Němci chtějí podpořit přechod ze spalovacích na elektrická auta formou šrotovného

Špionážní snímek Volkswagenu ID.2 na okruhu Nürburgring | foto: autoexpress.co.uk

Němci by mohli získat šrotovné | foto: autoexpress.co.uk

Situace v německých automobilkách je alarmující. Prodeje klesají, zároveň hrozí, že se budou zavírat továrny na auta, protože ta těžko konkurují čínským dotovaným elektromobilům. Vyvstala proto otázka, zda situaci vyřešit opětovným zavedením šrotovného.

Výměna za elektromobily

Německá vládní strana SPD chce oživit šrotovné, které by mělo nyní sloužit k výměně starých aut se spalovacími motory za elektromobil. Německý automobilový průmysl zejména automobilka Volkswagen se zmítá v krizi. Německý ministr hospodářství a ochrany klimatu Robert Habeck proto svolal videokonferenci s hlavami význačných německých automobilek, aby vymysleli jak dál a zabránili ztrátám pracovních míst.

Tisíce eur na elektromobil

Do diskuse se dostala také možnost, aby stát přispěl lidem na pořízení nového auta, tentokrát ale pouze elektromobilu. Podle návrhu poslaneckého klubu SPD by měl každý, kdo vypne spalovací motor ve prospěch nového elektromobilu, dostat bonus 6 000 eur. Bonus na ojetý elektromobil by měl být 3 000 eur. Návrh podpořily také největší německé odbory.

Šrotovné dříve a dnes

První šrotovné z roku 2009 bylo koncipováno tak, že lidé mohli získat auto dle vlastního výběru. Kromě tehdy ještě exotických elektromobilů to byla i vozidla se spalovacími motory, pokud zůstaly pod určitou hranicí CO2. Tentokrát má bonus v konečném důsledku přilákat pouze ty, kdo si pořídí elektromobil.

Nabíjení elektromobilu

Nabíjení elektromobilu, ilustrační | foto: Halfpoint / Shutterstock.com


Čtěte také: Štědré dotace na elektromobily. Italové vyčerpali peníze během pár hodin


V Česku nebylo

Šrotovné je krátkodobý ekonomický nástroj, který pomůže povzbudit domácí poptávku. V Česku nebylo nikdy zavedené, sociálně demokratická vláda ho sice v roce 2009 odsouhlasila, ale prezident Václav Klaus vetoval. Zavedeno bylo v 13 evropských zemích, včetně Rakouska a Slovenska.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Němci chtějí podpořit přechod ze spalovacích na elektrická auta formou šrotovného

Špionážní snímek Volkswagenu ID.2 na okruhu Nürburgring | foto: autoexpress.co.uk

Němci by mohli získat šrotovné | foto: autoexpress.co.uk

Situace v německých automobilkách je alarmující. Prodeje klesají, zároveň hrozí, že se budou zavírat továrny na auta, protože ta těžko konkurují čínským dotovaným elektromobilům. Vyvstala proto otázka, zda situaci vyřešit opětovným zavedením šrotovného.

Výměna za elektromobily

Německá vládní strana SPD chce oživit šrotovné, které by mělo nyní sloužit k výměně starých aut se spalovacími motory za elektromobil. Německý automobilový průmysl zejména automobilka Volkswagen se zmítá v krizi. Německý ministr hospodářství a ochrany klimatu Robert Habeck proto svolal videokonferenci s hlavami význačných německých automobilek, aby vymysleli jak dál a zabránili ztrátám pracovních míst.

Tisíce eur na elektromobil

Do diskuse se dostala také možnost, aby stát přispěl lidem na pořízení nového auta, tentokrát ale pouze elektromobilu. Podle návrhu poslaneckého klubu SPD by měl každý, kdo vypne spalovací motor ve prospěch nového elektromobilu, dostat bonus 6 000 eur. Bonus na ojetý elektromobil by měl být 3 000 eur. Návrh podpořily také největší německé odbory.

Šrotovné dříve a dnes

První šrotovné z roku 2009 bylo koncipováno tak, že lidé mohli získat auto dle vlastního výběru. Kromě tehdy ještě exotických elektromobilů to byla i vozidla se spalovacími motory, pokud zůstaly pod určitou hranicí CO2. Tentokrát má bonus v konečném důsledku přilákat pouze ty, kdo si pořídí elektromobil.

Nabíjení elektromobilu

Nabíjení elektromobilu, ilustrační | foto: Halfpoint / Shutterstock.com


Čtěte také: Štědré dotace na elektromobily. Italové vyčerpali peníze během pár hodin


V Česku nebylo

Šrotovné je krátkodobý ekonomický nástroj, který pomůže povzbudit domácí poptávku. V Česku nebylo nikdy zavedené, sociálně demokratická vláda ho sice v roce 2009 odsouhlasila, ale prezident Václav Klaus vetoval. Zavedeno bylo v 13 evropských zemích, včetně Rakouska a Slovenska.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."