Většina německých fanoušků elektromobility zcela jistě zaznamenala, že od roku 2023 se změní rámcové podmínky pro poskytování německé státní podpory pro vozy s elektrickým pohonem. Hybridní modely už na bonus nedosáhnou vůbec a samotná prémie se sníží i čistě elektrickým automobilům.
Uvedené kroky vedou k vysoké poptávce po elektrických autech, která má kulminovat ve druhé polovině letošního roku. Řada zájemců začíná být silně znepokojena, protože termíny dodání mnoha modelů se již dříve odsunuly až na příští rok. V takovém případě ale nemají zákazníci jistotu získání ekologické prémie v současné výši. Jak je to u Hyundai?
Automobilka vydala tento týden prohlášení, v němž oznámila jakousi „záruku“ na ekologický bonus. Výrobce ale nebude vyplácet žádné finanční částky, jedná se o garanci včasného dodání vozu ještě v letošním roce, aby zákazník splnil všechny podmínky pro vyplacení státní prémie.
Čtěte také: Hyundai Ioniq 5 je oficiálně Světové auto roku 2022! Čím všechny tak uchvátil?
Hyundai uvádí, že každý, kdo si objedná Hyundai Ioniq 5 do 30. dubna, ho určitě získá ještě v roce 2022. U elektrické Kony mají zájemci trochu více času, objednat je třeba do 30. června. U plug-in hybridů je situace následující: Hyundai Santa Fe je nutné objednat do 30. června, Hyundai Tucson do 31. května.
Pokud zájemci uvedené termíny dodrží, objeví se příslušné vozy před jejich dveřmi nejpozději do 31. prosince. Hyundai chce tímto způsobem svým zákazníkům nabídnout jistotu dodání, ale samozřejmě nepřímo cílí na zvýšení objednávek. Čím méně času zbývá do vypršení uvedených termínů, tím vyšší tlak zákazník pocítí.
Přesto jsme zvědaví na průběh celé akce. Vzhledem ke známým problémům s potřebnými komponenty pro výrobu vozů se může dostat pod tlak i samotný Hyundai, který bude muset plnit nasmlouvané dodací termíny. Také aktuální situace ve světě výrobě elektromobilů a obzvlášť dodržování přesných termínů nepřeje. Pokud nedojde k jejímu včasnému uklidnění, mohou být problémy s dodávkami vozidel nejenom do konce letošního, ale také v průběhu příštího roku.
Většina německých fanoušků elektromobility zcela jistě zaznamenala, že od roku 2023 se změní rámcové podmínky pro poskytování německé státní podpory pro vozy s elektrickým pohonem. Hybridní modely už na bonus nedosáhnou vůbec a samotná prémie se sníží i čistě elektrickým automobilům.
Uvedené kroky vedou k vysoké poptávce po elektrických autech, která má kulminovat ve druhé polovině letošního roku. Řada zájemců začíná být silně znepokojena, protože termíny dodání mnoha modelů se již dříve odsunuly až na příští rok. V takovém případě ale nemají zákazníci jistotu získání ekologické prémie v současné výši. Jak je to u Hyundai?
Automobilka vydala tento týden prohlášení, v němž oznámila jakousi „záruku“ na ekologický bonus. Výrobce ale nebude vyplácet žádné finanční částky, jedná se o garanci včasného dodání vozu ještě v letošním roce, aby zákazník splnil všechny podmínky pro vyplacení státní prémie.
Čtěte také: Hyundai Ioniq 5 je oficiálně Světové auto roku 2022! Čím všechny tak uchvátil?
Hyundai uvádí, že každý, kdo si objedná Hyundai Ioniq 5 do 30. dubna, ho určitě získá ještě v roce 2022. U elektrické Kony mají zájemci trochu více času, objednat je třeba do 30. června. U plug-in hybridů je situace následující: Hyundai Santa Fe je nutné objednat do 30. června, Hyundai Tucson do 31. května.
Pokud zájemci uvedené termíny dodrží, objeví se příslušné vozy před jejich dveřmi nejpozději do 31. prosince. Hyundai chce tímto způsobem svým zákazníkům nabídnout jistotu dodání, ale samozřejmě nepřímo cílí na zvýšení objednávek. Čím méně času zbývá do vypršení uvedených termínů, tím vyšší tlak zákazník pocítí.
Přesto jsme zvědaví na průběh celé akce. Vzhledem ke známým problémům s potřebnými komponenty pro výrobu vozů se může dostat pod tlak i samotný Hyundai, který bude muset plnit nasmlouvané dodací termíny. Také aktuální situace ve světě výrobě elektromobilů a obzvlášť dodržování přesných termínů nepřeje. Pokud nedojde k jejímu včasnému uklidnění, mohou být problémy s dodávkami vozidel nejenom do konce letošního, ale také v průběhu příštího roku.