Když se řekne elektromobil s dlouhým dojezdem, většině z nás se okamžitě vybaví Tesla. Má k tomu veškeré předpoklady – perfektní aerodynamiku, velkou baterii a ohromně efektivní využívání energie. Přesto je zde vůz s elektrickým pohonem, který dokázal Model S předčit. Tipnete si, který to je?
Bjørn Nyland je velký nadšenec do elektromobilů s thajskými kořeny, který již několik let svou vášeň sdílí také na portálu YouTube, kde si získal statisíce fanoušků. Jeden z populárních formátů videí je prosté testování dojezdu jednotlivých modelů. Zkouškou si před nedávnem prošel také Mercedes-Benz EQS 450+, který dle očekávání ukořistil první místo.
Podle specifikací má tato verze baterii o kapacitě 112 kWh, přičemž využitelná kapacita se pohybuje okolo 107,8 kWh. Pohon se omezil pouze na zadní nápravu, do které se přenáší celkem 333 koní. Dle standardů WLTP by měla být tato varianta „EQSka“ schopna ujet na jedno nabití až 780 kilometrů, tento údaj však málokdy odpovídá realitě.
Čtěte také: Norští majitelé Tesly drží hladovku, prý kvůli špatné kvalitě jejich aut
V tomto případě však nebyli inženýři daleko od pravdy. Tvůrce rozdělil test na dvě části – udržování konstantní rychlosti 90 km/h a poté 120 km/h. Během první fáze panovala teplota 21 °C a zcela nabitá baterie vypověděla svou službu po 711 kilometrech. Jakmile Nyland po opětovném nabití zrychlil na 120 km/h, výsledek činil 539 kilometrů, což je 24% pokles oproti první části testu.
U některých elektromobilů je úbytek dojezdu na dálnici mnohem citelnější, někdy se hovoří až o 50 %, takže tato čísla jsou pro Mercedes skutečně lichotivá. Významným faktorem úspěchu je v tomto případě hodnota součinitele odporu vzduchu Cx 0,20. Tímto číslem automobilka předčila dlouholetého šampiona Teslu Model S (Cx 0,208) a posunula se tedy na první místo.
Když se řekne elektromobil s dlouhým dojezdem, většině z nás se okamžitě vybaví Tesla. Má k tomu veškeré předpoklady – perfektní aerodynamiku, velkou baterii a ohromně efektivní využívání energie. Přesto je zde vůz s elektrickým pohonem, který dokázal Model S předčit. Tipnete si, který to je?
Bjørn Nyland je velký nadšenec do elektromobilů s thajskými kořeny, který již několik let svou vášeň sdílí také na portálu YouTube, kde si získal statisíce fanoušků. Jeden z populárních formátů videí je prosté testování dojezdu jednotlivých modelů. Zkouškou si před nedávnem prošel také Mercedes-Benz EQS 450+, který dle očekávání ukořistil první místo.
Podle specifikací má tato verze baterii o kapacitě 112 kWh, přičemž využitelná kapacita se pohybuje okolo 107,8 kWh. Pohon se omezil pouze na zadní nápravu, do které se přenáší celkem 333 koní. Dle standardů WLTP by měla být tato varianta „EQSka“ schopna ujet na jedno nabití až 780 kilometrů, tento údaj však málokdy odpovídá realitě.
Čtěte také: Norští majitelé Tesly drží hladovku, prý kvůli špatné kvalitě jejich aut
V tomto případě však nebyli inženýři daleko od pravdy. Tvůrce rozdělil test na dvě části – udržování konstantní rychlosti 90 km/h a poté 120 km/h. Během první fáze panovala teplota 21 °C a zcela nabitá baterie vypověděla svou službu po 711 kilometrech. Jakmile Nyland po opětovném nabití zrychlil na 120 km/h, výsledek činil 539 kilometrů, což je 24% pokles oproti první části testu.
U některých elektromobilů je úbytek dojezdu na dálnici mnohem citelnější, někdy se hovoří až o 50 %, takže tato čísla jsou pro Mercedes skutečně lichotivá. Významným faktorem úspěchu je v tomto případě hodnota součinitele odporu vzduchu Cx 0,20. Tímto číslem automobilka předčila dlouholetého šampiona Teslu Model S (Cx 0,208) a posunula se tedy na první místo.