Největší past pro „rychlé“ Čechy? Nová dálnice D4 má rekordních 195 kamer

Dálnice v České republice | foto: Pixabay

Dálnice v České republice | foto: Pixabay

Pokuty jsou jedním z nejsnadnějších způsobů, jak naplnit státní nebo městskou kasu, a přesně to si uvědomily místní úřady. Nový úsek dálnice D4 mezi Příbramí a Pískem bude totiž přímo prošpikovaný kamerami a radary. Řidiči, kteří tudy někdy pojedou, by si tedy měli dát dobrý pozor na překročení maximální povolené rychlosti a jiné prohřešky.

Jistý zdroj příjmů pro Příbram

Na dálnici D4 bude osm úseků, na kterých bude probíhat měření rychlosti, a celkem na ní bude 195 kamer. To je rekordní číslo na tak krátký úsek dálnice. Kamerový systém pokryje jejích 100 % i přilehlých oblastí. Navíc zde budou instalovány váhy pro měření kamionů a 48 nouzových telefonů.

Vyhodnocování dat a následné zasílání pokut bude mít v kompetenci obce s rozšířenou působností, tedy Příbrami. Kamery a radary budou schopny automaticky rozpoznat porušení předpisů a tato data zašlou městským úředníkům, kteří je zpracují a rozešlou případné pokuty. V souvislosti s tím město Příbram dokonce vypsalo výběrové řízení na dva administrativní pracovníky, kteří budou vše mít na starost.

Radary v Česku | foto: Kustom Signals

Radary v Česku | foto: Kustom Signals

Radary jako jednoduchý zdroj příjmu pro města

V České republice přibývá mnoho obcí, které instalují radary na měření rychlosti do svých měst nebo na silniční úseky. Díky modernizaci kamerových technologií je velmi jednoduché celý proces uvést do chodu, protože software automaticky identifikuje vozidla, která překročila povolenou rychlost, a vyfotí jejich registrační značku.

Poté už jen stačí, aby úředník vystavil pokutu a odeslal ji. V průměru jeden radar vydělá několik milionů korun, což jsou nemalé peníze. Větší města mohou mít klidně i přes deset radarů, což jim může zajistit příjem přesahující 100 milionů korun ročně. Příbram tak získá významný zdroj příjmu, který je v době častého šetření a snižování nákladů důležitější, než kdy dříve.

Úseků s měřením rychlosti bude přibývat

Rychlý rozvoj technologií motivuje města k tomu, aby si zajistila nadstandardní zdroj příjmů s minimálním úsilím, a v budoucnu to bude ještě jednodušší. Úředníky, kteří zpracovávají a zasílají pokuty, může nahradit software, který bude pokuty zasílat ihned při překročení rychlosti. To je však zatím otázka daleké budoucnosti, protože by se musel celý systém pokut digitalizovat a každý řidič by byl povinen mít například digitální schránku, kam by mohly být pokuty doručovány.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Největší past pro „rychlé“ Čechy? Nová dálnice D4 má rekordních 195 kamer

Dálnice v České republice | foto: Pixabay

Dálnice v České republice | foto: Pixabay

Pokuty jsou jedním z nejsnadnějších způsobů, jak naplnit státní nebo městskou kasu, a přesně to si uvědomily místní úřady. Nový úsek dálnice D4 mezi Příbramí a Pískem bude totiž přímo prošpikovaný kamerami a radary. Řidiči, kteří tudy někdy pojedou, by si tedy měli dát dobrý pozor na překročení maximální povolené rychlosti a jiné prohřešky.

Jistý zdroj příjmů pro Příbram

Na dálnici D4 bude osm úseků, na kterých bude probíhat měření rychlosti, a celkem na ní bude 195 kamer. To je rekordní číslo na tak krátký úsek dálnice. Kamerový systém pokryje jejích 100 % i přilehlých oblastí. Navíc zde budou instalovány váhy pro měření kamionů a 48 nouzových telefonů.

Vyhodnocování dat a následné zasílání pokut bude mít v kompetenci obce s rozšířenou působností, tedy Příbrami. Kamery a radary budou schopny automaticky rozpoznat porušení předpisů a tato data zašlou městským úředníkům, kteří je zpracují a rozešlou případné pokuty. V souvislosti s tím město Příbram dokonce vypsalo výběrové řízení na dva administrativní pracovníky, kteří budou vše mít na starost.

Radary v Česku | foto: Kustom Signals

Radary v Česku | foto: Kustom Signals

Radary jako jednoduchý zdroj příjmu pro města

V České republice přibývá mnoho obcí, které instalují radary na měření rychlosti do svých měst nebo na silniční úseky. Díky modernizaci kamerových technologií je velmi jednoduché celý proces uvést do chodu, protože software automaticky identifikuje vozidla, která překročila povolenou rychlost, a vyfotí jejich registrační značku.

Poté už jen stačí, aby úředník vystavil pokutu a odeslal ji. V průměru jeden radar vydělá několik milionů korun, což jsou nemalé peníze. Větší města mohou mít klidně i přes deset radarů, což jim může zajistit příjem přesahující 100 milionů korun ročně. Příbram tak získá významný zdroj příjmu, který je v době častého šetření a snižování nákladů důležitější, než kdy dříve.

Úseků s měřením rychlosti bude přibývat

Rychlý rozvoj technologií motivuje města k tomu, aby si zajistila nadstandardní zdroj příjmů s minimálním úsilím, a v budoucnu to bude ještě jednodušší. Úředníky, kteří zpracovávají a zasílají pokuty, může nahradit software, který bude pokuty zasílat ihned při překročení rychlosti. To je však zatím otázka daleké budoucnosti, protože by se musel celý systém pokut digitalizovat a každý řidič by byl povinen mít například digitální schránku, kam by mohly být pokuty doručovány.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."