní závod Formule E ve španělské Valencii začínal s celkem 24 jezdci, ovšem klasifikováno bylo pouhých 9 z nich. Jezdci si už předem stěžovali, že okruh není pro elektrické formule příliš vhodný, což se posléze i potvrdilo. Nikdo ale asi nečekal, že by z toho mohla být až taková fraška.
Důvod? Především nepříznivé počasí, které vedlo k tomu, že elektrické formule bouraly, a to opravdu hodně. Na trať pak vyjížděl safety car, který závod nejen zklidňoval, ale současně kvůli pravidlům Formule E snižoval podle počtu minut na trati procenta baterie u vozů. Byl to extrém a týmy si to špatně propočítaly.
Když jen pár kol před cílem vjel na okruh safety car znovu, bylo jasné, že některé elektrické formule závod prostě nedokončí. A to se také stalo, některé vozy skončily ještě před cílem, protože jim došla baterka.
Smolařem byl Oliver Rowland z týmu Nissanu, který sice projel cílem na druhém místě, jenže vzápětí přišla diskvalifikace, protože mu podle jiných pravidel nezbylo dost energie v baterce po projetí cílem. Antireklamu na elektromobilitu vyhrál Nyck de Vries z Mercedesu.
Čtěte také: Formule E má nový safety car, vytuněnou verzi elektrického Mini Cooperu