Řada lidí se domnívá, že funkce systému Autopilot, která jsou součástí výbavy vozů Tesla, jsou ve všech zemích shodné. Není to ale pravda.
Rozdíly jsou částečně způsobeny přístupem automobilky, která se při vylepšování Autopilota spoléhá na data, zasílaná do automobilky přímo z vozidel. Nejvíc dat přitom pochází ze Severní Ameriky, zejména z Kalifornie. Z těchto důvodů funguje systém někde lépe než jinde.
Zejména na evropských trzích brání plnému využití systému zákonné regulace. Na poslední případ nyní upozornil server Wirtschaftswoche, který informoval, že německý Spolkový úřad provozu motorových vozidel (KBA) objevil v systému Autopilot „jisté abnormality.“
Čtěte také: Jaký elektromobil v Evropě má aktuálně nejdelší reálný dojezd? Tesla to není
Automobilka sice problémy částečně vyřešila aktualizací softwaru, ale některé připomínky se vyřešit nepodařilo a nadále jsou součástí nápravných opatření, ověřování a testů. K situaci se vyjádřil prezident KBA Richard Damm, který sdělil, že agentura čeká na informace od Tesly a pokud je neobdrží, nemusí být asistenční systém schválen jako způsobilý k provozu.
Již začátkem letošního roku vyjádřil úřad obavy, že funkce automatické změny jízdního pruhu, obsažená v asistenčním systému Tesla Autopilot, může být v Evropě považována za nezákonnou. KBA také nesouhlasí s tím, že Tesla některé funkce zpřístupní pouze v případě, kdy řidič dosáhne určitého počtu bodů v závislosti na řidičských schopnostech. Podle úřadu musí být vozidlo tak bezpečné, aby ho mohli ovládat všichni řidiči bez rozdílu.
Čtěte také: Řidič Tesly hazardoval, když při jízdě spustil Autopilota a šel klidně spát
Úřadům také vadí netransparentnost aktualizací softwaru. „Pokud nedostaneme požadované informace, nelze vyloučit, že systémy nevyhoví zákonným pravidlům,“ řekl prezident KBA Richard Damm a pohrozil zákazem provozu dotčených Tesel.
Ve Spojených státech vyšetřují úřady několik vážných nehod za účasti Tesly v režimu Autopilot. V Kalifornii byla na konci srpna schválena legislativa, která automobilce Tesla zakazuje nazývat její asistenční systém Autopilot, protože se nejedná o skutečný systém, umožňující autonomní jízdu.
Řada lidí se domnívá, že funkce systému Autopilot, která jsou součástí výbavy vozů Tesla, jsou ve všech zemích shodné. Není to ale pravda.
Rozdíly jsou částečně způsobeny přístupem automobilky, která se při vylepšování Autopilota spoléhá na data, zasílaná do automobilky přímo z vozidel. Nejvíc dat přitom pochází ze Severní Ameriky, zejména z Kalifornie. Z těchto důvodů funguje systém někde lépe než jinde.
Zejména na evropských trzích brání plnému využití systému zákonné regulace. Na poslední případ nyní upozornil server Wirtschaftswoche, který informoval, že německý Spolkový úřad provozu motorových vozidel (KBA) objevil v systému Autopilot „jisté abnormality.“
Čtěte také: Jaký elektromobil v Evropě má aktuálně nejdelší reálný dojezd? Tesla to není
Automobilka sice problémy částečně vyřešila aktualizací softwaru, ale některé připomínky se vyřešit nepodařilo a nadále jsou součástí nápravných opatření, ověřování a testů. K situaci se vyjádřil prezident KBA Richard Damm, který sdělil, že agentura čeká na informace od Tesly a pokud je neobdrží, nemusí být asistenční systém schválen jako způsobilý k provozu.
Již začátkem letošního roku vyjádřil úřad obavy, že funkce automatické změny jízdního pruhu, obsažená v asistenčním systému Tesla Autopilot, může být v Evropě považována za nezákonnou. KBA také nesouhlasí s tím, že Tesla některé funkce zpřístupní pouze v případě, kdy řidič dosáhne určitého počtu bodů v závislosti na řidičských schopnostech. Podle úřadu musí být vozidlo tak bezpečné, aby ho mohli ovládat všichni řidiči bez rozdílu.
Čtěte také: Řidič Tesly hazardoval, když při jízdě spustil Autopilota a šel klidně spát
Úřadům také vadí netransparentnost aktualizací softwaru. „Pokud nedostaneme požadované informace, nelze vyloučit, že systémy nevyhoví zákonným pravidlům,“ řekl prezident KBA Richard Damm a pohrozil zákazem provozu dotčených Tesel.
Ve Spojených státech vyšetřují úřady několik vážných nehod za účasti Tesly v režimu Autopilot. V Kalifornii byla na konci srpna schválena legislativa, která automobilce Tesla zakazuje nazývat její asistenční systém Autopilot, protože se nejedná o skutečný systém, umožňující autonomní jízdu.