Řidič Tesly hazardoval, když při jízdě spustil Autopilota a šel klidně spát

  • Někteří řidiči zneužívají funkci Autopilota od Tesly
  • Systém dokáže auto vést, ale není určen k plně samostatnému řízení
  • Za řízení vždy zodpovídá řidič
Spící řidič za volantem Tesly

Spící řidič za volantem Tesly | foto: Twitter, 6ixbuzztv

Není to poprvé, co píšeme článek o řidiči, který nesprávně používá systém Autopilot od Tesly. I na dalších serverech najdete řadu článků o lidech, kteří v autě spí, zatímco pro jeho řízení využívají pokročilé asistenční systémy. Někteří majitelé také systém autonomního řízení využívají při jízdě v ne úplně střízlivém stavu. I když je pokročilý asistent řízení aktivní, je takové chování velmi nebezpečné.

Tesla Autopilot není určen k samostatné jízdě

Tesla Autopilot je v podstatě sada asistenčních systémů, které řidiči pomáhají udržovat vůz v pohybu a držet ho v jízdním pruhu. Systém využívá adaptivní tempomat s funkcí stop and go, co je v současné době již běžná funkce mnoha aut. Funkce je propojená s dalšími technologiemi pro udržování vozidla v jízdním pruhu a dalšími bezpečnostními prvky, jakými jsou automatické nouzové brzdění a detekce chodců. To vše jsou funkce, které mají řidičům pomoci snížit pravděpodobnost vážné nehody.

Ředitel projektu Autopilot společnosti Tesla Ashok Elluswamy říká, že technologie dokáže zabránit přibližně 40 haváriím za den. Především se jedná o takové nehody, kdy řidič omylem plně sešlápne plynový pedál namísto brzdového. Bezpečnostní prvky včetně těch, které jsou obsaženy v systému Autopilot jsou podporovány pojišťovacím institutem pro bezpečnost na silnicích IIHS a bylo prokázáno že snižují počet nehod.

Elektromobil Tesla Model X a Autopilot

Elektromobil Tesla Model X s funkcí Autopilot | foto: Bee Cars


Čtěte také: Tesla předvedla svoji bezpečnost při děsivé nehodě. Posádka vyvázla bez vážnějších zranění


Nezaměňujte Autopilota s plně autonomním řízením

Tesla neustále opakuje, že majitelé jejích vozů musí, pokud jde o Autopilota, dodržovat pevně daná pravidla. V žádném případě nemohou při jízdě spát ani řídit opilí. Řidič je za vůz vždy zodpovědný a v jakémkoliv okamžiku musí být připraven převzít řízení.

Na Twitteru bylo zveřejněno krátké video, které zobrazuje spícího řidiče za volantem Tesly. Takové chování by ale auto nemělo dovolit. Je klidně možné, že je klip nějakým způsobem zfalšovaný nebo se řidič naučil auto oklamat, aby pokračovalo v jízdě. Na některých serverech je možné najít i návody, které lidi učí, jak Autopilota obelstít.

Tesla Model 3

Tesla Model 3 | foto: Tesla

Tesla autonomní jízdu neumožňuje

Drive Tesla Canada potvrzuje, že video bylo natočeno v kanadském Ontariu. Řidič leží na sklopeném sedadle a během jízdy se nedotýká volantu. Na přiblíženém záběru je vidět, že má zavřené oči. I kdyby bylo video jenom zinscenované, je takové chování v běžném provozu velmi nebezpečné.

Autopilot sám o sobě takové jednání za volantem neumožňuje. Řidičovu pozornost neustále monitoruje interní kamera a systém trvale sleduje tlak rukou na volant. Pokud odezva od řidiče nepřichází, vyžaduje asistent okamžité převzetí řízení.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Řidič Tesly hazardoval, když při jízdě spustil Autopilota a šel klidně spát

  • Někteří řidiči zneužívají funkci Autopilota od Tesly
  • Systém dokáže auto vést, ale není určen k plně samostatnému řízení
  • Za řízení vždy zodpovídá řidič
Spící řidič za volantem Tesly

Spící řidič za volantem Tesly | foto: Twitter, 6ixbuzztv

Není to poprvé, co píšeme článek o řidiči, který nesprávně používá systém Autopilot od Tesly. I na dalších serverech najdete řadu článků o lidech, kteří v autě spí, zatímco pro jeho řízení využívají pokročilé asistenční systémy. Někteří majitelé také systém autonomního řízení využívají při jízdě v ne úplně střízlivém stavu. I když je pokročilý asistent řízení aktivní, je takové chování velmi nebezpečné.

Tesla Autopilot není určen k samostatné jízdě

Tesla Autopilot je v podstatě sada asistenčních systémů, které řidiči pomáhají udržovat vůz v pohybu a držet ho v jízdním pruhu. Systém využívá adaptivní tempomat s funkcí stop and go, co je v současné době již běžná funkce mnoha aut. Funkce je propojená s dalšími technologiemi pro udržování vozidla v jízdním pruhu a dalšími bezpečnostními prvky, jakými jsou automatické nouzové brzdění a detekce chodců. To vše jsou funkce, které mají řidičům pomoci snížit pravděpodobnost vážné nehody.

Ředitel projektu Autopilot společnosti Tesla Ashok Elluswamy říká, že technologie dokáže zabránit přibližně 40 haváriím za den. Především se jedná o takové nehody, kdy řidič omylem plně sešlápne plynový pedál namísto brzdového. Bezpečnostní prvky včetně těch, které jsou obsaženy v systému Autopilot jsou podporovány pojišťovacím institutem pro bezpečnost na silnicích IIHS a bylo prokázáno že snižují počet nehod.

Elektromobil Tesla Model X a Autopilot

Elektromobil Tesla Model X s funkcí Autopilot | foto: Bee Cars


Čtěte také: Tesla předvedla svoji bezpečnost při děsivé nehodě. Posádka vyvázla bez vážnějších zranění


Nezaměňujte Autopilota s plně autonomním řízením

Tesla neustále opakuje, že majitelé jejích vozů musí, pokud jde o Autopilota, dodržovat pevně daná pravidla. V žádném případě nemohou při jízdě spát ani řídit opilí. Řidič je za vůz vždy zodpovědný a v jakémkoliv okamžiku musí být připraven převzít řízení.

Na Twitteru bylo zveřejněno krátké video, které zobrazuje spícího řidiče za volantem Tesly. Takové chování by ale auto nemělo dovolit. Je klidně možné, že je klip nějakým způsobem zfalšovaný nebo se řidič naučil auto oklamat, aby pokračovalo v jízdě. Na některých serverech je možné najít i návody, které lidi učí, jak Autopilota obelstít.

Tesla Model 3

Tesla Model 3 | foto: Tesla

Tesla autonomní jízdu neumožňuje

Drive Tesla Canada potvrzuje, že video bylo natočeno v kanadském Ontariu. Řidič leží na sklopeném sedadle a během jízdy se nedotýká volantu. Na přiblíženém záběru je vidět, že má zavřené oči. I kdyby bylo video jenom zinscenované, je takové chování v běžném provozu velmi nebezpečné.

Autopilot sám o sobě takové jednání za volantem neumožňuje. Řidičovu pozornost neustále monitoruje interní kamera a systém trvale sleduje tlak rukou na volant. Pokud odezva od řidiče nepřichází, vyžaduje asistent okamžité převzetí řízení.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."